2026-06-23, 19:13
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dryckeshorn
Jag håller delvis med dig men elsparkar har vissa egenskaper som gör att jag också delvis förstår motståndarna.

Aggressiv acceleration jämfört med en cykel, små hjul försämrar trafiksäkerheten - tvärstopp vid potthål, såväl som vanligtvis åkande stående ger en märklig tyngdpunkt. Vid påkörning agerar hela ekipaget ibland som en katapult/jackhammer då en del modeller har batteriet i frontstaget vilket kan vara väldigt skadligt för den som blir påkörd. Finns några dödsfall kopplade till det där främst äldre blivit påkörda, ovanligare med cykel.

Alltså, de bör vara tillåtna, allt som allt är de ett effektivt redskap, men trafikpolisen ska samtidigt starkt beivra och lagföra oaktsam oanvändning av dem. Precis som oaktsamt använda cyklar då, men fordonets "natur" (motorfordon, sparkcykel) gör att många fler tenderar leka loss med elsparkar.

Potthål borde repareras så snabbt som möjligt med
Citera
2026-06-24, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Värsta är när man ser 2 stycken åka på dessa, ibland några gånger har jag sett 3 idioter stå och trängas på en, borde vara dryga böter för sånt trams.

Jag har också sett 3 personer trängas på en E-spark. Så jävla dumt

Tror inte det ens är tillåtet att åka mer än 1 pers på en e-spark. Tyvärr är det ingen polis implementerar lagen. Har sett folk åka förbi poliser utan att bli stoppade.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in