2026-07-01, 08:30
Medlem
TongLongLCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Fast egentligen skulle jag vilja ha bevis och forskning som visar att man INTE får sänkt IQ om man börjar vid 25 år heller.

En början i alla fall.
https://www.drugcaucus.senate.gov/wp-content/uploads/2022/11/Meier_senate-testimony_10.19.19.pdf

Citat:
Individuals who began using cannabis in adolescence (before age 18) and used
it for years thereafter showed an average 8-point IQ decline from childhood to adulthood
(circled in red in the figure). Individuals who used cannabis short-term in adolescence
showed only weak evidence of IQ decline (3-point IQ decline; circled in black dashes in
the figure). Individuals who began using cannabis in adulthood (after age 18) did not
show IQ decline (gray bars), even when they used persistently.
Citera
2026-07-01, 15:06
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xacoon
Tror du vi ska släppa allt fritt vid en legalisering?

Varför skulle vi sälja lagligt till unga under 18 år?
Länder som har legaliserat ser en minskning av bruk bland unga.
Såna här användare brukar uppvisa en likstelhet och extrema svart och vitt argument som de skulle berätta något.
Klassikern på denna är att en del säger jaha, legalisera, så dela ut dödsknark på lekplatser nu då....

Men istället betyder en legalisering att det blir reglerat med åldersgräns som krävs en ålder, inte att en 12-råing står med en hundring i näven och får sin cannabis/droger utan en fråga ens.
Citat:
Ursprungligen postat av Xacoon
Har du enkelt för dig att lära dig nya saker på fyllan?

Thc påverkar inlärningsförmågan vid aktivt bruk, alltså när man är hög.
Det är inget konstigt...
Hens ursäkt kommer vara hen är emot alla droger, inklusive alkohol och misstänker att det är för den inser hyckleriet blir svårt att inte säga så om alkohol.
Citat:
Ursprungligen postat av TongLongLC
En början i alla fall.
https://www.drugcaucus.senate.gov/wp-content/uploads/2022/11/Meier_senate-testimony_10.19.19.pdf
Det är rätt komiskt att användaren lade fram en av de bättre argumenten för göra cannabis lagligt.
Men blir också så när någon bara ropar ut saker utan förstå vad det är och ha saklig grund.

En annan intressant sak är att den med ett högre IQ är mer benägen att pröva droger.
Citera
2026-07-01, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Det komiska i argumentet hen försöker ha, det är att det är ett mycket starkt argument för legalisering och börja reglera cannabisen på riktigt.
Än som nu när vilken 12-åring som helst kan stå där med en hundralapp i näven och få sin cannabis.

Och sen när dom kommer till insikten de gjort bort sig med ålder, så kommer den svartvita som ett brev på posten.(Även om dom breven tar längre tid idag )
Och de intar ställningen om en 12-åring kan få tag i cannabis ändå, så ska man inte göra något.
Hör just denna gången så många ggr innan, och de hellre låter unga ha fritillgång till cannabis än reglera den så färre får tag i den som minderåriga.

Och varför sker detta?
Jo, för de har inte längre en aning vad de ska säga och faller tillbaka på svart och vitt och sen börjar påstå saker som de aldrig försöker påvisa.
Du skulle sett så upprörd användaren blev när jag berättade orsaken till varför Amsterdam inte vill ha drogturister, och att det var på alkohol och fylla, urinera och svårt stök till följd av alkoholen och att det aldrig var cannabisen som orsakade deras motvilja.
Sen kan man ställa sig varför man åker på drogresa för cannabis, och sen sitter man dricker alkohol istället.

Haha ja det är helt hysteriskt när man läser vissa förbudsivrare här inne lägger kommentarer som i deras värld skulle vara ett argument för att fortsätta hålla det illegalt men sätter man det i ett realistiskt perspektiv är det snarare ett argument för legalisering dom lägger, att det fortfarande finns folk som nästan beter sig psykotiskt för att kunna bibehålla bilden dem skapat efter år efter år av propagandan dom matats med.. "det måste vara som jag fick lära mig när jag var ung, skit i all modern forskning och logiskt tänkande - det ska vara som jag alltid trott om jag så skall behöva gå över lik"

Tragiskt att vissa krafter i vårat samhälle har lyckats skapa rena fascister som tror dom gör något bra men i själva verket är dom egentligen moderna bödlar som indirekt är dem som håller liv i den gängkriminella ekonomin.
Citera
2026-07-01, 19:22
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kutis123
Haha ja det är helt hysteriskt när man läser vissa förbudsivrare här inne lägger kommentarer som i deras värld skulle vara ett argument för att fortsätta hålla det illegalt men sätter man det i ett realistiskt perspektiv är det snarare ett argument för legalisering dom lägger, att det fortfarande finns folk som nästan beter sig psykotiskt för att kunna bibehålla bilden dem skapat efter år efter år av propagandan dom matats med.. "det måste vara som jag fick lära mig när jag var ung, skit i all modern forskning och logiskt tänkande - det ska vara som jag alltid trott om jag så skall behöva gå över lik"

Tragiskt att vissa krafter i vårat samhälle har lyckats skapa rena fascister som tror dom gör något bra men i själva verket är dom egentligen moderna bödlar som indirekt är dem som håller liv i den gängkriminella ekonomin.
Deras stora problem är att de påstår saker, men inte förstår vad det är.
Och därför denna användare fallerat så extremt, en del gick på trollningen och istället borde mosat med saklighet och fakta.

