2026-06-16, 22:21
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T02
De är terrorstämplade, de är nazister...

Och du ba..."Men dom då!"
Ja, men dom då.

NMR: https://sv.wikipedia.org/wiki/Almedalsd%C3%A5det
Japp, ett stycke mord. Hujedamej

Sveriges socialdemokratiska arbetareparti plus Allmänna valmansförbundet (dvs. Moderaterna): https://sv.wikipedia.org/wiki/Statens_institut_f%C3%B6r_rasbiologi
Jaha bokstavligt talat ett laboratorium för experiment i rasbiologi...
Sen om man kollar lite andra partier hittar man ju miljöpartister som är mordbrännare, sverigedemokrater som klubbar ner folk på stan, centerpartister som är... nej förlåt, "är vän med" pedofiler och folkpartister som är bedragare i miljardklassen. Och så vidare. De får bord i Almedalen allihop
Citera
2026-06-17, 13:48
Medlem
ErnstBrunnslocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tobbeskinhead
Det stämmer att NMR öppet ljög om att Theodor Engström aldrig varit medlem eller stödmedlem i organisationen. Den lögnen blev dock inte långvarig då deras kundregister läckt ut och alla kunde se att Theodor Engström tecknat ett stödmedlemskap i NMR.

Medlemskapet i sig är väl inte så konstigt då Theodor Engström flera gånger demonstrerat med NMR samt även varit gästskribent på Nordfront.se.

Att vara stödmedlem innebär är inte att man är medlem, man är en betalgris helt enkelt eller kalla det donator. Om du inte förstår skillnaden kan jag inte annat än beklaga.

"Det stämmer att NMR öppet ljög", nej. Du har inte lagt fram några bevis för det annat än falsarier och din egen grova inkompetens i att förstå organisationsuppbyggnad. NMR har erkänt att dåren gick med i öppna demonstrationer där vem som helst var välkommen (varför man nu skulle vilja gå i deras tåg kan jag ej svara på), men det gör inte personen till en medlem heller.

Han har skrivit insändare till deras blaska, inte heller detta gör inte honom till en medlem. Vem som helst är fri att skriva en insändare till en publikation, sen är det upp till ansvarig utgivare om de vill publicera.

Att han har köpt material från deras webshop gör honom inte heller till medlem utan en betalande kund. Nu har jag ingen aning om vilka som primärt utgör deras kundbas, men jag kan mycket väl tänka mig att forskare och andra intresserade (Anna-Lena Lodenius m.fl.) köpt material eller böcker därifrån.

Det sagt, så vänder jag mig mot att folk medvetet lägger fram propagandistiska felaktigheter som att de vore sanningar, detta är en av de saker som drar ned värdet på varje forum.
Citera
2026-06-17, 13:50
Medlem
ErnstBrunnslocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diamondgrit
Ja, men dom då.

NMR: https://sv.wikipedia.org/wiki/Almedalsd%C3%A5det
Japp, ett stycke mord. Hujedamej

Sveriges socialdemokratiska arbetareparti plus Allmänna valmansförbundet (dvs. Moderaterna): https://sv.wikipedia.org/wiki/Statens_institut_f%C3%B6r_rasbiologi
Jaha bokstavligt talat ett laboratorium för experiment i rasbiologi...
Sen om man kollar lite andra partier hittar man ju miljöpartister som är mordbrännare, sverigedemokrater som klubbar ner folk på stan, centerpartister som är... nej förlåt, "är vän med" pedofiler och folkpartister som är bedragare i miljardklassen. Och så vidare. De får bord i Almedalen allihop

Centern var väl väldigt mycket för rasbiologi med, Sossarna skall man inte ens tala om, Koncentrationsläger, Baltutlämningar, plundringen av skattemedel de gav till olika diktaturer under 70- och 80-talet.

Det går rimligtvis inte att rösta på något sittande parti i dag och säga att man inte har något att skämmas för om man gör det.
Citera
2026-06-17, 14:12
Medlem
tobbeskinheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErnstBrunnslock
Att vara stödmedlem innebär är inte att man är medlem, man är en betalgris helt enkelt eller kalla det donator. Om du inte förstår skillnaden kan jag inte annat än beklaga.

"Det stämmer att NMR öppet ljög", nej. Du har inte lagt fram några bevis för det annat än falsarier och din egen grova inkompetens i att förstå organisationsuppbyggnad. NMR har erkänt att dåren gick med i öppna demonstrationer där vem som helst var välkommen (varför man nu skulle vilja gå i deras tåg kan jag ej svara på), men det gör inte personen till en medlem heller.

