2026-06-16, 19:54
  #1
Medlem
Letade efter liknande trådstart men då det ej fanns startar jag en ny. Undrar varför högerväljare har så svårt att erkänna det kapitalistiska systemets brott mot mänskligheten och egentligen hela jordklotet, natur, djurliv, mänsklig existens etc.

Exempel på brott mot mänskligheten, -Tobaks industrin; skördar miljontals med liv där människor dör i fruktansvärda sjukdomar som lungcancer och KOL. Ändå är rökning på många ställen normaliserat och cigaretter säljs i vanliga matvarubutiker enkla för vem som helst att inhandla. Allt detta för att tobaksindustrin ska fortsätta få tjäna pengar på sina varor.

Fyll på med exempel och diskutera varför de som gillar högerpolitik har svårt att se konsekvenser av en värld där pengar styr och på hur det påverkar mänsklighetens existens.

Varför lever ni i illusionen att kapitalismen är en lösning på allt då det så tydligt går att se vilken typ av övergrepp det orsakar mänskligheten?
Citera
2026-06-16, 20:00
  #2
Medlem
Jag tycker det är ironiskt att högern tycker om kapitalism men hatar invandring. Invandring är ju en följd av kapitalismen och globalismen.

Det är som att man vill ha kakan och äta den oxå.
Citera
2026-06-16, 20:02
  #3
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Elpianot
Letade efter liknande trådstart men då det ej fanns startar jag en ny. Undrar varför högerväljare har så svårt att erkänna det kapitalistiska systemets brott mot mänskligheten och egentligen hela jordklotet, natur, djurliv, mänsklig existens etc.

Exempel på brott mot mänskligheten, -Tobaks industrin; skördar miljontals med liv där människor dör i fruktansvärda sjukdomar som lungcancer och KOL. Ändå är rökning på många ställen normaliserat och cigaretter säljs i vanliga matvarubutiker enkla för vem som helst att inhandla. Allt detta för att tobaksindustrin ska fortsätta få tjäna pengar på sina varor.

Kina är världens största tobakproducent.
Citera
2026-06-16, 20:03
  #4
Avstängd
TheJesuits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elpianot
Letade efter liknande trådstart men då det ej fanns startar jag en ny. Undrar varför högerväljare har så svårt att erkänna det kapitalistiska systemets brott mot mänskligheten och egentligen hela jordklotet, natur, djurliv, mänsklig existens etc.

Exempel på brott mot mänskligheten, -Tobaks industrin; skördar miljontals med liv där människor dör i fruktansvärda sjukdomar som lungcancer och KOL. Ändå är rökning på många ställen normaliserat och cigaretter säljs i vanliga matvarubutiker enkla för vem som helst att inhandla. Allt detta för att tobaksindustrin ska fortsätta få tjäna pengar på sina varor.

Fyll på med exempel och diskutera varför de som gillar högerpolitik har svårt att se konsekvenser av en värld där pengar styr och på hur det påverkar mänsklighetens existens.

Varför lever ni i illusionen att kapitalismen är en lösning på allt då det så tydligt går att se vilken typ av övergrepp det orsakar mänskligheten?

Vänta nu, cigarrerna kommer ju från Kuba, eller hur? Då är det ju kommunisterna som är skyldiga till allt! Det är dessutom kommunisterna som gör alla halvledare som driver våra barns skärmar! Kommunisterna i Kina är skyldiga till att dina barn inte kan läsa.
Citera
2026-06-16, 20:03
  #5
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Devalvera
Jag tycker det är ironiskt att högern tycker om kapitalism men hatar invandring. Invandring är ju en följd av kapitalismen och globalismen.

Det är som att man vill ha kakan och äta den oxå.

Ja precis, när 1 miljon svenskar utvandrade till USA så var det kapitalismens fel!
Citera
2026-06-16, 20:08
  #6
Medlem
AlfaQhards avatar
Det är ingen som tvingar dig under pistolhot att röka eller konsumera alkohol. Det finns en efterfråga hos folk på att förinta sina kroppar och kapitalisten står gärna till hands.

Det som vi är kritiska till när det gäller globalism är att länder som Afrika eller Mellanöstern inte bidrar till globalismen som andra länder. Oavsett hur mycket pengar vi pumpar in för att få dem att bygga infrastruktur, institut, fabriker eller odlingslandskap så går pengarna rakt ner i socialiströrelsens djupa fickor och folket får lida.

Därav blir de parasiter som smyger in i andra länder och suger ut pengar från vårt samhälle och förskingrar dem till sina social-korrupta hemländer
Citera
2026-06-16, 20:10
  #7
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elpianot
Letade efter liknande trådstart men då det ej fanns startar jag en ny. Undrar varför högerväljare har så svårt att erkänna det kapitalistiska systemets brott mot mänskligheten och egentligen hela jordklotet, natur, djurliv, mänsklig existens etc.

