Citat:
Ursprungligen postat av
Snapcount
Själv är jag för VAR, men syns att det används på fel sätt.
Själva VAR borde efterfrågas av coachen utav ett lag, tex vid ett mål eller en straff/frisparks-sitouation vid ett spel-avbrott.
Varje lag får denna chans 1 gång per halvlek, domaren checkar på kameran under 30 sekunder och dömmer efter det. För domare gör ju fel också. Går det inte igenom så kostar det..med att laget som initierade VAR får ett mindre byte att göra. . Sist så, man får inte fråga om VAR de sista 5 minuterna..
Lite som det är i NFL.
Höj gränsen från 1 chans så kanske det är något att diskutera.