Citat:
Ursprungligen postat av
tobbeskinhead
Det stämmer att NMR
öppet ljög om att Theodor Engström aldrig varit medlem eller stödmedlem i organisationen. Den lögnen blev dock inte långvarig då deras kundregister läckt ut och alla kunde se att
Theodor Engström tecknat ett stödmedlemskap i NMR.
Medlemskapet i sig är väl inte så konstigt då Theodor Engström flera gånger demonstrerat med NMR samt även varit gästskribent på Nordfront.se.
Att vara stödmedlem innebär är inte att man är medlem, man är en betalgris helt enkelt eller kalla det donator. Om du inte förstår skillnaden kan jag inte annat än beklaga.
"Det stämmer att NMR öppet ljög", nej. Du har inte lagt fram några bevis för det annat än falsarier och din egen grova inkompetens i att förstå organisationsuppbyggnad. NMR har erkänt att dåren gick med i öppna demonstrationer där vem som helst var välkommen (varför man nu skulle vilja gå i deras tåg kan jag ej svara på), men det gör inte personen till en medlem heller.
Han har skrivit insändare till deras blaska, inte heller detta gör inte honom till en medlem. Vem som helst är fri att skriva en insändare till en publikation, sen är det upp till ansvarig utgivare om de vill publicera.
Att han har köpt material från deras webshop gör honom inte heller till medlem utan en betalande kund. Nu har jag ingen aning om vilka som primärt utgör deras kundbas, men jag kan mycket väl tänka mig att forskare och andra intresserade (Anna-Lena Lodenius m.fl.) köpt material eller böcker därifrån.
Det sagt, så vänder jag mig mot att folk medvetet lägger fram propagandistiska felaktigheter som att de vore sanningar, detta är en av de saker som drar ned värdet på varje forum.