2026-08-15, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Estet88
Jag har reagerat på samma sak.
Jag har alltid skrattat åt och trissat alla blåsta sossar som i kommentarsfälten på sociala medier ALLTID försvarar S hur jävla dumma beslut dom än S gör.
En del SD väljare verkar vara lika blåsta.
Det är ju omöjligt att man kan gilla allt det partiet man röstat på gör, än mindre försvara det.
Gillar man inte något så måste man för fan säga i från.

Ytterligare ett bevis på att SD väljare och S väljare är ganska lika, dom har alldeles för stor procent självplågeri inbyggt.

Skillnaden är att S väljare har kunnat gå till SD (på den tiden SD fortfarande hade ekonomisk mittenpolitik), medans vi SD-väljare inte har någonstans att ta vägen om vi inte vill slänga bort vår röst.
Citera
2026-08-15, 20:21
Medlem
Driftstopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThaliaElise
Skillnaden är att S väljare har kunnat gå till SD (på den tiden SD fortfarande hade ekonomisk mittenpolitik), medans vi SD-väljare inte har någonstans att ta vägen om vi inte vill slänga bort vår röst.

Att rösta på ett parti för att inga andra alternativ finns innebär i praktiken att partiet aldrig kommer ändra sig eftersom väljare trots misstag går i god för dom.
Så hur ska ett parti ändra sig?
Citera
2026-08-15, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Driftstopp
Att rösta på ett parti för att inga andra alternativ finns innebär i praktiken att partiet aldrig kommer ändra sig eftersom väljare trots misstag går i god för dom.
Så hur ska ett parti ändra sig?

Jo, du har rätt i sak. Att rösta på nått annat är den enda möjligheten man har att påverka partiet. Jag hade hellre röstat ÖP i detta val. Men en rödgrön regering skulle vara katastrof för Sverige nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in