Citat:
Ursprungligen postat av
Finmalet
Bra tips, orkar dock inte rulla själv. Kanske börjar med pipa då det är ocker-priser på cigarrer i Sverige trots relativt låg skatt (2kr per cigarr). Brukade köpa cigarrlådor när jag reste runt i världen.
Pipa känns chill.
Det går rätt snabbt att rulla när man fått rutin på det. Jag rullar en cigg på under 10 sek.
Pipa är nice. Det röker jag också. Finns många olika sorter att utforska där.
Det är ju också lite mer liknande cigarrer, då det också är fermenterad tobak som gör att man får i sig nikotin genom munhålan, då man inte drar halsbloss med sån tobak.
Trist med ockerpriser. Det suger att vara rökare nu för tiden ändå. Är som en jäkla klappjakt på rökare. Jag snusar mest nu.
Bodde i Grekland många år, och de införde samma lag som vi har i Sverige, med att man inte får röka inne på matställen, pubar etc. Men de skiter i det fullständigt. Man får röka inne i princip överallt. Snuten röker inne på caféer.
Kommer man hem till en familj där ingen röker, så kan man bara tända en cigg i deras vardagsrum utan att fråga, och de ställer då bara ut en askkopp. Det var ett underbart land att vara rökare i.