2026-06-15, 23:00
  #1
Medlem
Del 3 nu. Finns ingen tråd?

Några saker som framkom:

* SD har systematiskt i åratal undvikit bokföra kontant betalning vid mässor
* Wallerstein driver komm-avdelning som en diktator. Han verkar även ha ett upplägg i att föra in partistöd i sitt privata bolag.
* Bo Broman (SD) har bakåtdaterat fakturor för att skatteplanera.
* SDs dotterbolag ADBO verkar från början ha gjort olagliga avdrag.
* Alla på SD vägrar svara på frågor kring detta.

Missade jag något?
Citera
2026-06-15, 23:06
  #2
Medlem
FallerIfallerAs avatar
Fiffel och båg partiet Sd men deras väljare bryr sig inte, att det är deras skattepengar det fifflas med!
Citera
2026-06-15, 23:07
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Del 3 nu. Finns ingen tråd?

Några saker som framkom:

* SD har systematiskt i åratal undvikit bokföra kontant betalning vid mässor
* Wallerstein driver komm-avdelning som en diktator. Han verkar även ha ett upplägg i att föra in partistöd i sitt privata bolag.
* Bo Broman (SD) har bakåtdaterat fakturor för att skatteplanera.
* SDs dotterbolag ADBO verkar från början ha gjort olagliga avdrag.
* Alla på SD vägrar svara på frågor kring detta.

Missade jag något?

Ska vi gissa att SD's propagandakanal Riks kommer vara helt tysta om detta?
Citera
2026-06-15, 23:13
  #4
Medlem
PyjamasXLs avatar
Kommer det fler delar om SD. Kul att SD synas så in i bängen
Känns lite onödigt av SD att fiffla, särskilt när de är under lupp.
Citera
2026-06-15, 23:21
  #5
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Del 3 nu. Finns ingen tråd?

Några saker som framkom:

* SD har systematiskt i åratal undvikit bokföra kontant betalning vid mässor
* Wallerstein driver komm-avdelning som en diktator. Han verkar även ha ett upplägg i att föra in partistöd i sitt privata bolag.
* Bo Broman (SD) har bakåtdaterat fakturor för att skatteplanera.
* SDs dotterbolag ADBO verkar från början ha gjort olagliga avdrag.
* Alla på SD vägrar svara på frågor kring detta.

Missade jag något?

Bo Broman har genmält på sin Facebook:

Nu har tredje delen av Kalla Faktas så kallade granskning av SD publicerats Man får ändå ge TV4:s Kalla Fakta viss uppskattning för deras förmåga att koka soppa på en spik och skapa dramatiska berättelser av händelser som inträffade för nästan tio år sedan.

I programmet utmålas jag som att jag haft en central roll i någon form av skatteplanering eller avancerat ekonomiskt upplägg. Min påstått centrala roll består i själva verket av att jag vid ett enstaka tillfälle skickade en faktura efter uppmaning från den redovisningskonsult som ansvarade för ekonomin i det aktuella bolaget.

Bakgrunden var enkel. Sverigedemokraterna hade betalat vissa kostnader för material som levererats till ett annat bolag.

Redovisningskonsulten kontaktade mig därför och bad mig fakturera över dessa kostnader så att de hamnade i rätt verksamhet. Detta framgår tydligt av hennes e-post till mig.

I samma e-post skriver hon dessutom att hon redan hade samtliga underlag och att dessa därför inte behövde bifogas igen. Den delen av mejlet väljer Kalla Fakta naturligtvis att inte läsa upp.

I stället lämnas tittaren med intrycket att fakturabeloppet skulle sakna underlag eller vara påhittat, trots att underlagen redan fanns hos den som efterfrågade fakturan.

Ingen har lidit ekonomisk skada. Inga skattepengar har undanhållits staten. Ingen privat person har berikats.
https://www.facebook.com/bo.broman
Citera
2026-06-15, 23:26
  #6
Medlem
Zigarettens avatar
Nu har jag inte sett programmen, och jag bryr mig inte så mycket egentligen när det kommer till det politiska då jag inte röstar överhuvudtaget. Demokrati är skit.

Men det känns som att man har varit mycket hårdare med granskning gentemot SD det här valåret än tidigare?
Jag är ganska så säker på att om man hade granskat samtliga riksdagspartier lika hårt så hade man hittat en hel del sopat under mattan.
Eller är det bara jag?
Citera
2026-06-15, 23:28
  #7
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Zigaretten
Nu har jag inte sett programmen, och jag bryr mig inte så mycket egentligen när det kommer till det politiska då jag inte röstar överhuvudtaget. Demokrati är skit.

Men det känns som att man har varit mycket hårdare med granskning gentemot SD det här valåret än tidigare?
Jag är ganska så säker på att om man hade granskat samtliga riksdagspartier lika hårt så hade man hittat en hel del sopat under mattan.
Eller är det bara jag?

SD är ett skitparti men du har ändå rätt.
Citera
2026-06-15, 23:29
  #8
Medlem
Zigarettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barbapappa2026
SD är ett skitparti men du har ändå rätt.

Jag håller med dig till hundra procent där.
Det är bara en observation från min sida, glad att det inte bara är jag dock.
Citera
2026-06-15, 23:39
  #9
Medlem
Tycker det verkar som att de flesta vettiga människor ändå fattar att valrörelsen är på gång. Alla partier är desperata och vill smutskasta varandra. ViSsa mer än andra..
Citera
2026-06-16, 00:02
  #10
Medlem
pn222jws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rivieransguldgosse
Tycker det verkar som att de flesta vettiga människor ändå fattar att valrörelsen är på gång. Alla partier är desperata och vill smutskasta varandra. ViSsa mer än andra..
Ja, timeingen tre månader före valet är inte blygsam. Mer som att basunera ut att ingen får gå höger om moderaterna.
Citera
2026-06-16, 02:28
  #11
Medlem
53....so whats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Del 3 nu. Finns ingen tråd?

Några saker som framkom:

* SD har systematiskt i åratal undvikit bokföra kontant betalning vid mässor
* Wallerstein driver komm-avdelning som en diktator. Han verkar även ha ett upplägg i att föra in partistöd i sitt privata bolag.
* Bo Broman (SD) har bakåtdaterat fakturor för att skatteplanera.
* SDs dotterbolag ADBO verkar från början ha gjort olagliga avdrag.
* Alla på SD vägrar svara på frågor kring detta.

Missade jag något?


Det kan man lungt säga!

Du glömde säga att detta kan vi skita i som väljare, inget att bry sig om.
För det är likadant i alla andra partier, fiffel och båg när det gäller ekonomi och andra saker som skall redovisas för att verka trovärdiga utåt. Visst, glöms det och skits i mycket. Men ändå, det är inga större saker som påverkar väljare i normalfallet.
Det är bara dom som skriker och skall försöka stjälpa de andra partierna bryr sig.


Men du tänkte väl inte så va? Tramspelle!
Citera
2026-06-16, 02:30
  #12
Medlem
FallerIfallerAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 53....so what
Det kan man lungt säga!

Du glömde säga att detta kan vi skita i som väljare, inget att bry sig om.
För det är likadant i alla andra partier, fiffel och båg när det gäller ekonomi och andra saker som skall redovisas för att verka trovärdiga utåt. Visst, glöms det och skits i mycket. Men ändå, det är inga större saker som påverkar väljare i normalfallet.
Det är bara dom som skriker och skall försöka stjälpa de andra partierna bryr sig.


Men du tänkte väl inte så va? Tramspelle!

Det är våra skattepengar det rör sig om, klappmongo!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in