2026-06-16, 14:11
Medlem
Hej!

Jag är en man i 35–40-årsåldern, cirka 179 cm lång och väger runt 64 kg.

Jag har under en längre tid arbetat tillsammans med dietist och PT för att gå upp i vikt, men har haft stora svårigheter att nå resultat. Att bibehålla vikten är inga problem, men trots noggrann kaloriräkning och otaliga försök har jag inte lyckats gå upp i vikt, främst på grund av en bristande aptit.

För att säkerställa min hälsa under processen kommer jag att mäta blodtryck och blodsocker dagligen. Jag har även nyligen genomgått en omfattande hälsokontroll via blodprover.

Min plan är att inta 10 mg dagligen under en sexveckorsperiod, men jag upplever svårigheter med att bedöma kvaliteten på olika fabrikat. Jag undrar därför om någon kan ge vägledning kring vilka märken som håller god kvalitet och hur man bäst går tillväga i en svensk kontext. Tacksam för hjälp och riktning i frågan.
Citera
2026-06-16, 14:26
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattiasupnorth
Hej!

Jag har under en längre tid arbetat tillsammans med dietist och PT för att gå upp i vikt, men har haft stora svårigheter att nå resultat. Att bibehålla vikten är inga problem, men trots noggrann kaloriräkning och otaliga försök har jag inte lyckats gå upp i vikt, främst på grund av en bristande aptit.

För att säkerställa min hälsa under processen kommer jag att mäta blodtryck och blodsocker dagligen. Jag har även nyligen genomgått en omfattande hälsokontroll via blodprover.

Min plan är att inta 10 mg dagligen under en sexveckorsperiod, men jag upplever svårigheter med att bedöma kvaliteten på olika fabrikat. Jag undrar därför om någon kan ge vägledning kring vilka märken som håller god kvalitet och hur man bäst går tillväga i en svensk kontext. Tacksam för hjälp och riktning i frågan.

Du kanske hittar något i dessa trådar:

https://www.flashback.org/sok/Mk677%20?f=12
Citera
2026-06-16, 15:14
Medlem
Citat:
Hej!

Bara ge fan i det, har du otur så får du diabetes typ 2 som inte försvinner efter du slutat med skiten. Drick en proteinshake med två dl grädde istället så går du nog upp i vikt.
Citera
2026-06-16, 17:08
Medlem
kool-g-raps avatar
Håll mig gärna uppdaterad hur det fungerar mot aptiten! Jag har själv haft grova problem med aptiten och därför jag slutade tävla. Skicka PM om du vill kan du få mpnga bra tips av mig som krigat med aptiten i över 10år.

B-complex alkisar får hjälper aptiten. B12 inject hjälper, lyrica i lågdos hjälper tex..
Citera
2026-06-16, 17:11
Medlem
Citat:
Hej!

Om målet främst är att öka aptiten så är just det en av de effekter många rapporterar av MK-677. Ökad aptit, och med det ökade kalorier + vätskeretention kan du förvänta dig.

När det gäller fabrikat är det svårt att ge några säkra rekommendationer.. Oberoende laboratorietester är egentligen det enda sättet att verifiera kvaliteten på en specifik produkt.
Citera
2026-06-17, 14:33
Medlem
Jag skulle vara försiktig med MK-677. Aptitökningen är visserligen en av de vanligaste effekterna folk rapporterar, men det är också därför du ser många rapporter om vätskeretention, höjt blodsocker och allmän “svullenhet”.

Dessutom är kvaliteten på produkter från gråmarknaden väldigt varierande. Ingen på ett forum kan egentligen garantera att ett visst märke innehåller det som står på etiketten.

Om du redan har kontakt med dietist och nyligen gjort hälsokontroller hade jag hellre försökt utreda varför aptiten är så låg än att börja experimentera med researchkemikalier. Det låter som att grundproblemet är aptiten, inte att du saknar kunskap om kost eller träning.
Citera
2026-06-18, 12:26
Medlem
Jag kommer att använda mig av MK så försiktigt jag kan. Sköta kosten strikt och kontrollera både blodsocker och blodtryck dagligen. Problemet jag har är att hitta en källa inom EU som känns legitim. Men antar att jag inte får fråga efter sådan här? Kanske får chansa på någon av de jag hittade på cath.
Citera
Igår, 19:33
Medlem
Låter lite som överdrift angående blodsockret som vissa lyfter. Visst är det en risk och något som är viktigt att ha koll på. Men det har ofta skett i högre doser och i längre kurer. Det är ganska förväntat av höga igf nivåer och under längre tid.

Har inte sett att det har uppstått problem med lägre doser och vid begränsad användning. Sedan är det oklart om vissa har förstadie av diabetes sedan tidigare som eventuellt har fått problem, så det är en oklar faktor.

Till TS
Det måste vara förjävligt att ha så låg aptit. Du är helt klart underviktig, inget illa menat. Om du har varit med en dietist och pt så antar jag att du har testat det mesta. Trist när man inte får bukt med sina problem och inte hittar en förklaring.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in