2026-06-19, 15:19
  #13
Medlem
Ulf-Knulldell-2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 53....so what
???
Nänä... inga cigaretter!


Varför i helvete skall svenska skattebetalare stå för denna nota?
Sätt upp tydliga regler för de som inte anpassat sig, be dom åka hem som inte uppfyllt listan.
Övriga som är oönskade av andra skäl kan oxå lämna. De ekonomiska flyktingarna ingår här.
UTAN ekonomiska plånböcker.

Skall det betalas nån summa för "återvandring" är det till dom som legalt är här och vill åka hem med hela släkten, men kolla upp deras ekonomi först.

Ett paket cigg kan dom väl ändå få för fan, vi är inga monster
Citera
2026-06-19, 15:23
  #14
Avstängd
beror väl lite på vart dom kommer från. om dom inte får ännu bättre ställt ekonomiskt lockar det nog inte så mkt. otroligt många kommer ju enbart o endast för att få bra bidrag utan jobb, o det bör nog vara lite skillnad för att släppa bidragen här o flytta hem även om man betalar dom.

sen finns såklart dom som säkert gärna VILL åka hem igen men inte kommer ha nån vidare ekonomi hemma, dom hade säkert nappat direkt!
troligen skulle dom vi vill ha kvar vara dom som nappar o flyttar hem igen, medan krigsförbrytare o allmänt kriminella efterlysta stanna med dubbel peng för att slippa deras poliser o deras lagar. enklare att leva här på bidrag o bara kalla poliserna o alla i rätten för rasister o klara sig från allt dom gör.


mvh
Citera
2026-06-19, 16:03
  #15
Medlem
TheSamePersons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av triptyken
Eller... och kalla mig tokig: vi fokuserar på integration där båda "sidor" går vinnande ur det. Vi accepterar att Sverige är mer än en hårfärg, vi lockar med en gemenskap.

När var senast ni blev inbjudna till Eid? När var senast ni bjöd in nån till midsommarfirande?

Svenska blattar har i undersökning efter annan uttryckt en önskan om och om igen: "Att lära känna Svennar". Kvinnor med barn som skriker efter att lära känna Svennar med barn. Unga kvinnor och män som vill bli polare med mer Svennar.
Finns säkert skit dom gör fel, men nåt vi och alla andra Kalles Kaviar kan göra är att släppa sargen och inse att folk e folk och att lära känna nån som står upp för sig själv, och sina tankar, alltid är bra - även om vänskap inte händer. Och det är bra för oss med, att inse att "jaaaa du e blatte, men du är precis som alla andra ollon i världen"

Jag har faktiskt sett och upplevt bra försök till integration och blev själv inbjuden hem till svenskar när jag var ny, men då nappade jag inte eftersom jag inte kunde ett dugg om allt detta. Min första tanke var då "hmm är han gay?" (aka: why are you gay?). För övrigt tycker jag inte att integration handlar om att svenska kvinnor ska bli tvingade att umgås med arabiska kvinnor bara för att de råkade få barn ungefär samtidigt.

Däremot sker det "soft" integration på daglig basis på arbetsplatser, i skolor och på andra platser. Jag vet inte hur reaktionen skulle se ut om en invandrare dök upp på en helsvensk fest, men en sak är säker: om en svensk bestämmer sig för att besöka en moské eller till exempel en eidfest skulle hon känna sig välkommen, kanske till och med så välkommen att hon skulle tycka att det blev lite för mycket. Och det vore faktiskt märkligt om någon tvivlade på det, eftersom det bara visar hur lite man vet.
Citera
2026-06-19, 22:02
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheSamePerson
Jag har faktiskt sett och upplevt bra försök till integration och blev själv inbjuden hem till svenskar när jag var ny, men då nappade jag inte eftersom jag inte kunde ett dugg om allt detta. Min första tanke var då "hmm är han gay?" (aka: why are you gay?). För övrigt tycker jag inte att integration handlar om att svenska kvinnor ska bli tvingade att umgås med arabiska kvinnor bara för att de råkade få barn ungefär samtidigt.

Däremot sker det "soft" integration på daglig basis på arbetsplatser, i skolor och på andra platser. Jag vet inte hur reaktionen skulle se ut om en invandrare dök upp på en helsvensk fest, men en sak är säker: om en svensk bestämmer sig för att besöka en moské eller till exempel en eidfest skulle hon känna sig välkommen, kanske till och med så välkommen att hon skulle tycka att det blev lite för mycket. Och det vore faktiskt märkligt om någon tvivlade på det, eftersom det bara visar hur lite man vet.

När invandrare blir för många så sker ingen integration. Jag har varit på arbetsplatser där det är många araber och de pratar arabiska vid matbordet trots att det sitter en ensam svensk där.
Samma sak om man möter ett trevlig invandrargäng på stan. Då får man se den rätta sidan.
Man skiter i och på svenskar. Så det där med trevlighet när det kommer till muslimska invandrare är väldigt relativt.

Att betala invandrare för att åka hem kommer inte fungera. Det enda man borde lägga pengar på är enheter som fångar in och skickar hem invandrare. Lite som en hundfångare.
Citera
2026-06-19, 22:04
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenAnnan
Eller skulle det istället vara en migrant-magnet: Kom hit, ljug en historia och åk hem med försörjning resten av livet!
Visst låter det väl som en bra deal? Till och med finnar och danskar skulle väl nappa på det.

Nej, eftersom förslaget precis som återvandringsbidraget inte gäller utlänningar som anländer efter ett visst datum.
Citera
2026-06-20, 07:33
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Nej, eftersom förslaget precis som återvandringsbidraget inte gäller utlänningar som anländer efter ett visst datum.
Jag tror nog de flesta av de som kom hit före "ett visst datum" också skarvade lite (eller jättemycket) på sin historia.
Och om man belönar dessa med något annat än hårt arbete så kommer det nya. De kommer visserligen efter "ett visst datum", men de lär sig att i Sverige så gödslar man frikostigt med pengar till den som biter sig fast här tillräckligt länge. Det kommer alltid nya "reformer".
Citera
2026-06-20, 09:58
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheSamePerson
Nu när det där med återvandringsbidraget inte visade sig ge önskad effekt så kom jag att tänka på ifall ett bidrag eller någon form av lön resten av livet skulle ge bättre effekt? Tänk att 7-10 tusen är ändå rätt ok pengar i de flesta länderna vars folk man inte vill se i Sverige och eftersom man ändå håvdar att invandrare kostar mycket mer än om de inte varit i Sverige så blir ju frågan ifall det är en dum idé att införa en sådan lön istället för en engångsbidrag då de flesta ändå är rädda att så mycket pengar på en gång inte nödvändigtvis leder till att man har ett bra liv 5 år framåt. Däremot är en lön från en stabil stat som Sverige absolut en garanti som skulle få fler att börja fundera på saken.

De människor som vill ha dem i Sverige kommer inte gå med på det då de skulle åka hem.

De människor som inte vill ha dem skulle säga att det kommer att locka till sig fler individer och då går inte kalkylen ihop längre.

Så tror inte din idé kommer att fungera.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in