Han har skrivit insändare till deras blaska, inte heller detta gör inte honom till en medlem. Vem som helst är fri att skriva en insändare till en publikation, sen är det upp till ansvarig utgivare om de vill publicera.
Jo NMR ljög närd de på sin hemsida hävdade att Visbyterroristen aldrig någonsin varit medlem eller ens stödmedlem i Nordiska motståndsrörelsen.

Citat:
Att han har köpt material från deras webshop gör honom inte heller till medlem utan en betalande kund. Nu har jag ingen aning om vilka som primärt utgör deras kundbas, men jag kan mycket väl tänka mig att forskare och andra intresserade (Anna-Lena Lodenius m.fl.) köpt material eller böcker därifrån.

Det sagt, så vänder jag mig mot att folk medvetet lägger fram propagandistiska felaktigheter som att de vore sanningar, detta är en av de saker som drar ned värdet på varje forum.
Han köpte ett stödmedlemskap.

Vill du höja kvalitén på forumet får du börja med att höja din nivå. Sluta försvara Nordiska motståndsrörelsens lögner.
Senast redigerad av tobbeskinhead 2026-06-17 kl. 14:25.
Citera
2026-06-17, 14:20
Medlem
Ellenlivsviljas avatar
Citat:
Enligt motståndsrörelsen själva var Engström aldrig med. Varken polis eller säkerhetspolis drog heller de slutsatserna.
Engström förnekade att det rörde sig om någon form av nazistiskt terrordåd. Definitionen av terror är just att begå handlingar för att terrorisera. Att en psykiskt sjuk person av olika anledningar, i detta fall ett skuldbeläggande av den psykiatriska vården för hans illamående, gör inte detta till ett terrordåd mer än den afrikanska pappan som försökte mörda sina barn och kastade ut dem från en balkong pga spöken/röster.

Nu är jag varken höger eller vänsterextremist, men finner det otroligt tröttsamt när någon, i något läger - försöker se saker som inte finns där.

Jag fick släpa mitt digitala arsle till NMRs partimedia för att finna denna artikel. Engström var i övrigt känd på facebook långt innan dess som en dåre, han påstod att han var med i ett flertal olika organisationer, en del religiösa och körde det religiösa spåret ett tag. Det var många som kände igen honom, inte på arrestbilderna, men på hans profil då inte så många heter Theodor och hade en profilbild med långt hår iklädd något slags tagelskjorta.

När han greps i Visby var han en fysisk spillra av sig själv och såg ut som ett benrangel av bilderna att döma. Ser man till NMR så är det inte långt hår och förtvinging utan kort hår, mycket muskler eller iaf muskler och fett. Inte vandrande skelett.

Tilläggas kan att dessa människor ser ju fiender överallt och är paranoida. Att tro att en person som Engström skulle släppas in är väl ungefär lika troligt som att han skulle få jobb på SÄPO.

https://nordfront.se/motstandsrorelsen-om-visbydadet-ingen-koppling-till-organisationen

Citat:
”Vi vet ännu inte någon säker identitet, men enligt vissa uppgifter som sprids om vem det skulle kunna vara så har den personen aldrig någonsin varit medlem eller ens stödmedlem i Nordiska motståndsrörelsen”, står det i artikeln

Varför behöver NMR ljuga? Theodor var ju uppenbarligen stödmedlem. Han tecknade stödmedlemskap i Motståndsrörelsen via kampboden 2015-06-24.

Anmärkningsvärt att du sprider vidare Nordiska motståndsrörelsens lögner.
Senast redigerad av Ellenlivsvilja 2026-06-17 kl. 14:33.
Citera
2026-06-17, 14:22
Medlem
Peanutss avatar
Om Hamas sökte tillstånd borde de beviljas det. Så fungerar en demokrati.
Sedan kan vanligt folk bestämma sig om de gillar Hamas eller inte.
Citera
2026-06-17, 18:36
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Centern var väl väldigt mycket för rasbiologi med, Sossarna skall man inte ens tala om, Koncentrationsläger, Baltutlämningar, plundringen av skattemedel de gav till olika diktaturer under 70- och 80-talet.

Det går rimligtvis inte att rösta på något sittande parti i dag och säga att man inte har något att skämmas för om man gör det.
Så kan man se det... Jag menar mer att man nog ska förlåta partier för de misstag deras medlemmar begått. Förhoppningsvis finns det även medlemmar som försöker göra gott (undantaget MP).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in