2026-06-19, 22:26
Avstängd
Källa:
https://www.gp.se/sport/fotboll/achraf-hakimis-overklagande-avslas-stalls-infor-ratta-for-valdtakt.4ca87df0-5118-42bb-97d5-c2142b95b 793

Saxat:
För drygt tre år sedan anklagades Achraf Hakimi, 27, för att ha våldtagit en kvinna i Paris. PSG-spelaren har hela tiden nekat till anklagelserna.

I februari beslutades att ärendet skulle gå vidare till rättegång. Hakimi överklagade beslutet, men enligt spanska Marca har Versailles hovrätt nu avslagit överklagandet.

Därmed går rättsprocessen vidare och Hakimi kommer att ställas inför rätta.

Kommer han fällas? Konsekvenser? Tankar?
Citera
2026-06-19, 22:37
Avstängd
TheJesuits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pundedu
Källa:
https://www.gp.se/sport/fotboll/achraf-hakimis-overklagande-avslas-stalls-infor-ratta-for-valdtakt.4ca87df0-5118-42bb-97d5-c2142b95b 793

Saxat:
För drygt tre år sedan anklagades Achraf Hakimi, 27, för att ha våldtagit en kvinna i Paris. PSG-spelaren har hela tiden nekat till anklagelserna.

I februari beslutades att ärendet skulle gå vidare till rättegång. Hakimi överklagade beslutet, men enligt spanska Marca har Versailles hovrätt nu avslagit överklagandet.

Därmed går rättsprocessen vidare och Hakimi kommer att ställas inför rätta.

Kommer han fällas? Konsekvenser? Tankar?

Detta är ett moment-22 i fransk lagstiftning vad jag förstår. Kvinnan i fråga definierar sig som kvinna, men är fysiskt en man. Enligt gamla regler så kan män inte våldtas, den tanken var ju förhärskande även i Sverige tidigare.

Jag gissar på att han blir frikänd. Möjligen blir även “kvinnan” skyldig att betala pengar för det sex “hon" åtnjutit.
Citera
2026-06-19, 23:03
Medlem
Så han är egentligen homo/bi-sexuell?
Citera
2026-06-20, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheJesuit
Detta är ett moment-22 i fransk lagstiftning vad jag förstår. Kvinnan i fråga definierar sig som kvinna, men är fysiskt en man. Enligt gamla regler så kan män inte våldtas, den tanken var ju förhärskande även i Sverige tidigare.

Jag gissar på att han blir frikänd. Möjligen blir även “kvinnan” skyldig att betala pengar för det sex “hon" åtnjutit.
Var kan man läsa att det är en man (som tror sig vara en kvinna)? Märkligt att frankrike inte ändrat lagstiftning då, men de har väl länge haft ett flytandr sätt att se på våldtäkt (inte minst pedofili som verkar närmast socialt accepterat).
Citera
2026-06-20, 00:34
Medlem
En arab (till) som misstänks för våldtäkt? Dra mig på trissor! Fotbollen verkar vara fullt av sådant där, men vad ska man räkna med när det är massa sexistiska förortsbabbar som ägnar sig åt sporten? Minns fortfarande debaclet med äcklet benzema och quasimodo ribery, "goda muslimer".. kvinnor ska vakas över som hökar men männen knullar prostituerade och barn på löpande band, våldtäkt först om det bevittnas av fyra män..
Citera
2026-06-20, 00:42
Medlem
Bra! Men svinet ska bort från VM! Fast i de där länderna betyder fotboll miljoner gånger mer än en kvinnas lidande o förstörda liv… Troligen hyllas han som en hejdundrande karl.

Svin!
Citera
2026-06-20, 01:10
Medlem
AlbusPercivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Villekulla90
En arab (till) som misstänks för våldtäkt? Dra mig på trissor! Fotbollen verkar vara fullt av sådant där, men vad ska man räkna med när det är massa sexistiska förortsbabbar som ägnar sig åt sporten? Minns fortfarande debaclet med äcklet benzema och quasimodo ribery, "goda muslimer".. kvinnor ska vakas över som hökar men männen knullar prostituerade och barn på löpande band, våldtäkt först om det bevittnas av fyra män..

Hur är han arab när han är ifrån Marocko? är dom inte nordafrikaner?
Citera
2026-06-20, 02:15
Medlem
shitholecitizens avatar
Hoppas han ruttnar i finkelinkan. Han kommer inte bli saknad.
Citera
2026-06-20, 11:06
Avstängd
Elm17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheJesuit

Så han har alltså våldtagit en transa?
Citera
2026-06-20, 11:12
Medlem
Mad monks avatar
Det är en del av hens kultur sen låtsas folk bli chockade när de beter sig som de alltid beter sig.
Citera
2026-06-20, 21:07
Medlem
Vem är denna transa som anklagar honom? länka?
Citera
2026-06-20, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pistonhonda
Vem är denna transa som anklagar honom? länka?
Er det seriøst en trans? Link? Spesielt med tanke på at Hakimi er så religiøs 😅
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in