2026-06-16, 14:11
Medlem
Hej!

Jag är en man i 35–40-årsåldern, cirka 179 cm lång och väger runt 64 kg.

Jag har under en längre tid arbetat tillsammans med dietist och PT för att gå upp i vikt, men har haft stora svårigheter att nå resultat. Att bibehålla vikten är inga problem, men trots noggrann kaloriräkning och otaliga försök har jag inte lyckats gå upp i vikt, främst på grund av en bristande aptit.

För att säkerställa min hälsa under processen kommer jag att mäta blodtryck och blodsocker dagligen. Jag har även nyligen genomgått en omfattande hälsokontroll via blodprover.

Min plan är att inta 10 mg dagligen under en sexveckorsperiod, men jag upplever svårigheter med att bedöma kvaliteten på olika fabrikat. Jag undrar därför om någon kan ge vägledning kring vilka märken som håller god kvalitet och hur man bäst går tillväga i en svensk kontext. Tacksam för hjälp och riktning i frågan.
Citera
2026-06-16, 14:26
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattiasupnorth
Hej!

Jag har under en längre tid arbetat tillsammans med dietist och PT för att gå upp i vikt, men har haft stora svårigheter att nå resultat. Att bibehålla vikten är inga problem, men trots noggrann kaloriräkning och otaliga försök har jag inte lyckats gå upp i vikt, främst på grund av en bristande aptit.

För att säkerställa min hälsa under processen kommer jag att mäta blodtryck och blodsocker dagligen. Jag har även nyligen genomgått en omfattande hälsokontroll via blodprover.

Min plan är att inta 10 mg dagligen under en sexveckorsperiod, men jag upplever svårigheter med att bedöma kvaliteten på olika fabrikat. Jag undrar därför om någon kan ge vägledning kring vilka märken som håller god kvalitet och hur man bäst går tillväga i en svensk kontext. Tacksam för hjälp och riktning i frågan.

Du kanske hittar något i dessa trådar:

https://www.flashback.org/sok/Mk677%20?f=12
Citera
2026-06-16, 15:14
Medlem
Citat:
Hej!

Bara ge fan i det, har du otur så får du diabetes typ 2 som inte försvinner efter du slutat med skiten. Drick en proteinshake med två dl grädde istället så går du nog upp i vikt.
Citera
2026-06-16, 17:08
Medlem
kool-g-raps avatar
Håll mig gärna uppdaterad hur det fungerar mot aptiten! Jag har själv haft grova problem med aptiten och därför jag slutade tävla. Skicka PM om du vill kan du få mpnga bra tips av mig som krigat med aptiten i över 10år.

B-complex alkisar får hjälper aptiten. B12 inject hjälper, lyrica i lågdos hjälper tex..
Citera
2026-06-16, 17:11
Medlem
Citat:
Hej!

Om målet främst är att öka aptiten så är just det en av de effekter många rapporterar av MK-677. Ökad aptit, och med det ökade kalorier + vätskeretention kan du förvänta dig.

När det gäller fabrikat är det svårt att ge några säkra rekommendationer.. Oberoende laboratorietester är egentligen det enda sättet att verifiera kvaliteten på en specifik produkt.
Citera
2026-06-17, 14:33
Medlem
Jag skulle vara försiktig med MK-677. Aptitökningen är visserligen en av de vanligaste effekterna folk rapporterar, men det är också därför du ser många rapporter om vätskeretention, höjt blodsocker och allmän “svullenhet”.

Dessutom är kvaliteten på produkter från gråmarknaden väldigt varierande. Ingen på ett forum kan egentligen garantera att ett visst märke innehåller det som står på etiketten.