Exempel på brott mot mänskligheten, -Tobaks industrin; skördar miljontals med liv där människor dör i fruktansvärda sjukdomar som lungcancer och KOL. Ändå är rökning på många ställen normaliserat och cigaretter säljs i vanliga matvarubutiker enkla för vem som helst att inhandla. Allt detta för att tobaksindustrin ska fortsätta få tjäna pengar på sina varor.

Fyll på med exempel och diskutera varför de som gillar högerpolitik har svårt att se konsekvenser av en värld där pengar styr och på hur det påverkar mänsklighetens existens.

Varför lever ni i illusionen att kapitalismen är en lösning på allt då det så tydligt går att se vilken typ av övergrepp det orsakar mänskligheten?
Det är rökarnas fel att de dör av lungcancer m.m. inte kapitalismens fel.
Citera
2026-06-16, 20:10
  #8
Medlem
MagisterBisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elpianot
Letade efter liknande trådstart men då det ej fanns startar jag en ny. Undrar varför högerväljare har så svårt att erkänna det kapitalistiska systemets brott mot mänskligheten och egentligen hela jordklotet, natur, djurliv, mänsklig existens etc.

Exempel på brott mot mänskligheten, -Tobaks industrin; skördar miljontals med liv där människor dör i fruktansvärda sjukdomar som lungcancer och KOL. Ändå är rökning på många ställen normaliserat och cigaretter säljs i vanliga matvarubutiker enkla för vem som helst att inhandla. Allt detta för att tobaksindustrin ska fortsätta få tjäna pengar på sina varor.

Fyll på med exempel och diskutera varför de som gillar högerpolitik har svårt att se konsekvenser av en värld där pengar styr och på hur det påverkar mänsklighetens existens.

Varför lever ni i illusionen att kapitalismen är en lösning på allt då det så tydligt går att se vilken typ av övergrepp det orsakar mänskligheten?
Du tänker att det inte fanns cigaretter eller tobak i kommunistiska länder?
Citera
2026-06-16, 20:17
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elpianot
Letade efter liknande trådstart men då det ej fanns startar jag en ny. Undrar varför högerväljare har så svårt att erkänna det kapitalistiska systemets brott mot mänskligheten och egentligen hela jordklotet, natur, djurliv, mänsklig existens etc.

Exempel på brott mot mänskligheten, -Tobaks industrin; skördar miljontals med liv där människor dör i fruktansvärda sjukdomar som lungcancer och KOL. Ändå är rökning på många ställen normaliserat och cigaretter säljs i vanliga matvarubutiker enkla för vem som helst att inhandla. Allt detta för att tobaksindustrin ska fortsätta få tjäna pengar på sina varor.

Fyll på med exempel och diskutera varför de som gillar högerpolitik har svårt att se konsekvenser av en värld där pengar styr och på hur det påverkar mänsklighetens existens.

Varför lever ni i illusionen att kapitalismen är en lösning på allt då det så tydligt går att se vilken typ av övergrepp det orsakar mänskligheten?
Alla politiska ideologier är lika goda kålsupare - från höger till vänster och allt däremellan. Alla är de fullständigt uppslukade av ägande och makt, fångna i skådespelssamhällets slukhål och trollbundna av dess bländverk.
Citera
2026-06-16, 20:20
  #10
Medlem
Aankel-Kaankels avatar
Man kan vända på det och fråga varför vänsterväljarna har så svårt att erkänna vad socialismen/kommunismen har ställt till med i Världen! Alla vänsterfjantar som sitter och gråter över för mycket "kontroll" på internet och att man hamnar på Lexbase om man begår brott osv., hur ser det ut i de länderna där ett socialistiskt eller kommunistiskt styre tillämpas? Är folket fria? Har de det flera 100 gånger bättre än oss i Sverige?
Citera
2026-06-16, 20:28
  #11
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elpianot
Letade efter liknande trådstart men då det ej fanns startar jag en ny. Undrar varför högerväljare har så svårt att erkänna det kapitalistiska systemets brott mot mänskligheten och egentligen hela jordklotet, natur, djurliv, mänsklig existens etc.

Exempel på brott mot mänskligheten, -Tobaks industrin; skördar miljontals med liv där människor dör i fruktansvärda sjukdomar som lungcancer och KOL. Ändå är rökning på många ställen normaliserat och cigaretter säljs i vanliga matvarubutiker enkla för vem som helst att inhandla. Allt detta för att tobaksindustrin ska fortsätta få tjäna pengar på sina varor.

Fyll på med exempel och diskutera varför de som gillar högerpolitik har svårt att se konsekvenser av en värld där pengar styr och på hur det påverkar mänsklighetens existens.

Varför lever ni i illusionen att kapitalismen är en lösning på allt då det så tydligt går att se vilken typ av övergrepp det orsakar mänskligheten?
Kylskåp, dammsugare, bilar, spisar, mikro, datorer, tv, smartphones, burköl o.s.v i en enorm lista. "Nej! Fy fan så hemskt! Får vi inte slippa det"
Citera
2026-06-16, 21:56
  #12
Medlem
scraftys avatar
De saknar intelligens och är nyttiga idioter åt eliten vars propaganda de faller som korthus i en stormvind för.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in