Citat:
Ursprungligen postat av
pulverhonung
Jag har inte läst mycket om mk specifikt, vad jag vet så är väl fördelarna högre aptit och lite muskelmassa, bättre sömn? För att behålla musklerna du lägger på dig under en 8-10 veckors cykel så måste du vara otroligt duktig när det kommer till träning och mat, troligtvis är 99% inte det med tanke på att dom tar sarms istället för riktiga grejer.
Ja det är ju det, det finns bara studier som gjorts på minimala doser, och även där finns det individuella bieffekter, tänk då att mångdubbla den dosen..
Jag såg en kompilation utav ett 20 tal olika blodprover, allt från lgd, rad, ostarine, mk, i vartenda fall gick testo nivåerna ner med minst 70%, visst kan du återhämta dig men att du får tillbaka nivåerna du var på innan dessa preparat kan nog majoriteten glömma.
Jag själv tar ej aas eller andra substanser för tillfället. Har egentligen inget intresse av att ta massa prepp när jag överväger faktorer. Men tycker ändå att det är intressant så tycker om att bilda mig.
Jag tycker att gh är intressant och inte för hypertrofi egentligen men välbefinnande. Så jag letar inte efter "genvägar" utan är intresserad av att öka livskvalité. Bättre sömn, återhämtning, hy osv tycker jag är något positivt.
Nu är jag osäker om det var människor eller möss studierna har gjorts på, men någon hade data där man använde högre doser och såg ingen signifikant skillnad efter 25mg men mer biverkningar. Har även för mig att ha läst något abstrakt där man har låtit människor ta lägre dos under längre tid utan signifikanta biverkningar, men då har man inte sedan följt vad som sker om man avslutar användningen.
Dock det som är en nackdel med mk677 är att det är aktivt så lång tid och inte alls kommer pulserande omgångar som leder till högre risk för biverkningar.
Tycker att det sällan nämns om riskerna med vätskeretentionen. Det belastar hjärtat väldigt mycket. Det var därför man avbröt studierna med mk677 hos äldre. Oklart för mig om det orsakade hjärtsvikt och isf om det var en mer akut hjärtsvikt eller förvärrade en kronisk hjärtsvikt.
Intressant att även mk677 ska ha sänkt ens naturliga produktion av testosteron. Det får jag söka efter för det har jag inte läst till mig tidigare.