Om du redan har kontakt med dietist och nyligen gjort hälsokontroller hade jag hellre försökt utreda varför aptiten är så låg än att börja experimentera med researchkemikalier. Det låter som att grundproblemet är aptiten, inte att du saknar kunskap om kost eller träning.
Citera
2026-06-18, 12:26
Medlem
Jag kommer att använda mig av MK så försiktigt jag kan. Sköta kosten strikt och kontrollera både blodsocker och blodtryck dagligen. Problemet jag har är att hitta en källa inom EU som känns legitim. Men antar att jag inte får fråga efter sådan här? Kanske får chansa på någon av de jag hittade på cath.
Citera
2026-06-19, 19:33
Medlem
Låter lite som överdrift angående blodsockret som vissa lyfter. Visst är det en risk och något som är viktigt att ha koll på. Men det har ofta skett i högre doser och i längre kurer. Det är ganska förväntat av höga igf nivåer och under längre tid.

Har inte sett att det har uppstått problem med lägre doser och vid begränsad användning. Sedan är det oklart om vissa har förstadie av diabetes sedan tidigare som eventuellt har fått problem, så det är en oklar faktor.

Till TS
Det måste vara förjävligt att ha så låg aptit. Du är helt klart underviktig, inget illa menat. Om du har varit med en dietist och pt så antar jag att du har testat det mesta. Trist när man inte får bukt med sina problem och inte hittar en förklaring.
Citera
2026-06-22, 13:54
Medlem
pulverhonungs avatar
Jag har gjort en hel del research om SARMs och det skulle inte förvånar mig om alla TikTok grabbar som tar det idag trillar av pinnen när dom är 45.

Man får komma ihåg att SARMs inte varit i marknaden särskilt länge, dessutom har jag läst att de som höll på att utveckla sarms gav upp det helt, måste vara väldigt illa om en process som gått på miljontals kronor till slut stryks, kan vara bullshit dock bara vad jag läst.

I stort sett alla kur rapporter jag sett med sarms inblandade så förstörs kroppen å de grövsta, fördelen är att många återhämtar sig efteråt men har du otur så gör du ju inte det.

Ts, promenader, hög intensitet intervaller och selektivt matval borde kunna få igång din aptit någorlunda.
Citera
2026-07-02, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pulverhonung
Jag har gjort en hel del research om SARMs och det skulle inte förvånar mig om alla TikTok grabbar som tar det idag trillar av pinnen när dom är 45.

Man får komma ihåg att SARMs inte varit i marknaden särskilt länge, dessutom har jag läst att de som höll på att utveckla sarms gav upp det helt, måste vara väldigt illa om en process som gått på miljontals kronor till slut stryks, kan vara bullshit dock bara vad jag läst.

I stort sett alla kur rapporter jag sett med sarms inblandade så förstörs kroppen å de grövsta, fördelen är att många återhämtar sig efteråt men har du otur så gör du ju inte det.

Ts, promenader, hög intensitet intervaller och selektivt matval borde kunna få igång din aptit någorlunda.

Vad har du kommit fram till angående mk-677 utifrån det du har kunnat ta till dig?

Jag tycker att det verkar oklart hur det eventuellt kan påverka egna produktionen. De flesta påstående verkar säga att man återhämtar sig men tycker inte att det finns någon tydlig data som skulle styrka det.

Svårt att solla igenom bra information då det är många som kör höga doser i kortare perioder och även använder flera preparat och är egentligen aldrig off.
Men det flesta biverkningar brukar visa sig i högre doser utifrån det jag har kunnat få fram. Sedan verkar många ha för höga förväntningar av gh-prepp.
Jag tycker ändå att det är intressant att få fram mer data kring lägre till moderata doser under längre tid, i jämförelse till hgh. Det som är en viktig skillnad är hur länge mk-677 sitter i, och hittar inte riktigt bra information hur man ska anpassa kring det mer än teoretiska tankar. Visst om man är duktig att följa blodprover och blodglukos samt hba1c så får man bra koll på sig själv, men jag finner inte så mycket kring det när jag letar kring det.
Citera
2026-07-02, 13:25
Medlem
pulverhonungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HoppaRunt
Vad har du kommit fram till angående mk-677 utifrån det du har kunnat ta till dig?

Jag tycker att det verkar oklart hur det eventuellt kan påverka egna produktionen. De flesta påstående verkar säga att man återhämtar sig men tycker inte att det finns någon tydlig data som skulle styrka det.

