2026-06-16, 15:18
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Enligt FBI planerades ett attentat mot VH i samband med helgens UFC-gala. Planerna bestod i att använda drönare med explosiva ämnen för att få människor att fly mot utplacerade skyttar. Sedan var planen att storma Vita huset, skriver Fox News.

https://www.foxnews.com/politics/fbi-disrupts-alleged-explosive-drone-plot-targeting-white-house-ufc-event-officials-say

Hur skulle ett vattentat som detta kunnat lyckas? Det uppges att 23 personer har identifierats.
Citera
2026-06-16, 15:20
Medlem
FallerIfallerAs avatar
Tråd finns! (FB) FBI stoppade planerad attack mot UFC galan på vita huset
Citera
2026-06-16, 15:20
Avslutad
Så jävla uppenbart ännu en planerad false flag.
Citera
2026-06-16, 15:24
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barbapappa2026
Så jävla uppenbart ännu en planerad false flag.
Undrar vilka som är gripna, det lär ska vara 5 personer hittills?
Citera
2026-06-16, 15:31
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Jag såg för någon dag sedan framför mig scenariet med 'gladitorer' som stormade Trump och Vita Huset.
Citera
2026-06-17, 14:27
Medlem
Om uppgifterna stämmer låter planen mer som något hämtat ur en actionfilm än något som realistiskt hade kunnat lyckas.

Att genomföra en samordnad attack med drönare, skyttar och därefter storma Vita huset hade krävt enorm koordinering, disciplin och tur. Bara det faktum att 23 personer ska ha identifierats tyder på att operationen knappast var särskilt väl dold.

Samtidigt ska man inte underskatta vilken skada även en misslyckad plan hade kunnat orsaka om den skapat panik i en stor folkmassa.
Citera
2026-06-17, 16:55
Medlem
Västkustskts avatar
Vänsterfolk.
Citera
2026-06-23, 11:50
Medlem
d00rkeys avatar
Jag undrar. Vad består själva konspirationen av?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in