Igår, 18:23
Medlem
Har funderat på det här lite då jag upplever att jag måste vara i en extrem position.

Ta exempelvis: https://www.youtube.com/@drewbinsky/videos

Superpopulär. Hans travel-blogs är rätt bra. Men ser jag en sådan video i min feed utan att jag vet att det är han så tittar jag instinktivt bort.

Samtidigt verkar det vara rätt populärt?! Populära Youtubers som säkert haft designers eller har kunskapen själva kör hårt på denna stil, ofta dessutom "överdriven" och "uppenbart AI". Dock bör ju AI ha en roll och underlättar så klart, så vart ska gränsen gå?

Vad tycker ni själva? Klickar ni på AI thumbnails? Mer ? Mindre? Neutralt?

O vad tycker ni om videos som detta: https://www.youtube.com/watch?v=YzLL1ieuW0k
250 000 views snart, allt är bara fejk.

Kommer ihåg när de tidiga djurvideosen kom ut där allt var AI på översöta/stora/snabba djur. Var rädd att hela Youtube skulle tas över men de lyckas filtrera det någorlunda nu.
Senast redigerad av Finmalet Igår kl. 18:25.
Citera
Igår, 18:27
Medlem
Klandalfs avatar
Ser jag en AI-genererad bild så kommer jag absolut inte titta. Det sätter tonen för videon, och den tonen är AI-slop content farm.
Citera
Igår, 18:55
Medlem
Riksreptilens avatar
En gång av femton, om den var extra kul konstruerad eller lite tänkvärd ger jag videon
90 sec att övertyga mig att stanna kvar.
Citera
Igår, 20:23
Medlem
fjollciggs avatar
Jag tittar mest på true crime där materialet kommer från bodycams och förhörsrum. Thumben brukar då va en skärmdump som har manipulerats med ai, exempelvis för att få den misstänkte att titta förvånat in i kameran. Det har inte påverkat mig mer än att jag tänker - det där måste va ai. Är titeln bra ger jag det ändå en chans.
Citera
Igår, 20:51
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klandalf
Ser jag en AI-genererad bild så kommer jag absolut inte titta. Det sätter tonen för videon, och den tonen är AI-slop content farm.
Instämmer jag tittar inte heller

Finns inget värre än en video som ska vara en händelse så är det en fantasi AI så trycker jag så inte den kanalen kommer upp i mitt flöde då det är fake som någon vill ge sken av att det är äkta..
Citera
Igår, 21:07
Medlem
Felicia.C.Roses avatar
AI thumbnails är en jättestor varningsflagg för min del.

Jag tycker det är precis som en restaurang med smutsiga bordsdukar eller felstavade menyer. Om kreatören inte lägger någon möda eller tid på att få sitt "skyltfönster" och första kontakten med kunden att se bra ut, vem vet då vilket slarvjobb och vilken slarvsylta hen ställt till med i köket där ingen ser???

AI är den lata och lätta vägen för folk som inte bryr sig om ämnet i fråga. Ingen med seriöst konstintresse gillar AI-bilder, ingen med allvarligt musiköra gillar AI-musik, och ingen som gillar fin porr har något till övers för AI-porr.

AI är billigt slafs för folk som inte förstår bättre!
Citera
Idag, 04:06
Medlem
Rivulets avatar
Brukar inte se ai så ofta på mitt flöde men om jag gör undviker jag det helst. Ger intrycket att skaparen inte riktigt bryr sig om kvaliteten på sina videor
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in