Svårt att solla igenom bra information då det är många som kör höga doser i kortare perioder och även använder flera preparat och är egentligen aldrig off.
Men det flesta biverkningar brukar visa sig i högre doser utifrån det jag har kunnat få fram. Sedan verkar många ha för höga förväntningar av gh-prepp.
Jag tycker ändå att det är intressant att få fram mer data kring lägre till moderata doser under längre tid, i jämförelse till hgh. Det som är en viktig skillnad är hur länge mk-677 sitter i, och hittar inte riktigt bra information hur man ska anpassa kring det mer än teoretiska tankar. Visst om man är duktig att följa blodprover och blodglukos samt hba1c så får man bra koll på sig själv, men jag finner inte så mycket kring det när jag letar kring det.

Jag har inte läst mycket om mk specifikt, vad jag vet så är väl fördelarna högre aptit och lite muskelmassa, bättre sömn? För att behålla musklerna du lägger på dig under en 8-10 veckors cykel så måste du vara otroligt duktig när det kommer till träning och mat, troligtvis är 99% inte det med tanke på att dom tar sarms istället för riktiga grejer.

Ja det är ju det, det finns bara studier som gjorts på minimala doser, och även där finns det individuella bieffekter, tänk då att mångdubbla den dosen..

Jag såg en kompilation utav ett 20 tal olika blodprover, allt från lgd, rad, ostarine, mk, i vartenda fall gick testo nivåerna ner med minst 70%, visst kan du återhämta dig men att du får tillbaka nivåerna du var på innan dessa preparat kan nog majoriteten glömma.
Citera
2026-07-03, 06:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pulverhonung
Jag har inte läst mycket om mk specifikt, vad jag vet så är väl fördelarna högre aptit och lite muskelmassa, bättre sömn? För att behålla musklerna du lägger på dig under en 8-10 veckors cykel så måste du vara otroligt duktig när det kommer till träning och mat, troligtvis är 99% inte det med tanke på att dom tar sarms istället för riktiga grejer.

Ja det är ju det, det finns bara studier som gjorts på minimala doser, och även där finns det individuella bieffekter, tänk då att mångdubbla den dosen..

Jag såg en kompilation utav ett 20 tal olika blodprover, allt från lgd, rad, ostarine, mk, i vartenda fall gick testo nivåerna ner med minst 70%, visst kan du återhämta dig men att du får tillbaka nivåerna du var på innan dessa preparat kan nog majoriteten glömma.

Jag själv tar ej aas eller andra substanser för tillfället. Har egentligen inget intresse av att ta massa prepp när jag överväger faktorer. Men tycker ändå att det är intressant så tycker om att bilda mig.

Jag tycker att gh är intressant och inte för hypertrofi egentligen men välbefinnande. Så jag letar inte efter "genvägar" utan är intresserad av att öka livskvalité. Bättre sömn, återhämtning, hy osv tycker jag är något positivt.

Nu är jag osäker om det var människor eller möss studierna har gjorts på, men någon hade data där man använde högre doser och såg ingen signifikant skillnad efter 25mg men mer biverkningar. Har även för mig att ha läst något abstrakt där man har låtit människor ta lägre dos under längre tid utan signifikanta biverkningar, men då har man inte sedan följt vad som sker om man avslutar användningen.

Dock det som är en nackdel med mk677 är att det är aktivt så lång tid och inte alls kommer pulserande omgångar som leder till högre risk för biverkningar.
Tycker att det sällan nämns om riskerna med vätskeretentionen. Det belastar hjärtat väldigt mycket. Det var därför man avbröt studierna med mk677 hos äldre. Oklart för mig om det orsakade hjärtsvikt och isf om det var en mer akut hjärtsvikt eller förvärrade en kronisk hjärtsvikt.

Intressant att även mk677 ska ha sänkt ens naturliga produktion av testosteron. Det får jag söka efter för det har jag inte läst till mig tidigare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in