Mest komiska var hur hen med IQ berättade att legalisering och reglering hindrar minderåriga att få tag i cannabis.
Men sure, minderåriga kommer finna cannabis, men så mycket färre i en legalisering och reglering.
Dock lever de i en inbillan att allt är svart och vitt, och om en minderåriga får tag i cannabis och röker.
Är samma som att ingen som inte kan, existerar inte och med detta så ska vi inte skydda ens en minderårig.

Det är svår tragik, och användaren kommer tillbaka och IGEN påstår saker, men aldrig påvisar dom.
Och när hen försöker det, så kommer ny saklighet och fakta som bara berättar hen argumenterar en legalisering och inte ens fattar det.
Visst är det komiskt

Det var rätt roligt om Amsterdam och inte ens visste vad som gör att de inte gillar drogturisterna och att det är just alkoholen som är det riktiga problemet.
Citera
2026-07-02, 04:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Deras stora problem är att de påstår saker, men inte förstår vad det är.
Och därför denna användare fallerat så extremt, en del gick på trollningen och istället borde mosat med saklighet och fakta.

Mest komiska var hur hen med IQ berättade att legalisering och reglering hindrar minderåriga att få tag i cannabis.
Men sure, minderåriga kommer finna cannabis, men så mycket färre i en legalisering och reglering.
Dock lever de i en inbillan att allt är svart och vitt, och om en minderåriga får tag i cannabis och röker.
Är samma som att ingen som inte kan, existerar inte och med detta så ska vi inte skydda ens en minderårig.

Det är svår tragik, och användaren kommer tillbaka och IGEN påstår saker, men aldrig påvisar dom.
Och när hen försöker det, så kommer ny saklighet och fakta som bara berättar hen argumenterar en legalisering och inte ens fattar det.
Visst är det komiskt

Det var rätt roligt om Amsterdam och inte ens visste vad som gör att de inte gillar drogturisterna och att det är just alkoholen som är det riktiga problemet.
Tyckte det var väldigt roligt när idioten tyckte att jag tog fram "lösryckta citat"

Påståendet som idioten ansåg att det han själv länkade till gav stöd till: "Jag länkade precis att hjärnan tappar 8 IQ-poäng när man är 38 om man börjar med cannabis vid 20 enligt en mycket stor studie. Dvs ALL konsumtion av cannabis före 25 år är möjlig överkonsumtion."

Från just den länken: "As a result, the press and too many people believe that the more persistently adults use marijuana, the more their IQ decreases. The article actually concluded [emphasis added], “In fact, adult-onset cannabis users do not appear to experience IQ decline as a function of persistent cannabis use.”

och: "Those who began marijuana use the earliest and continued throughout adulthood lose an average of eight IQ points,"
Citera
2026-07-02, 07:00
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamerunHunter
Tyckte det var väldigt roligt när idioten tyckte att jag tog fram "lösryckta citat"

Påståendet som idioten ansåg att det han själv länkade till gav stöd till: "Jag länkade precis att hjärnan tappar 8 IQ-poäng när man är 38 om man börjar med cannabis vid 20 enligt en mycket stor studie. Dvs ALL konsumtion av cannabis före 25 år är möjlig överkonsumtion."

Från just den länken: "As a result, the press and too many people believe that the more persistently adults use marijuana, the more their IQ decreases. The article actually concluded [emphasis added], “In fact, adult-onset cannabis users do not appear to experience IQ decline as a function of persistent cannabis use.”

och: "Those who began marijuana use the earliest and continued throughout adulthood lose an average of eight IQ points,"
Hoppas folk lär sig detta nu och inte går på trollandet, och bara plockar ned användaren med saklighet och fakta.
För som du ser, så springer hen och gömmer sig istället.

Det är fascinerande att en del hellre ser folk skadas av systemet och ha det olagligt, lägga miljarder och åter miljarder på en fråga som inte har den minsta effekt att minska konsumtionen.
För även här har vi sett att när man gör något olagligt, så går konsumtion ned initialt och för senare accelerera och bli mycket större än det var före.

Det komiska är på cannabisen skulle de gå rejält plus på, och slippa betala massa poliser och rättsväsenden, lägga detta på hälsovård och det lilla som cannabis skapar plus skatter på detta.
Så skulle det bli en hel del pengar över.

Det är denna sakliga diskussion som användaren vill förstöra misstänker jag, och jag tror användaren redan vet om fördelarna med legalisera med regleringar.
Det är det som gör det så komiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in