Citat:
Ursprungligen postat av
Vit-Brandbil
Jag hoppas verkligen att TS vet att ljudet bara är ett pålagt ljudspår med helt andra personer som läser in allt. De är dubbade helt enkelt.
Allt i tyskland dubbas och säkert många andra länder gör samma sak.
Har själv sett lite av star wars på tyska och Darth Wader blir inte samma känsla när han snackar tyska😆
Ja, de flesta stora språk (tyska, spanska. italienska, franska osv) dubbar filmer. Ryssarna brukar ofta bara lägga på en berättarröst, typ som Bengt Feldreich och Kalle Ankas jul, med orginalljudet i bakgrunden.