2026-06-19, 16:34
Medlem
olasvenssons avatar
På 90-talet kom mobiltelefonen och telefonen hade en klocka. Då tog jag av min armbandsklocka och har inte använt en armbandsklocka sedan dess.

Jag lever i en värld som inte många andra gör. "Alla" personer i Sverige bär armbandsklocka utan jag.

Hur tänker ni som bär armbandsklocka? Har ni ingen mobiltelefon?
2026-06-19, 16:37
Medlem
slagskotts avatar
Jag har nog inte använt klocka på iaf. 20 år men det är inte jättemånga som gör det läbgre
2026-06-19, 16:38
Avstängd
TheJesuits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olasvensson
På 90-talet kom mobiltelefonen och telefonen hade en klocka. Då tog jag av min armbandsklocka och har inte använt en armbandsklocka sedan dess.

Jag lever i en värld som inte många andra gör. "Alla" personer i Sverige bär armbandsklocka utan jag.

Jag tycker det är många som inte bär armbandsur, jag själv inkluderat. Oftast i alla fall, ibland sker det men då inte för att hålla tiden utan det är för puls, löpning, navigation, dykning och liknande.
2026-06-19, 16:38
Medlem
jag har inte ens batteri i min armbandsklocka.
2026-06-19, 16:40
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Jag ser inget behov av en armbandsklocka och tog nog av den för nästan 30 år sen.

De som idag har klockor har den mer som ett smycke och inte som en klocka. Har inte sett det behovet eller förstått varför man ska ha det.
2026-06-19, 16:40
Medlem
Finns flera skäl till att använda armbandsklocka:

1. du ser ut som en idiot när du är tvungen att hala upp mobilen för att kolla klockan.
2. män bär armbandsklocka, inte för att se vad klockan är utan för det är en av få smycken för en man.
3. aktiva män bär någon form av smart watch.
2026-06-19, 16:42
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheJesuit
Jag tycker det är många som inte bär armbandsur, jag själv inkluderat. Oftast i alla fall, ibland sker det men då inte för att hålla tiden utan det är för puls, löpning, navigation, dykning och liknande.

Då är det en smartklocka eller träningsklocka och i mina ögon sett inte ett armbandsur.
Har inte förstått behovet av det heller ska tilläggas.
2026-06-19, 16:43
Medlem
CooolaFlickan2014s avatar
Folk bär inte klocka runt armen för att de behöver titta vilket tid det är.
2026-06-19, 16:45
Medlem
NyaHenriksss avatar
Ett armbandsur är det enda smycket som är ok på en man.
Mekaniskt såklart.
2026-06-19, 16:46
Medlem
Jag använder inte armbandsklocka det räcker med mobilen.
2026-06-19, 16:49
Medlem
Grisus-Kristuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olasvensson

Citat:
Ursprungligen postat av slagskott
Jag har nog inte använt klocka på iaf. 20 år men det är inte jättemånga som gör det läbgre
Klockan är inte för att se vad klockan är.
Den är till för att visa att jag är rik och ett bra val att satsa på.
2026-06-19, 16:49
Medlem
pn222jws avatar
Den är klädsam, den är praktisk att titta på när det gäller att passa tider - och man inte har smartphonen uppe.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in