2026-06-21, 07:41
Medlem
Nej ts är ingen våldtäktsman. Ts är en äcklig torsk i mängden bara.

Hoppas nu att ts lärt sig något utav detta misstaget.
Citera
2026-06-21, 15:21
Medlem
ArtificialElegances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Martinkingentimell
Floda

Ok. Vill du ha förslag inom Göteborgsområdet via PM?

Högtider, i detta fall Midsommar, kan skifta saker relationellt...
Hur ser läget ut i nuläget?
Hur går det för dig och din flickvän?
Hur mår du?
Citera
2026-06-21, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jjujju
Vill du berätta på vilket sätt du känner att du fick bekräftelse från en person som får betalt för att säga hur stor och skön din kuk är fast den är liten och ful? 🥹 vill verkligen veta hur din tankeverksamhet gick i konkurs.

MVH älskar din tråd och skrattar för fullt åt din smärta ❤️

Nasty att du skrattar åt TS smärta - det säger något ganska olustigt om din personlighet.

Du verkar inte heller fatta att en människa absolut (!) kan uppleva former av bekräftelse i en sexuell situation, oavsett om situationen är köpt, eller inte. Din nedlåtande kommentar om TS tankeverksamhet blir därför ganska...ironisk.
Citera
2026-06-21, 15:49
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exploreuranus
Nej ts är ingen våldtäktsman. Ts är en äcklig torsk i mängden bara.

Hoppas nu att ts lärt sig något utav detta misstaget.

Exakt, man ska fan aldrig erkänna eller berätta.
Citera
2026-06-22, 19:12
Medlem
Vit-spades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jjujju
Inga normala människor betalar för sex. Ni är sjuka människor helt enkelt

Jag håller med om det moraliskt tveksamma i att köpa sex, men i ett internationellt perspektiv är det snarare den svenska sexköpslagen som är en anomali. I Holland och Tyskland finns det fackföreningar för prostituerade, de tecknar kollektivavtal med arbersgivaren om arbetstid o.s.v.

I de flesta andra länder hade den här diskussionen varit en ickefråga. Men inte i den svenska ankdammen. Därmed inte sagt att jag tycker sexköp är moraliskt acceptabelt men det är mycket som jag anser omoraliskt som inte bör vara olagligt.

Hur är det med otrohet? De allra flesta skulle anse att det är sjukt förkastligt, men ska man kriminalisera sex utanför äktenskapet för det?

Vi kan inte ha lagar som får staten att agera moralpolis, då är vi ute på ett sluttande plan. Vi låter dessutom, med rätta, staten ha ett våldsmonopol, då blir det ännu viktigare att de lagar som stiftas är väl avvägda. Tyvärr är samhällsdebatten sådan i Sverige idag att man inte ens kan problematisera såna här saker offentligt.
Citera
2026-06-22, 21:55
Medlem
jjujjus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-spade
Jag håller med om det moraliskt tveksamma i att köpa sex, men i ett internationellt perspektiv är det snarare den svenska sexköpslagen som är en anomali. I Holland och Tyskland finns det fackföreningar för prostituerade, de tecknar kollektivavtal med arbersgivaren om arbetstid o.s.v.

I de flesta andra länder hade den här diskussionen varit en ickefråga. Men inte i den svenska ankdammen. Därmed inte sagt att jag tycker sexköp är moraliskt acceptabelt men det är mycket som jag anser omoraliskt som inte bör vara olagligt.

Hur är det med otrohet? De allra flesta skulle anse att det är sjukt förkastligt, men ska man kriminalisera sex utanför äktenskapet för det?

Vi kan inte ha lagar som får staten att agera moralpolis, då är vi ute på ett sluttande plan. Vi låter dessutom, med rätta, staten ha ett våldsmonopol, då blir det ännu viktigare att de lagar som stiftas är väl avvägda. Tyvärr är samhällsdebatten sådan i Sverige idag att man inte ens kan problematisera såna här saker offentligt.
Det naturliga är att de som blir utan sex, är människor som inte var ”survival of the fittest” vilket egentligen innebär att dom inte ska ha barn eller sex. Sanningen är hård men det är tyvärr människor som är och blir bortvalda av naturliga anledningar. I detta fallet så har TS både varit otrogen och köpt sex.

Det är meningen att deras genpool ska dö ut. Men du tycker att människohandel är bra så att dessa äckel ska kunna inbilla sig att dom duger, i 5 sekunder. För ”bekräftelsen” TS inbillar sig, höll aldrig i sig. Den var ju falsk, och det var därför han mådde dåligt i efterhand. Det var inte frun han var ledsen över, det var faktumet att hans självbild inte blev bättre trots horan. Han insåg att han är värdelös och har förstört sitt liv. Rent konkret så fick TS se sig själv i spegeln och det var nog det som var värst.
Citera
2026-06-23, 12:49
Moderator
Nospheratus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArtificialElegance
Nasty att du skrattar åt TS smärta - det säger något ganska olustigt om din personlighet.

