Citat:
Ursprungligen postat av
Elpianot
Varför lever ni i illusionen att kapitalismen är en lösning på allt då det så tydligt går att se vilken typ av övergrepp det orsakar mänskligheten?
Kapitalismen är i grund och botten enbart en naturkraft som regnet, vinden och snön. Den behöver reglering, men att säga att kapitalismen begår övergrepp på mänskligheten är som att säga att regnet, vinden och snön gör det. Det är visserligen sant, det gör alla naturkrafter
också. Men de kan tämjas och regleras så att de gör betydligt mera gott än ont. Och alla realt existerande alternativ är sämre.