2026-06-17, 10:55
  #1
Medlem
Expressen skriver;
Vid 09.22 på onsdagsmorgonen upptäckte polisen en naken man med ett knivliknande föremål vid Klarabergsgatan i centrala Stockholm. Patrullen ingriper och i samband med gripandet används elchockvapen.

– Personen fås under kontroll men är i behov av sjukvård. Som jag förstår det så är väl inte den här personen helt hundraprocentigt identifierad, säger polisens presstalesperson Daniel Wikdahl.

– Vi vet inte varför han har gjort så här. Han har sagt saker som inte verkar helt begripliga.

Mannen är förd med ambulans för att få vård. Han är också gripen och misstänks för grovt brott mot knivlagen.

Vid 10-tiden var polisen klara på platsen.

– Vi kommer vilja höra den här personen för att ta reda på om han hade något syfte med att göra det han gjorde, säger Daniel Wikdahl.


https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/d4k3mB/naken-knivman-nedbrottad
https://www.expressen.se/nyheter/expressen-direkt/?post=f0d241b2-722a-40b1-a494-699d4f741b2a
Citera
2026-06-17, 11:04
  #2
Medlem
En till?!

https://www.tv4play.se/korthet/382f9fec8088d579c030/har-gar-en-naken-knivman-inne-pa-ica?panelId=

Ur led är tiden. Vad är det för fel på folk?
Citera
2026-06-17, 11:08
  #3
Medlem
Hahaha va i hela helvete??

Tur att allt gick bra och ingen skadades.
Citera
2026-06-17, 11:13
  #4
Medlem
Fettsugnings avatar
Knark. Är det badsalt det kallas? Möjligen någon sån batch som nått Stockholm i veckan.
Citera
2026-06-17, 11:13
  #5
Medlem
Klandalfs avatar
Låter som en galen PCP-neger
Citera
2026-06-17, 11:26
  #6
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Klandalf
Låter som en galen PCP-neger

men det var det inte om du tittar på bilderna.

men det är förstås för mycket begärt
Citera
2026-06-17, 11:30
  #7
Medlem
KulStyvings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ladicius
En till?!

https://www.tv4play.se/korthet/382f9fec8088d579c030/har-gar-en-naken-knivman-inne-pa-ica?panelId=

Ur led är tiden. Vad är det för fel på folk?

Är det en konstnär nu igen?
Citera
2026-06-17, 11:32
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KulStyving
Är det en konstnär nu igen?
Haha, ja det vore ju något det.

Men det låter nästan som han fått inspiration av denne:
https://www.sverigesradio.se/artikel/rattegang-mot-naken-knivman-hade-kontakt-med-psykiatrin
Citera
2026-06-17, 12:14
  #9
Medlem
MissAjDiHiDis avatar
”– Vi kommer vilja höra den här personen för att ta reda på om han hade något syfte med att göra det han gjorde, säger Daniel Wikdahl.”

Måste ju ha varit nån drog inblandat. Har svårt att tro han förlorade ett vad av nå slag.
Citera
2026-06-17, 12:28
  #10
Medlem
Kuwkenkukeens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klandalf
Låter som en galen PCP-neger


Ser mer ut som en SD anhängare om du tittar på pressbilder
Citera
2026-06-17, 12:46
  #11
Medlem
b00b00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fettsugning
Knark. Är det badsalt det kallas? Möjligen någon sån batch som nått Stockholm i veckan.

Kan röra sig om ketamin också.
Citera
2026-06-17, 12:49
  #12
Medlem
Din-gamla-mammas avatar
Vissa droger, som folk tyvärr köper vilket gör ondskefulla kriminella rika, får liknande effekter hos de som använder dom. Tex ökad kroppsvärme och paranoida tankar där omgivningen uppfattas som hotfull.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in