Du verkar inte heller fatta att en människa absolut (!) kan uppleva former av bekräftelse i en sexuell situation, oavsett om situationen är köpt, eller inte. Din nedlåtande kommentar om TS tankeverksamhet blir därför ganska...ironisk.
Jag är nog benägen att hålla med jjujju om att TS påstående om att han frågar sig varför han söker bekräftelse från andra kvinnor är något förvirrande eftersom han talar om just prostituerade. Han borde kanske istället ställa sig frågan varför han inbillar sig att sexköp på något vis är en bekräftelse på något annat än att han hade tillräckligt med pengar för att betala för ett samlag.

På något vis framstår han som en smula grandios som tänker sig att han får bekräftelse av att gå till prostituerade. Det blir ju lite som att jag skulle gå runt och intala mig att jag nog minsann är rätt stilig och synnerligen snygg lirare - eftersom när jag handlar kläder och frågar i butikerna så säger personalen alltid att, oh ja, den där skjortan ser fantastisk ut på just dig.

Sen hade jag kunnat haft viss mån av förståelse för någon som är förtvivlad och nedbruten i brist på mänsklig kontakt, och känner någon sorts bekräftelse i att besöka en prostituerad. Nu är ju inte situationen med TS på något sätt denna. Han har en fast partner. Hon älskade honom. Men han tror sig vara så attraktiv att detta återspeglar sig in någon slags bekräftelse hos prostituerade.

Problemet med den tanken är nämligen att han alltså sätter något likhetstecken mellan valfri främmande kvinna på gatan och en prostituerad som han betalar för. Ergo, han ställer sig fel fråga. I hans situation borde han ställa sig frågan varför han inbillar sig att det är bekräftelse han får.
Citera
2026-06-23, 22:39
Medlem
Roidberts avatar
Enda misstaget var att ha dåligt samvete. Du måste arbeta på din självbild. Skulle själv aldrig acceptera att en kvinna jag är gift med eller har som flickvän dikterar att jag inte får ha sex med andra kvinnor.

Dessutom räknas det inte ens som sex om du använder gummi, utan det är typ på samma nivå som att få en massage.
Citera
2026-06-24, 03:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nospheratu
Jag är nog benägen att hålla med jjujju om att TS påstående om att han frågar sig varför han söker bekräftelse från andra kvinnor är något förvirrande eftersom han talar om just prostituerade. Han borde kanske istället ställa sig frågan varför han inbillar sig att sexköp på något vis är en bekräftelse på något annat än att han hade tillräckligt med pengar för att betala för ett samlag.

På något vis framstår han som en smula grandios som tänker sig att han får bekräftelse av att gå till prostituerade. Det blir ju lite som att jag skulle gå runt och intala mig att jag nog minsann är rätt stilig och synnerligen snygg lirare - eftersom när jag handlar kläder och frågar i butikerna så säger personalen alltid att, oh ja, den där skjortan ser fantastisk ut på just dig.

Sen hade jag kunnat haft viss mån av förståelse för någon som är förtvivlad och nedbruten i brist på mänsklig kontakt, och känner någon sorts bekräftelse i att besöka en prostituerad. Nu är ju inte situationen med TS på något sätt denna. Han har en fast partner. Hon älskade honom. Men han tror sig vara så attraktiv att detta återspeglar sig in någon slags bekräftelse hos prostituerade.

Problemet med den tanken är nämligen att han alltså sätter något likhetstecken mellan valfri främmande kvinna på gatan och en prostituerad som han betalar för. Ergo, han ställer sig fel fråga. I hans situation borde han ställa sig frågan varför han inbillar sig att det är bekräftelse han får.

Jag märker att du blir lite snäv och att du missförstår min poäng.
Du verkar mena att TS inte kan uppleva det som bekräftelse. Det kan han absolut. Psykologiskt kan man känna sig bekräftad av något som är falskt, köpt, manipulerat, beroendeframkallande eller ihåligt. Det är just därför människor fastnar i porr, flirt, otrohet, bekräftelsejakt, sexköp, likes, smicker, spel, alkohol, destruktiva relationer osv... Känslan kan vara verklig - men källan kan vara rutten.

Av den anledningen skrev jag inte: “TS fick genuin bekräftelse av den prostituerade kvinnan.”
Jag skrev istället: “en människa kan absolut (!) uppleva former av bekräftelse i en sexuell situation, oavsett om situationen är köpt.”

