Idag, 17:14
Medlem
[
Citat:
]En man i medelåldern åtalas för grov misshandel och grovt vållande till annans död efter en händelse i Lysekils kommun, där han enligt åtalet lät sin sjuka mamma ligga på golvet i flera dagar utan att tillkalla hjälp.

I stället misstänks han ha låtit henne ligga på golvet i hemmet i flera dagar med ett infekterat sår och svår infektion i kroppen – utan mat, vätska eller medicin. Något som enligt åtalet ska ha orsakat mamman stor smärta och lidande.[
]

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/man-atalas-for-att-ha-latit-sin-mamma-do-pa-golvet-i-lysekil
Citera
Idag, 17:18
Medlem
Lloyd.Christmass avatar
Hur kan man vara så hemsk mot sin egen mamma? Fattar inte hur vissa är funtade. Hoppas han får ett rejält straff! Undra om det är psykisk ohälsa som ligger bakom.
Citera
Idag, 17:25
Medlem
Min mor lät pappa ligga på soffan trots att han inte ens kunde dricka vatten 2 dagar i streck. Vi fick inte gå nära honom för att han kunde bli ”farlig”. Vi fick heller inte ringa 112 för hon är undersköterska och vet bäst.
Han hade en stroke.

I efterhand vet jag inte om hon gick in i ett chocktillstånd eller om hon bara är störd. Näste gång han fick en propp var jag hemma den natten av en slump, och i vuxen ålder. Jävla tur det.

Hur klarar man ens av att se sina närstående ligga och lida? Helt i onödan?
Störda idioter.
Citera
Idag, 17:25
Medlem
FallerIfallerAs avatar
Vilken sjuk människa som inte hjälper sin mamma utan ser på när hon dör, hoppas han får ett långt straff!
Citera
Idag, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lloyd.Christmas
Hur kan man vara så hemsk mot sin egen mamma? Fattar inte hur vissa är funtade. Hoppas han får ett rejält straff! Undra om det är psykisk ohälsa som ligger bakom.
Antingen är det en riktigt sjuk jävel, vilket det ju finns gott om i dagens samhälle. Eller så kanske morsan hade varit elak när han var barn och nu fick sonen "hämnas". Förmodligen bägge delar, om jag tillåts gissa.
Citera
Idag, 17:30
Medlem
ludexSums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maallgan
[]
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/man-atalas-for-att-ha-latit-sin-mamma-do-pa-golvet-i-lysekil

Han kanske är en femfemma eller så är autism och IF inblandat.

Det finns en hel del stugor ute i landet där gamla föräldrar har ett vuxet barn kvarboendes pga att det vuxna barnet har olika sorters funktionsnedsättningar/störningar. Denna typ av lösning är väldigt sällan en god idé och hemlivet tenderar att innebära en hel del märkliga inslag, ibland slutar det illa.
Citera
Idag, 17:32
Medlem
Sånna som detta vrak som får stryk inne på kåken .

Fyfan säger jag bara.
Citera
Idag, 17:50
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lloyd.Christmas
Citat:
Ursprungligen postat av ladicius
Antingen är det en riktigt sjuk jävel, vilket det ju finns gott om i dagens samhälle. Eller så kanske morsan hade varit elak när han var barn och nu fick sonen "hämnas". Förmodligen bägge delar, om jag tillåts gissa.
Låter som att det är ett riktigt sär - tänk en Gomer Pyle i Full Metal Jacket - medelålders som bor ihop med mamman...
Citera
Idag, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ludexSum
Han kanske är en femfemma eller så är autism och IF inblandat.

Det finns en hel del stugor ute i landet där gamla föräldrar har ett vuxet barn kvarboendes pga att det vuxna barnet har olika sorters funktionsnedsättningar/störningar. Denna typ av lösning är väldigt sällan en god idé och hemlivet tenderar att innebära en hel del märkliga inslag, ibland slutar det illa.
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Låter som att det är ett riktigt sär - tänk en Gomer Pyle i Full Metal Jacket - medelålders som bor ihop med mamman...
Ja, ni har rätt - tänkte inte ens på det alternativet. Äldre kvinna bor med sin vuxne son som är lite eljest och säkert en lättare IF.
Citera
Idag, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ladicius
Ja finns många psykopatiska morsor där ute. Ofta kontrollbehov och annat.
Citera
Idag, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skriftbyte
Min mor lät pappa ligga på soffan trots att han inte ens kunde dricka vatten 2 dagar i streck. Vi fick inte gå nära honom för att han kunde bli ”farlig”. Vi fick heller inte ringa 112 för hon är undersköterska och vet bäst.
Han hade en stroke.

I efterhand vet jag inte om hon gick in i ett chocktillstånd eller om hon bara är störd. Näste gång han fick en propp var jag hemma den natten av en slump, och i vuxen ålder. Jävla tur det.

Hur klarar man ens av att se sina närstående ligga och lida? Helt i onödan?
Störda idioter.
Hemsk upplevelse du burit med dig. Håller med störda personer.
Citera
Idag, 18:38
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Knark eller ohälsa 100%
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto