2026-06-18, 02:54
Medlem
Slopa den här jävla reklamen som poppar upp ovanför trådtitlar typ 2 sek efter att en sida laddats. Fruktansvärt irriterande om man är inne från telefonen. Det är uppenbart ett fulknep för att folk ska råka klicka, vilket ger Flashback mer betalt från annonsörerna (kan ju inte vara superpopulärt bland dem? Men de kanske inte noterat det än?)

Utöver att man luras klicka förstör det hela jävla flowet. Helt plötsligt är man på en helt annan sidhöjd än där man läste. Försöker man följa ett citerat inlägg hamnar man någon helt annanstans på sidan och måste leta upp det citerade inlägget.

Som sagt ett jävla fulknep och fruktansvärt irriterande. Ger samma vibbar som mindre etablerade porrsidor där man på något sätt klickar på en annons var man än klickar.

Kan ju omöjligen bara vara jag som noterat detta? Kan någon från Flashback svara på hur fan ni tänkte här?
Citera
2026-06-18, 06:59
Medlem
CommonSenses avatar
Ser inget då jag kör med ad block
Citera
2026-06-18, 07:40
Medlem
Klandalfs avatar
Ännu värre är att rullgardinen för notiser oftast är "genomskinlig" på första klicket så sidan registrerar att man klickar på annonsen bakom.

Riktigt jävla fult är det.
Citera
2026-06-18, 08:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CommonSense
Ser inget då jag kör med ad block
Som CommonSense säger. Det finns både blockerare till iphone och android som är lätt att sätta upp. Googla lite så slipper du problemet.
Citera
2026-06-18, 09:33
Medlem
2560ps avatar
På något sätt ska ju ändå FB finansieras. Detta "fulknep" kanske inte behövts om inte folk körde med adblock.
Citera
2026-06-18, 10:01
Medlem
Bandriljaers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2560p
På något sätt ska ju ändå FB finansieras. Detta "fulknep" kanske inte behövts om inte folk körde med adblock.

Det är den sortens reklam som gör att folk börjar med adblock.

Tidigare körde jag utan här just för att bidra till finanserna. En dag var det helt plötsligt en figur som studsade runt över hela skärmen, där gick min gräns.

Alla hatar reklam med ljud och/eller rörelse.
Citera
2026-06-21, 19:03
Medlem
The Crashs avatar
Kör i Brave. Då slipper du reklamen.
Citera
2026-06-21, 23:14
Medlem
Håller med om att det är enormt mycket mer reklam på mobilsajten här än på webb-FB. Jag brukar oftast bara besöka från datorn, men nu är pc:n på service över veckan och därmed fick jag ta till en telefon. Och det är verkligen mer reklam här, och mer påträngande.
Citera
2026-07-01, 02:37
Medlem
NoTruces avatar
Jag har lärt mig att vänta de sekunder det tar för reklamen att ladda innan jag klickar. Att det är ett uppenbart fulknep stör naturligtvis, men cashen ska ju in.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in