2026-06-21, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Visst finns det säkert duktiga studenter därifrån. Men jag tror att dessa oftare får glädjebetyg från gymnasiet än svenskar får.

Det stämmer dock. Jävlar va många mussar som knappt kunde språket som rök första terminen på universitetet efter att uppenbarligen fått glädjebetyg i gymnasiet.
Citera
2026-06-21, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0hnePixel
De har ju bättre motivation.

Feta svenskar är lata och bortskämda.

Svenska föräldrarna tar inget ansvar utan verkar se det som status att ha en adhd-deluxe unge som helst ska vilja byta kön. Jävla idioter.

Exakt. Vi måste ta tag i vår depraverade kultur. Men hjärntvätten går djupt.
Citera
2026-06-21, 10:06
Medlem
Det roliga är dock att det spelar ingen roll om så alla mussar blev laglydiga doktorer.
Vi vill ändå inte bli muslimskt.
Citera
2026-06-22, 08:44
Medlem
grey.eagles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rhodez
Var goda och redovisa källorna för dessa påståenden.
Tänker inte lägga så mycket tid på det.

Men var väl en kvinna som fick 1,85 på provet men inte kunde Svenska.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/fusk
Citera
2026-06-22, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Rent objektivt kan jag säga att det finns två sorts muslimer, de som är drivna och vill något med sitt liv. Och de som lägger sitt liv i alahs händer. Tekniskt sett är inte alla muslimer dåliga just för de är muslimer. Däremot sticker de dåliga muslimerna ut väldigt mycket, särskilt i Sverige. Skulle de bott i Saudi hade de fått händer och huvud avhuggna.

Diplomatiskt skrivet då jag inte har mycket till övers för muslimer, men det finns de som är bra.

Jag håller med i din analys.

Jag är inte medveten om att muslimer är särdeles kända för att vara framgångsrika och extra ambitiösa universitetsstudenter.
Andra grupper är mera kända.

Men det finns precis som du skriver, en hel del som är drivna... Mången iran-ättling, som är formellt muslimer, en del kurder, syrier och enstaka andra.

Kort sagt, ambitiösa föräldrar tenderar att se till att deras barn sköter sig och studerar. Skaffar extra undervisning för dom, ser till att flytta till bra områden etc. - Det är för övrigt sådana nysvenskar vi vill ha, om vi nu måste ha en invandring.

En annan aspekt som kanske finns just här, är att det är ju pk att det går bra för muslimska studenter, speciellt om de arabiska... Gissningsvis låter man dem glida igenom lite lättare...
Jag har rent av läst någonstans att så händer det i Israel på deras läkarutbildning...
OM det händer i Israel, är det ju dubbelt så troligt att det händer i Sverige också.

Om hypotesen håller, så har vi två skikt: ena siktet ambitiös, driven och väldigt bra, andra nedre skiktet som tillåts glida igenom.
Citera
2026-06-22, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mikael2
Tror du föräldrar samt partiet godar det?
Kineser vill ju framåt inte ha fuskbetyg.

Kineser vill framåt till varje pris. Det är skillnad. Kommer man undan med fusk anses man vara smart.

Detta tunga tryck från föräldrar bidrar också till fusk, ex på gaokao.

https://www.nytimes.com/2011/11/06/education/edlife/the-china-conundrum.html?pagewanted=all

Så var det på min tid i Sverige också. Alla visste att kineserna fuskade.
Citera
2026-06-23, 08:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlinkersAerBra
Kineser vill framåt till varje pris. Det är skillnad. Kommer man undan med fusk anses man vara smart.

Detta tunga tryck från föräldrar bidrar också till fusk, ex på gaokao.

https://www.nytimes.com/2011/11/06/education/edlife/the-china-conundrum.html?pagewanted=all

Så var det på min tid i Sverige också. Alla visste att kineserna fuskade.
Vad händer då svenska företag eller kinesiska upptäckt det?
Citera
2026-06-23, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mikael2
Medans deras länder menaländerna är så fattiga och kaosartade!
Finns nu många exempel där muslimer lyfts fram men vad är syftet?
Är svenskar mindre drivna?

https://www.svtplay.se/klipp/jb3oZz1/tog-sm-medalj-siktar-pa-lakarstudier?video=visa
Var jag än studerat har muslimer alltid utmärkt sig som below average. De finns de som pluggar skit hårt och de brukar hamna som högst på average.
Citera
2026-06-23, 19:49
Avstängd
Dumbom enligt information på nätet är judar världens bästa studenter och akademiker. Gör om gör rätt.
Citera
2026-06-23, 21:42
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Vilken trams- eller trolltråd.... "Kritiskt tänkande" bör appliceras i synnehet på Svt.

Citat:
Ursprungligen postat av Yavannanienna
Det stämmer dock. Jävlar va många mussar som knappt kunde språket som rök första terminen på universitetet efter att uppenbarligen fått glädjebetyg i gymnasiet.

Visst är det så. Jag undervisade på universitet i drygt 20 år. "Nysvenskar" i regel sämre än etniska svenskar. Svensk-iranier ambitiösa, inte smartare men "träningsprodukter". Övriga MENA tämligen hopplösa. Sämst zoomalier. I regel helt jävla usla, det är fan enklare att få en schimpans att skala en banan.

Inresande? Tyskar, kineser (har ju en del att ta av... ).
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in