2026-06-15, 16:44
Medlem
Riks gör reportage om att en designer använt Jesusmotiv på underkläder under Stockholm Fashion Week.

Riks: Modeller poserar i underkläder med Jesusmotiv
Det intressanta är dock inte modevisningen i sig utan mer kommentarsfältet.

Reportaget handlar om Jesus. Ändå verkar hälften av kommentarerna handla om Muhammed, islam, vänsterdekadens, kulturkrig och allt möjligt annat.

Att Jesus används som motiv på en bikini upprör så pass mycket förvånar mig. Jesus för mig är allt annat än lika med fördömanden.

Jag är tacksam varje sekund i mitt liv som Jesus gör sig påmind.

Är det så farligt att Jesus avbildas på det här sättet eller har de som skrivit i kommentarsfältet rätt? Vore intressant att höra hur andra tänker kring detta men kanske främst de som har Jesus som förebild.

Stockholm Fashion Week kanske hädar?
Citera
2026-06-15, 16:51
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mechila
Riks gör reportage om att en designer använt Jesusmotiv på underkläder under Stockholm Fashion Week.
Vad är problemet, egentligen? Vad skall diskuteras?
Citera
2026-06-15, 17:10
Avstängd
Lacerdas avatar
Citat:
I stället för att utvecklas framåt så tycks mänskligheten gå bakåt mot något efterblivet neandertal stadie.
Citera
2026-06-15, 17:11
Medlem
Lloyd.Christmass avatar
Verkar som att det folk stör sig på är att man hånar Jesus men inte törs göra samma sak med Muhammed utifrån kommentarerna. Oavsett om det handlar om Jesus eller Muhammed så är man nog religiös på ett lite ohälsosamt sätt om man blir så kränkt av att motivet sitter på några underkläder. Tänk om man aldrig hade skrivit de där sagorna om Jesus och Muhammed. Så mycket problem och lidande vi hade sluppit då.
Citera
2026-06-15, 17:29
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lloyd.Christmas
Tänk om man aldrig hade skrivit de där sagorna om Jesus och Muhammed. Så mycket problem och lidande vi hade sluppit då.

Hur skulle det annars ha gått till att våra samhällen kunnat utvecklats såhär väl som dom gjort, om inte Jesus gjorde det han gjorde? Berätta hur... =)
Citera
2026-06-15, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lloyd.Christmas
Verkar som att det folk stör sig på är att man hånar Jesus...

Instämmer men är det verkligen ett hån mot Jesus? Läser man bibeln så går ju det mesta ut på att man inte ska vara dömande, vara schyssta mot varandra och njuta av livet.
Citera
2026-06-15, 22:16
Medlem
Anybodykillers avatar
Rent machiavelliskt så verkar uttrycket "bättre fruktad än älskad" stämma ganska så väl när man ser på Jesus kontra profeten Muhammed.
Citera
2026-06-16, 02:54
Medlem
Citat:

Riks: Modeller poserar i underkläder med Jesusmotiv
Det intressanta är dock inte modevisningen i sig utan mer kommentarsfältet.

Reportaget handlar om Jesus. Ändå verkar hälften av kommentarerna handla om Muhammed, islam, vänsterdekadens, kulturkrig och allt möjligt annat.

Att Jesus används som motiv på en bikini upprör så pass mycket förvånar mig. Jesus för mig är allt annat än lika med fördömanden.

Jag är tacksam varje sekund i mitt liv som Jesus gör sig påmind.

Är det så farligt att Jesus avbildas på det här sättet eller har de som skrivit i kommentarsfältet rätt? Vore intressant att höra hur andra tänker kring detta men kanske främst de som har Jesus som förebild.

Stockholm Fashion Week kanske hädar?
Det är ju underkläder det handlar om, alltså budskapet är att Jesus ska underställas, undangömmas,
Citera
2026-06-16, 14:47
Medlem
nerdnerds avatar
För oss kulturellt kristna är Jesus och krucifix och liknande på underkläder nog mest lite "förbjudet" och spännande och rent av sexigt... Kommer av någon anledning att tänka på rykande heta La Camilla i Army of Lovers för typ 40 år sen. Ok, kollade lite igen på deras videos och just den detaljen hittar jag ju inte, men ändå, skulle nog iaf passa i videon för deras hitlåt Crucified!
https://youtu.be/di18hTFTwIw

Men asså, vem fan vill se en bild på Muhammed där?? Kanske en del muslimer med en liknande fetish? Får väl DE fixa då isf.

Designern motiverar själv med att hon "har en personlig koppling till den kristna tron trots att [hon] inte är religiös", vilket jag förstår som att hon är just kulturellt kristen, med Luciafiranden och jul och påsk och kyrkbröllop och dop och begravningar osv, och nog iaf känner till grunddragen i evangelierna.
Senast redigerad av nerdnerd 2026-06-16 kl. 15:02.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in