2026-06-18, 16:14
  #1
Medlem
https://www.elgiganten.se/product/mobiler-tablets-smartklockor/mobiltelefon/samsung-galaxy-a17-5g-smartphone-128gb-svart/950275

Köpte denna för att ha som reservmobil. Hos Elgiganten står det att den är tillverkad i Vietnam, men på förpackningen står det "Made in India". Är det något fuffens då eller är det inget konstigt?
Citera
2026-06-18, 16:23
  #2
Avstängd
Lacerdas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harrison1
Hos Elgiganten står det att den är tillverkad i Vietnam, men på förpackningen står det "Made in India". Är det något fuffens då eller är det inget konstigt?
Antagligen en anställd hos Elgiganten som inte tar sitt jobb seriöst.
Citera
2026-06-18, 16:36
  #3
Medlem
JustTrollings avatar
Kan vara så att Samsung har tillverkning av just den modellen också i Indien. Annars brukar Samsung vara tillverkat i Vietnam. Informationen om tillverkningsland kom nog direkt när Elgiganten fick in produkten först och gjorde produktsidan.
Citera
2026-06-18, 16:49
  #4
Avstängd
TheJesuits avatar
Spelar väl ingen roll, viktigast är att sådant småpill är byggt av flinka barnhänder så att det blir bästa kvalitet till ett lågt pris.
Citera
2026-06-18, 17:45
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheJesuit
Spelar väl ingen roll, viktigast är att sådant småpill är byggt av flinka barnhänder så att det blir bästa kvalitet till ett lågt pris.
Precis
Citera
2026-06-19, 08:41
  #6
Medlem
Dimpens avatar
Kanske är förpackningen gjord i Indien?
Citera
2026-06-19, 10:19
  #7
Medlem
atjautigss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dimpen
Kanske är förpackningen gjord i Indien?

HAHAHA
Jättekul!!!
Citera
2026-06-19, 13:13
  #8
Medlem
Ni vet inte om den telefonen har möjlighet att använda E-SIM? Googlade men verkar vara lite olika bud beroende på region etc.
Citera
2026-06-19, 13:18
  #9
Medlem
Ichwills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harrison1
Ni vet inte om den telefonen har möjlighet att använda E-SIM? Googlade men verkar vara lite olika bud beroende på region etc.
Inställningar > Anslutningar > Sim hantering
Citera
2026-06-19, 15:03
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ichwill
Inställningar > Anslutningar > Sim hantering

Står det då bara "den här har telefonen har E-SIM" där eller om den har det?
Citera
2026-06-19, 15:16
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harrison1
Ni vet inte om den telefonen har möjlighet att använda E-SIM? Googlade men verkar vara lite olika bud beroende på region etc.


https://www.samsung.com/us/support/answer/ANS10010129/

Activate the eSIM

During the initial setup of your new Galaxy phone, you will be prompted to connect to a mobile network. You can activate the eSIM after connecting your phone to a Wi-Fi network. There are several options for setting up your eSIM:

Transfer SIM from another device: You can move your SIM profile and phone number from your old Galaxy phone to your new one without contacting your network carrier.
Scan QR code: Your carrier can provide you with a QR code to conveniently download and activate your eSIM profile on your new device.
Search for a mobile plan: Your device will search your carrier's network for your mobile plan to automatically download and activate your eSIM.
Set up later in Settings: You can postpone eSIM activation during the Setup Wizard.
Citera
2026-06-19, 15:18
  #12
Medlem
Ichwills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harrison1
Står det då bara "den här har telefonen har E-SIM" där eller om den har det?
Om du går in där så står det hur många fysiska kort du kan ha samt e-sim. Finns inte alternativet e-sim där, då kan inte mobilen ha e-sim.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in