2026-06-15, 21:26
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Satt ute och åt och då och då slängde pommes till kråkorna och måsarna som var i närheten. Ut kommer en som jobbade där och ber mig inte mata fåglarna. Jag frågar varför, jag har betalat för det jag äter, då måste jag ju få kunna slänga det? Det blir stökigt och stör gäster säger han. Jag sitter ensam ute på serveringen och Donken är i mellan en motorväg samt en vanlig bilväg. Det är bokstavligen lastbilar som kör fem meter i från där man sitter. Och dom tvättar ju borden ändå, så vad om det är fågelskit? När han gick in slängde jag resten utav maten. Killen stod bokstavligen innanför med armarna i kors och såg besviken ut.

Gjorde jag fel? Jag tycker ju det är så kul med djur nära inpå.
Citera
2026-06-15, 21:33
Medlem
Room531s avatar
Ja de vill inte ha 40 måsar som flyger runt över och riskerar skita på deras gäster. (Och bord osv) Ganska förståeligt. Gå några hundra meter bort om du vill mata måsar och kråkor...

Du blev inte tillsatt för att slänga mat, missvisande rubrik.. Trodde det handlade om svinn och att de bett dig äta upp
Citera
2026-06-15, 21:34
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Satt ute och åt och då och då slängde pommes till kråkorna och måsarna som var i närheten. Ut kommer en som jobbade där och ber mig inte mata fåglarna. Jag frågar varför, jag har betalat för det jag äter, då måste jag ju få kunna slänga det? Det blir stökigt och stör gäster säger han. Jag sitter ensam ute på serveringen och Donken är i mellan en motorväg samt en vanlig bilväg. Det är bokstavligen lastbilar som kör fem meter i från där man sitter. Och dom tvättar ju borden ändå, så vad om det är fågelskit? När han gick in slängde jag resten utav maten. Killen stod bokstavligen innanför med armarna i kors och såg besviken ut.

Jag vet att man inte ska mata dem så jag gör det i smyg. Det finns ett hamburgerställe som vi stannar på ibland. På alla räcken runtom sitter kajor och stirrar på en när man äter. Det är lite som i filmen Fåglarna.

Det är väl så de inte vill att det ska bli.
Citera
2026-06-15, 21:35
Medlem
Citat:

Ja, du gjorde fel. Av två orsaker:

1. Matar man fåglar vid en restaurang, så lär sig fåglarna att där finns mat. Och de kommer komma dit och tigga mat, eventuellt bli närgångna mot gästerna och bajsa ner. Inget vidare. Dessutom kan det locka till sig råttor. Inget vidare!

2. Dessutom har fåglar gott om mat såhär års. Bra mat för fåglar och inte friterad mat...

Så varken för restaurangen, andra gäster eller för fåglarna var det bra.

Mata inte fåglar på det viset igen.

Vill du mata fåglar, köp då fågelfrön och sätt upp i ett träd (finns särskilda anordningar som inte skadar träden) så når inte råttor fröna så lätt och fåglarna kan flyga dit och äta. Särskilt bra på vintern, då fåglar har svårare att hitta mat då. Bra också om trädet står lite kuperat, så att fåglarna vågar sig dit.
Citera
2026-06-15, 21:52
Medlem
Citat:

Nej du gjorde inte fel, det gjorde den anställda. Klaga på chefen. Finns ingen lag som ger dem denna befogenhet
Citera
2026-06-15, 21:57
Medlem
Jordgubbes avatar
Som sagt för att du skräpar ner, drar till dig skräniga fåglar som andra restaurangägare tycker är otrevliga, fåglar som hoppar runt på borden och personalen behöver städa efter, samt att fåglarna själva inte skall äta sån typ av mat, de blir sjuka. Men allt detta förstår du ju om du har IQ över skonummer.
Citera
2026-06-15, 22:00
Medlem
EmMEw0w93s avatar
Tja... Kanske dom anställda vet vilka kemikalier MacDonald's mat innehåller som djur inte tål. Det vi tål på kort sikt kanske fåglar eller andra djur dör av. Skitet är ju ren gift.
Citera
2026-06-15, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Ja, du gjorde fel. Av två orsaker:

1. Matar man fåglar vid en restaurang, så lär sig fåglarna att där finns mat. Och de kommer komma dit och tigga mat, eventuellt bli närgångna mot gästerna och bajsa ner. Inget vidare. Dessutom kan det locka till sig råttor. Inget vidare!

2. Dessutom har fåglar gott om mat såhär års. Bra mat för fåglar och inte friterad mat...

Så varken för restaurangen, andra gäster eller för fåglarna var det bra.

Mata inte fåglar på det viset igen.

Vill du mata fåglar, köp då fågelfrön och sätt upp i ett träd (finns särskilda anordningar som inte skadar träden) så når inte råttor fröna så lätt och fåglarna kan flyga dit och äta. Särskilt bra på vintern, då fåglar har svårare att hitta mat då. Bra också om trädet står lite kuperat, så att fåglarna vågar sig dit.
Trams
Citera
2026-06-15, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sasha4life
Nej du gjorde inte fel, det gjorde den anställda. Klaga på chefen. Finns ingen lag som ger dem denna befogenhet
Ehh jo, det är definitift ett lagbrott och inte bara moraliskt fel.

1. Nedskräpning
2. Skadegörelse

Men om TS och du nu tycker det är så jekla kul att mata fåglar, varför gör ni inte det hemma istället?
Då kan ni jue passa på och krama fåglarna med.

Ne just ne,, det är inte så jekla kul att ha fåglarna hos sig själv, bara kul när dem är hos andra.
Citera
2026-06-15, 22:14
Medlem
Citat:
Satt ute och åt och då och då slängde pommes till kråkorna och måsarna som var i närheten.
Mata inte de flygande råttorna. Det finns tillräckligt många av dem.
Citera
2026-06-15, 22:17
Medlem
Du gör så att fåglarna, möss och råttor dras till stället. Du verkar dessutom vara ett barn om du inte förstår det själv. Bjäbba sen inte emot när du blir tillsagd.
Citera
2026-06-15, 22:20
Medlem
Citat:

Men din dumme, jävla mothefakka! Fattar du inte det?

Måsarna och fåglarna kommer tillbaka, de vet nu att det finns mat på det stället du matade dom.
De kommer nu flaxa, skrika och föra ett jävla liv på uteserveringen, de letar nu efter mer mat där i framtiden.

Dessutom kan de ha salmonella i sin skit som de sprider runt bland borden.
För att få bort eventuella Salmonellabakterier räcker det inte att bara torka av, det måste saneras.
Senast redigerad av Cutthethroat 2026-06-15 kl. 22:22.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in