2026-06-18, 16:32
Medlem
Helt omöjliga att få kontakt med när man får problem. Dribblar bort dig fullständigt! 300 spänn i sjön😩!
Citera
2026-06-18, 16:49
Medlem
Lacerdas avatar
Vad i helvete är Joom?
Citera
2026-06-18, 16:53
Medlem
Noetlovskijs avatar
Vad trodde du? Det är väl samma skit som Temu o.s.v.
Citera
2026-06-18, 17:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lacerda
Vad i helvete är Joom?
Drop Shipping från Kina, men företaget Joom är baltiskt.

Med andra ord, prutt.
Citera
2026-06-18, 17:16
Medlem
Lacerdas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grodanskurt

Med andra ord, prutt.
Ja, det borde ungarna lära sig i skolan att inte använda!
Citera
2026-06-18, 18:25
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vilostolen
Helt omöjliga att få kontakt med när man får problem. Dribblar bort dig fullständigt! 300 spänn i sjön😩!
Du borde alltid kolla upp företagen på Trustpilot innan du beställer.
Just Joom har tusentals recensioner och nästan alla är negativa.
Citera
2026-06-18, 21:51
Medlem
FallerIfallerAs avatar
Har aldrig hört talas om, vad är det för företag?
Citera
2026-06-18, 22:11
Medlem
för mej var joom en enkel match. jag pausade min betalning hos klarna vid problem och klarna frös den tills det att leveransen utebliv.paketet beställdes i september och ankom till arlanda den 15 december ifjolas lol. ville inte betala de gigantiska pengar som postnord krävde mej på i moms avgift + hanteringsavg. hade även betalt moms via joom.

så tillslut utebliv paketet och pengarna återbetalades av klarna. och paketet gick i retur till säljarens lager i indien.

men annnars hade jag typ betalt 235kr med inkl moms för en vara som postnord skulle ha 175 i deklarationsavg +90 för ytterligare avgifter. no hell no way sade jag. sådana saker har aldrig mig veterligen hänt när jag köpt på aliexpress.com

efter det aldrig mer joom.com
Senast redigerad av fonzen 2026-06-18 kl. 22:20.
Citera
2026-06-19, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grodanskurt

Med andra ord, prutt.
Just baltiska e-handlare verkar vara lika med bekymmer.

Var inne på ett litauiskt bolag som heter Synoshi och funderade på att köpa några varor. Klickade i varukorgen och fyllde i mitt riktiga namn men beställde aldrig någonting utan gick helt enkelt bara vidare till en annan sajt. Att jag inte fyllde i Kalle Anka som mitt riktiga namn på en preliminär beställning kostade mig en massa onödig tid (15 mail) innan jag fick saken någorlunda uppredd.
Citera
2026-06-19, 11:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bosun
Just baltiska e-handlare verkar vara lika med bekymmer.

Var inne på ett litauiskt bolag som heter Synoshi och funderade på att köpa några varor. Klickade i varukorgen och fyllde i mitt riktiga namn men beställde aldrig någonting utan gick helt enkelt bara vidare till en annan sajt. Att jag inte fyllde i Kalle Anka som mitt riktiga namn på en preliminär beställning kostade mig en massa onödig tid (15 mail) innan jag fick saken någorlunda uppredd.

Ser inget på Joom som motiverar varför man skulle ha dem som mellanhand heller, annars skulle det ju kunna vara en poäng med en storefront som tar kundvårdande uppgifter på dropshippingprodukter, men dessa verkar ju snarare vara sämre än att handla direkt från kineser.
Citera
2026-06-19, 13:07
Medlem
Tack för den här tråden, jag som funderade på att handla en kaffesil på Joom igår innan midsommar så nu vet jag att det bara är att utesluta.
Citera
2026-07-22, 20:22
Medlem
Jag fick helt fel prylar mot vad som beställts, och det var stört omöjligt att få Klarna och Joom att häva köpet, fastän jag alltså mottog andra varor än vad som stod på ordern.

Detta drev jag på i 6 månader varav det äntligen löstes, efter "hot" om polisanmälan.

Notera nu att Klarna inte har någon svensk kundtjänst kvar överhuvudtaget, och de kan inte göra några som helst ändringar i hur fakturor och förfallodatum osv. hanteras per automatik av systemet. Även om det är ett uppenbart fel med ordern.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in