2026-06-17, 10:00
Medlem
Drickbacks avatar
Grupp L gör entré i turneringen övriga lag i gruppen är Ghana och Panama.

Matchen sänds på TV4
Arena: Dallas Stadium

Ons 17/6
21:30 Studio TV4 (Lernström, Guidetti, Olsson & Fallahi)
22:00 England - Kroatien (Granqvist & Fjellström)
2026-06-17, 16:55
Medlem
Sluutenbergens avatar
L for love. Bältdjuret tror på England.
2026-06-17, 17:21
Medlem
Needs.more.brandys avatar
Jag både hoppas och tror på England.
2026-06-17, 19:46
Medlem
Tearsinrains avatar
Har hållt på Kroatien sen VM98 som ett slags andralag om Sverige inte är med. Men är även anglofil men gissningsvis lyssnar inte många i laget på Beatles, Stone Roses och Oasis så blir att hålla på Kroatien idag även om jag skulle tycka det var lite komiskt om England till slut lyckas vinna VM igen efter alla år med pikar osv.
2026-06-17, 20:27
Medlem
ViribusUnitiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tearsinrain
Har hållt på Kroatien sen VM98 som ett slags andralag om Sverige inte är med. Men är även anglofil men gissningsvis lyssnar inte många i laget på Beatles, Stone Roses och Oasis så blir att hålla på Kroatien idag även om jag skulle tycka det var lite komiskt om England till slut lyckas vinna VM igen efter alla år med pikar osv.

Kroatien är ett riktigt landslag fortfarande. I England är väl halva laget afrikaner och de flesta löst sammansatta Premier League-spelare. Att "Goliat" England är favorit är även en godtagbar anledning att heja på "David" Kroatien.

Sen är jag närmast anglofob till skillnad från dig, så det är nog den främsta anledningen.
2026-06-17, 20:32
Medlem
Ikväll hejar jag självfallet på England.

God save the King🥳⚽️
2026-06-17, 20:33
Medlem
Drickbacks avatar
Laguppställningar
https://www.fifa.com/en/match-centre/match/17/285023/289273/400021507

England: Pickford, James, Konsa, Stones, O'Reilly, Rice, Anderson, Madueke, Bellingham, Gordon, Kane.

Avb: D. Henderson, Trafford, Guehi, Burn, Spence, Quansah, J. Henderson, Mainoo, Rogers, Eze, Saka, Rashford, Watkins, Toney.
Senast redigerad av Drickback 2026-06-17 kl. 20:37.
2026-06-17, 20:35
Medlem
Vette fan vilka jag kommer heja på. På något vis vill jag ändå att England ska lyckas. Men gillar ju också Kroatien skarpt hade gärna sett dem båda i final faktiskt.
2026-06-17, 20:39
Medlem
NoTruces avatar
Startisarna:

England: Pickford, Anderson, Bellingham, Gordon, James, Kane, Konsa, Madueke, O'Reilly, Rice, Stones

Kroatien: Livakovic, Baturina, Gvardiol, Modric, Musa, Pasalic, Perisic, Stanisic, Sucic, Sutalo, Vuskovic
2026-06-17, 20:43
Medlem
BombaySaphires avatar
Domaren ska tydligen vara glad i att dela ut gula kort. Ifall nån vill betta på sånt.
2026-06-17, 20:56
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
Startisarna:

England: Pickford, Anderson, Bellingham, Gordon, James, Kane, Konsa, Madueke, O'Reilly, Rice, Stones

Kroatien: Livakovic, Baturina, Gvardiol, Modric, Musa, Pasalic, Perisic, Stanisic, Sucic, Sutalo, Vuskovic

Tack, till skillnad från TS som bara skriver ett lags uppställning....

Tänk att någon som Madueke startar.. Därför hoppas jag inte England tar sig vidare. Och pga att ens ta med Henderson, vilket skämt.
2026-06-17, 21:03
Medlem
Moobs avatar
Nu hoppas man på förlust för England.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in