Det är en viktig skillnad.

TS kanske inte fick verklig ömsesidig bekräftelse. Men han fick sannolikt en upplevelse av bekräftelse. Och det är just den och andra självbedrägliga mekanismer, han verkar behöver undersöka med en psykolog/psykoterapeut.
Citera
2026-06-24, 05:00
Moderator
Nospheratus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArtificialElegance
Jag märker att du blir lite snäv och att du missförstår min poäng.
Du verkar mena att TS inte kan uppleva det som bekräftelse. Det kan han absolut. Psykologiskt kan man känna sig bekräftad av något som är falskt, köpt, manipulerat, beroendeframkallande eller ihåligt. Det är just därför människor fastnar i porr, flirt, otrohet, bekräftelsejakt, sexköp, likes, smicker, spel, alkohol, destruktiva relationer osv... Känslan kan vara verklig - men källan kan vara rutten.

Av den anledningen skrev jag inte: “TS fick genuin bekräftelse av den prostituerade kvinnan.”
Jag skrev istället: “en människa kan absolut (!) uppleva former av bekräftelse i en sexuell situation, oavsett om situationen är köpt.”

Det är en viktig skillnad.

TS kanske inte fick verklig ömsesidig bekräftelse. Men han fick sannolikt en upplevelse av bekräftelse. Och det är just den och andra självbedrägliga mekanismer, han verkar behöver undersöka med en psykolog/psykoterapeut.
Det är verkligen en skillnad. Det är därför det låter synnerligen egendomligt när han säger att han får bekräftelse. Inte att han upplever det som bekräftelse.

Det är motsvarande som om jag skulle säga ”Jag blir väldigt intelligent när jag blir ordentligt berusad. Jag kanske borde kolla upp vad det beror på med en psykiatriker”. Om du jämför det med ”Ett problem jag tampas med är att jag inbillar mig att jag blir väldigt mycket mer intelligent än vanligt när jag dricker. Det blir jag ju självklart inte, tvärtom. Det leder till att jag på fyllan tar avgörande korkade beslut i tron om att det är mer begåvade beslut än vanligt. Det här naturligtvis inte bra. Och jag borde nog prata med någon om det”.

Det första påståendet låter grandiost och rentav löjligt. Och det är lite där TS hamnar med sitt påstående om att han minsann får bekräftelse.
Citera
2026-06-24, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Martinkingentimell
Ja kanske. Jag har inte det bästa konsekvenstänket

MVH

Ok, men då har du lärt dig till nu.

Men antingen så gifte du dig för ung, eller så vill du vara fri.

Att du ångrar dig är bara pga alla konsekvenser och jobbiga uppbrott, men det kanske var bäst ?
Citera
2026-06-24, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nospheratu
Det är verkligen en skillnad. Det är därför det låter synnerligen egendomligt när han säger att han får bekräftelse. Inte att han upplever det som bekräftelse.

Det är motsvarande som om jag skulle säga ”Jag blir väldigt intelligent när jag blir ordentligt berusad. Jag kanske borde kolla upp vad det beror på med en psykiatriker”. Om du jämför det med ”Ett problem jag tampas med är att jag inbillar mig att jag blir väldigt mycket mer intelligent än vanligt när jag dricker. Det blir jag ju självklart inte, tvärtom. Det leder till att jag på fyllan tar avgörande korkade beslut i tron om att det är mer begåvade beslut än vanligt. Det här naturligtvis inte bra. Och jag borde nog prata med någon om det”.

Det första påståendet låter grandiost och rentav löjligt. Och det är lite där TS hamnar med sitt påstående om att han minsann får bekräftelse.

Ja, där håller jag med dig.

Det hade varit mer precist om TS formulerade det som att han upplever eller inbillar sig att han får bekräftelse, snarare än att han faktiskt får bekräftelse i någon genuin mening.

Min poäng var just den psykologiska mekanismen: att han verkar använda köpt sex som om det vore bekräftelse. Inte att situationen faktiskt bekräftar honom på ett sunt, ömsesidigt eller verkligt sätt.

Din alkoholjämförelse fungerar ganska bra. En berusad person blir inte intelligentare, men kan känna sig intelligentare - och det är just den felupplevelsen som kan leda till dåliga beslut.

På samma sätt tänker jag att TS inte får verklig bekräftelse av sexköp, men att han förefaller ha jagat en upplevelse av bekräftelse. Och det är nog just den självbedrägliga mekanismen han behöver förstå.

Men även: Vad som ligger till grund för bekräftelse-jakten - vilket kan vara allt ifrån anknytingsrelaterade problem, trauman, kommunikationsproblem, en partner som är rigid/dömande, osv. osv...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in