2026-06-18, 20:02
Medlem
StonedAssassins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finmalet
Köper cigg en gång varannan månad om jag inte orkar/hinner med en cigarr och inte hittar cigariller och gud vad snabbt de försvinner.

Jag kommer ihåg hur farsans bekanta brukade ha en cigg vilandes i 10 minuter, kanske en kvart utan att den brann upp om de jobbade eller var fast i en konversation. Tog de inte många bloss så höll den.

Nu brinner skiten upp på 2-3 minuter av sig själv, och försöker man ta några bloss så blir det som ett race.

Enl Google beror detta på att man började lägga in en massa ingredienser som späder på hur snabbt de brinner, saltpeter exempelvis.
Finns det något märke som går att köpa i en välsorterade butik som inte gör detta?

Röker Camel, är nog sista gången nu. Känns s jävla stressigt att behöva röka den hela tiden. Kanske Lucky Strike? Marlboro ska vara värst typ?

alla cigg torkar ut riktigt snabbt idag.. Är tobaken torr så brinner den förjävligt snabbt!
Citera
2026-06-18, 21:50
Avstängd
TheJesuits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CountBuster
Ja Samson är nice. Men den har mycket tillsatser, om än mindre än vanliga cigg.

Jag rullar också konformat som en spliff. Med smala Swanfilter blir de vackra och lagom filtrerade, och man slipper göra en roach av papper.

Rökte mest under 90-talet, i gott sällskap med i stort sett alla. I Thailand röktes Krong Thip, men i nästan hela övriga Asien var Samson (halfzware shag) otroligt populärt. Försökte under många sena kvällar lära mig rulla med endast en hand (Lucky Luke style) men misslyckades.
Citera
2026-06-18, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheJesuit
Rökte mest under 90-talet, i gott sällskap med i stort sett alla. I Thailand röktes Krong Thip, men i nästan hela övriga Asien var Samson (halfzware shag) otroligt populärt. Försökte under många sena kvällar lära mig rulla med endast en hand (Lucky Luke style) men misslyckades.
Haha, det har jag med försökt, till sjöss, med en hand på ratten. Har lyckats halvdåligt ett par ggr. Oftast blåste tobaken iväg.
Citera
2026-06-19, 01:25
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Nu har jag slutat att använda nikotin sedan något år tillbaka men jag uppmärksammade detta för åratal sedan. Cigaretter på 00-talet och tidigare håll längre.
Citera
2026-06-19, 01:34
Medlem
Citat:
Köper cigg en gång varannan månad om jag inte orkar/hinner med en cigarr och inte hittar cigariller och gud vad snabbt de försvinner.

Jag kommer ihåg hur farsans bekanta brukade ha en cigg vilandes i 10 minuter, kanske en kvart utan att den brann upp om de jobbade eller var fast i en konversation. Tog de inte många bloss så höll den.

Nu brinner skiten upp på 2-3 minuter av sig själv, och försöker man ta några bloss så blir det som ett race.

Enl Google beror detta på att man började lägga in en massa ingredienser som späder på hur snabbt de brinner, saltpeter exempelvis.
Finns det något märke som går att köpa i en välsorterade butik som inte gör detta?

Röker Camel, är nog sista gången nu. Känns s jävla stressigt att behöva röka den hela tiden. Kanske Lucky Strike? Marlboro ska vara värst typ?

Vill du ha dig en god jävla cigg så kan jag rekommendera dig att köpa ett paket tobak och göra dina egna, virginia blend är god till morgonkaffet.
Man kan använda en sån där hylsmaskin.
Citera
2026-06-19, 09:23
Medlem
Berit85s avatar
Citat:

American Spirit:

https://saucey.com/natural-american-spirit-cigarette-types-guide?srsltid=AfmBOopVTHOo7Pd9yzH0oCYkZcN9DJOuKY5h MxUJ_J4-5C MLUKZvLaJh
Citera
2026-06-19, 09:38
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Berit85
American Spirit:

https://saucey.com/natural-american-spirit-cigarette-types-guide?srsltid=AfmBOopVTHOo7Pd9yzH0oCYkZcN9DJOuKY5h MxUJ_J4-5C MLUKZvLaJh
Aldrig sett den i Sverige?
Citera
2026-06-21, 21:36
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Korta röda Prince håller i sju-åtta minuter. Räcker för mig.

Testade Marlboro röd en gång och de tog slut på 3-4 minuter. Man hinner ju knappt njuta av cigaretten.

Köpte ett paket idag bara för att testa, o det här var ett riktigt bra tips. Gud vilken skillnad. En helt annan upplevelse.

Tobaken smakar ännu mindre, så för mig som gillar cigarrer så är det egentligt inget riktigt alternativ men för alla som ändå ibland röker cigg och inte vill stressa så är det bra mycket bättre än marlboro och camel.

(Kan inte säga att jag haft dålig tur med Camel/Marlboro innan då det inte är första gången de röktes upp så snabbt. O den här hade dessutom som flera nämnde själv-avtändande papper, det märktes knappast på Camel-ciggen, iaf för mig).
Senast redigerad av Finmalet 2026-06-21 kl. 21:39.
Citera
2026-06-23, 04:55
Medlem
Pungsvings avatar
Sluta med skiten och låt det vara någon annans problem. Väx upp för fan.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in