Idag, 09:00
Medlem
Drickbacks avatar
Grupp I gör entré i turneringen övriga lag i gruppen är Irak & Norge.

Matchen sänds på SVT
Arena: New York New Jersey Stadium

Tis 16/6
20:15 Studio SVT
21:00 Frankrike - Senegal (Härenstam & Strömberg)
Citera
Idag, 09:40
Medlem
Riksreptilens avatar
SVT och finalarenan, det lär inte vara stora tomma sektioner ikväll med dessa lag.

🇨🇵 🇸🇳
Citera
Idag, 09:52
Medlem
Clint.Ruins avatar
Intressant match, skall absolut ses.
Citera
Idag, 09:59
Medlem
Elm17s avatar
Det kommer bli en bra match.

Tror dock Frankrike vinner.

Irak-Norge sen efter har irakiska vänner på jobb fotbollsintresserade och urtrevliga.
Håller på Irak i den matchen.

Faktum är jag har märkt att jag gillar underdogsen Iran, Irak mm.

Jag hoppas dem går långt i denna i turneringen lite som en skrällöverraskning och som en käftsmäll på mafia Trump & Infantino.
Senast redigerad av Elm17 Idag kl. 10:03.
Citera
Idag, 10:15
Medlem
Clint.Ruins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elm17
Det kommer bli en bra match.

Tror dock Frankrike vinner.

Irak-Norge sen efter har irakiska vänner på jobb fotbollsintresserade och urtrevliga.
Håller på Irak i den matchen.

Faktum är jag har märkt att jag gillar underdogsen Iran, Irak mm.

Jag hoppas dem går långt i denna i turneringen lite som en skrällöverraskning och som en käftsmäll på mafia Trump & Infantino.

För att inte tala om Kap Verde!
Citera
Idag, 10:55
Medlem
Hoppas att senegal tvålar till frankrike!
Citera
Idag, 11:19
Medlem
Placeholders avatar
Det är en lustig sak med de här teamen är att bara en av fransmännen i frankrikers lag har franskt påbrå medans senegals lag är mestadels födda i frankrike.

Lär bli en intressant match om det blir många molokna segergester.

Citera
Idag, 12:03
Medlem
Tavastehuss avatar
Uttjatat ämne sedan 1998, men ändå: frånvaron i franska truppen av vad man som europé menar med fransmän.

Pågår något slags grooming från fransk sida att hämta fotbollsspelare från den fransktalande världen att dopa landslaget med? Är fransoser med basker, randig tröja och baguette under armen totalt obegåvade när det kommer till att sparka boll? Har de trängts ut av invandrade afrikaner? Eller är svarta helt sonika bättre på fotboll liksom de är på korgboll?

Tycker det är konstigt att laget kan vara i det närmaste helsvart i vissa mästerskap. Det är ju knappast ens afrikanska lag.
Citera
Idag, 12:28
Medlem
Elm17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tavastehus
Uttjatat ämne sedan 1998, men ändå: frånvaron i franska truppen av vad man som europé menar med fransmän.

Pågår något slags grooming från fransk sida att hämta fotbollsspelare från den fransktalande världen att dopa landslaget med? Är fransoser med basker, randig tröja och baguette under armen totalt obegåvade när det kommer till att sparka boll? Har de trängts ut av invandrade afrikaner? Eller är svarta helt sonika bättre på fotboll liksom de är på korgboll?

Tycker det är konstigt att laget kan vara i det närmaste helsvart i vissa mästerskap. Det är ju knappast ens afrikanska lag.

Det är samma med Kanada bla. Väldigt fåtalande med ren engelska eller fransk-kanadensk brytning.

De flesta jag hört intervjuas ifrån Kanadas lag pratar med afrikansk brytning på engelska.
Citera
Idag, 13:16
Medlem
mikkelbergs avatar
Jag kollade in Senegal under Afrikas Cup. Tror på allvar att de vinner ikväll , alt oavgjort.

Förövrigt sjukaste fotbollsmatchen jag sett, Marocko-Senegal, som visar på hur äckligt smutsig fifa och fotbollen är. Senegal robbades, och är de rättmätiga vinnarna av Afrikas cup.
Citera
Idag, 13:17
Medlem
Känns det inte som för få matcher per dag? England, Argentina samt Portugal har inte ens spelat än.

Hade lätt kunnat kört fler grupper per dag
Citera
Idag, 14:04
Medlem
Madagascars avatar
Det var tydligen en del stök för fansen att ta sig till (och från) arenan New York New Jersey Stadium (Metlife) när Brasilien spelade mot Marocko. Mycket köer och långa väntetider till tåg/buss och långa omvägar att gå (alla måste gå genom sponsor zone?).

Det ska bli intressant att se hur Fransmännen idag upplever situationen :-/
Senast redigerad av Madagascar Idag kl. 14:09.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in