"Det var inte bara i Sverige som det var förlösande VM-glädje.
Irak knep sista platsen efter drama mot Bolivia – och kvalificerade sig för första gången sedan 1986."
"30-årige Ayman Hussein stod för det avgörande 2–1-målet och sköt Irak till VM för första gången på 40 år."
dom slog alltså bolivia vilket jag trodde skulle betyda nåt, men jag lever tydligen i det förgågna när bolivia en gång i tiden var rankad 18 i världen, i dag är dom rankade 77a strax efter israel och finland.
å andra sidan är nya zeeland rankad 82a och fick 2-2 igår mot iran (rankad 23) så alla dessa rankinglistor kan man ta med en nya salt... en stor.
det handlar väl mest om hur dessa två lag står sig mot varandra, har irak en bra defensiv osv jag är inte tillräckligt påläst för att svara på det och det är inte helt enkelt att hitta bra sidor på nätet heller... kanske nån annan kan flinka in
men om jag ska dra några slutsatser av vm hittils så är det att bara för ett lag anses dåligt eller lågt rankad betyder inte att det blir 5-0...
bara tre matcher hittils har varit av det slaget: usa paraguay 4-1, tyskland caracao 7-1, sverige-tunisien 5-1