Igår, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BallaBella
Självklart att inte Rolex är nöjda om det inte finns något avtal och att butiksägarinnan fortfarande rider på deras namn.
Skulle också vara förbannad.
En butiksägare som inte är riktigt seriös låter det som.
Det måste ju finnas en anledning till varför Rolex valt att lämna och dessutom inte längre skickar reservdelar till dem.

Då är det väl bara att fiska efter nya samarbeten inte trakassera gamla.
Ja, förbannat är bara förordet, hoppas att Rolex stämmer dem.

Vet inte ens om man vågar köpa en dyr klocka längre, känns som hela branschen är inblandad i gråhandel och penningtvätt.
Citera
Igår, 23:20
Medlem
Flashshits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallaBella
Självklart att inte Rolex är nöjda om det inte finns något avtal och att butiksägarinnan fortfarande rider på deras namn.
Skulle också vara förbannad.
En butiksägare som inte är riktigt seriös låter det som.
Det måste ju finnas en anledning till varför Rolex valt att lämna och dessutom inte längre skickar reservdelar till dem.

Då är det väl bara att fiska efter nya samarbeten inte trakassera gamla.

Citat:
Ursprungligen postat av Perfecthairline
Ja, förbannat är bara förordet, hoppas att Rolex stämmer dem.

Vet inte ens om man vågar köpa en dyr klocka längre, känns som hela branschen är inblandad i gråhandel och penningtvätt.

Ännu en bransch som drabbats av våra politikers kompetensregn.
Precis som apoteksbranschen och assistansbolagsbranschen, så fort en bransch blir babbefierad så kan det bara gå åt ett håll.
Det är därför det förr i tiden, när de flesta bodde där de skall bo, fanns en fungerande del av världen och en del som inte fungerade. Som det ser ut idag så börjar allt smälta ihop, och inte till det bättre...
Jag hoppas också att bluff-företaget blir tvingade att lägga ner.
Citera
Idag, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honzik
Så på några år har Rob Engström förlorat tre stora schweizare. Cartier, Omega och Rolex.
Ja, vd:s namn kanske kan ge en hint om varför?
Citera
Idag, 00:19
Medlem
immenhusens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Homofilen
Tänk att de gjorde en VINST på hela 83 miljoner SEK bara för 4 år sedan.

Bara det årets resultat är ju flera gånger mer än vad gemene arbetare drar in under hela sitt yrkesverksamma liv.

https://www.allabolag.se/foretag/rob.-engstr%C3%B6m-ab/stockholm/urmakare/2JYON34I63IL5

Vad tänker du om det?

Det är så penningtvätt fungerar. Vinsten är de vita pengarna.

/AI
Citera
Idag, 06:35
Medlem
Proumbras avatar
Ett utav världens starkaste och prestigefyllda varumärken, om inte DET starkaste varumärket.

Klart som fan varje skojare till aristokrat kommer att utnyttja det till sin egen fördel om dom kan.

Men det är helt rätt, ner med skylten. Falsk marknadsföring. Skulle inte sätta min fot i den butiken. Bara fotbollsspelare med invandrarbakgrund från div 3 kommer att hänga där, tillsammans med övriga orten.
Citera
Idag, 08:24
Medlem
Grenkomp GRKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skattmasen08
Ok, om det är pga. det, förklara i så fall varför inte också Nymans tappade märken?

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/tre-exklusiva-urmakare-har-inte-foljt-penningtvattslagen

Näh, det måste ligga något annat bakom Rolex beslut.

Varför ska jag förklara ett företags beslut?
Citera
Idag, 08:49
Medlem
Synd. Rob Engström har betydligt bättre kundservice än Nymans ur som nu blir den enda återförsäljaren av rolex i Stockholm (tror jag).

Bokade tid på Nymans på deras initiativ när jag var intresserad av en Rolex. När jag kom dit så var personen jag bokat möte med ledig och nån annan hjälpte mig motvilligt eftersom han stod och pratade med sin kollega i kassan. Ung och arrogant kille som började med snacket om jag hade handlat där tidigare och började propsa på mig andra klockor än det jag var intresserad av. Tror dom var fyra st i butiken varav en var upptagen med andra.

Gick direkt till Rob efter ”mötet” och vilken klasskillnad. En ännu yngre som var själv i butiken och parerade mig och en annan kund på ett otroligt trevligt och professionellt sätt. Raka och ärliga svar om tillgänglighet och kö.

Nymans sätter jag inte min fot på igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in