2026-06-16, 14:13
Medlem
Sueonias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tobbeskinhead
Bombserien i Göteborg 2017 där de sprängde benen av en städare med mera.

Theodor Engströms vansinnesdåd i Almedalen 2022.

Ingen av dem var medlemmar när det skedde och det bevisade även polisutredningarna.
Citera
2026-06-16, 14:17
Medlem
tobbeskinheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sueonia
Ingen av dem var medlemmar när det skedde och det bevisade även polisutredningarna.
Var det därför samtliga av bombnazisterna demonstrerade med NMR dagen efter en bomb detonerat ? https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/mm7V4/har-demonstrerar-misstankta-bombman-med-nazistiska-nmr

Citat:
Alla de tre misstänkta männen deltog i NMR:s demonstration i Stockholm den 12 november, alltså dagen efter att bomben exploderat utanför SAC:s lokaler. 23-åringen som misstänks för det dådet var fanbärare på demonstrationen. Det var även 50-åringen.
Senast redigerad av tobbeskinhead 2026-06-16 kl. 14:20.
Citera
2026-06-16, 14:23
Medlem
Ellenlivsviljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sueonia
Haha din idiot. Inte ens NMR nekar att bombnazisterna var medlemmar. De förnekar bara att bomberna skulle ha varit sanktionerade av ledningen.
Citera
2026-06-16, 15:06
Moderator
Diagorass avatar
Tidigare rubrik: Terrorklassade NMR får tillstånd under Almedalsveckan

/ mod
Citera
2026-06-16, 16:40
Medlem
De har varit där tidigare. Nu är det några Almedalar sedan jag var där senast och tittade. Men de var där då. De stod nere i hamnen. Det var inte något konstigt. De som hade fått platser runt dem kanske var lite mindre glada, jag kommer inte riktigt ihåg vem det var som var deras grannar nu men jag misstänker att de kanske inte var helt överlyckliga. Men de uppförde sig inte konstigt eller så. De var inte aggressiva eller stod och hailade eller liknande. De delade ut lite broschyrer till folk som gick förbi. Inget konstigt.

Vet inte riktigt vad det ger dem att stå där däremot. De lär vara ungefär lika populära som böldpest.

Möjligen en fundering man kan ha för omkring 90% av dem som kommer till Almedalen. Det är mer av en betald semester till Gotland med lite party för politiker och myndighetspersoner. Även om många nu dragit ner på det för det har blivit så extremt dyrt. Någon gång fick vi åka dit och vara där hela vecka, sista gången var det en övernattning.
Citera
2026-06-16, 17:03
Medlem
gabrielle2s avatar
Även om jag inte sympatiserar med NMR så har de i yttrandefrihetens namn rätt att delta.

Om jag fick bestämma över detta skulle ingen av våra politiker få delta i Almedalen.
De ljuger alla...

Antagligen kommer även vänsterextremister befinna sig där.
Senast redigerad av gabrielle2 2026-06-16 kl. 17:05.
Citera
2026-06-16, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diamondgrit
Jag tycker att det är bra och även att man bör spara terroriststämpeln till faktiska terrorister.

"Men de har ju ställt till med..." jo mors de flesta, om inte alla, riksdagspartier har bidragit med mer elände än NMR har lyckats med.

De är terrorstämplade, de är nazister...

Och du ba..."Men dom då!"
Citera
2026-06-16, 17:24
Medlem
Q6s avatar
Citat:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/43m04R/nmr-far-tillstand-i-almedalen

Visbyterroristen som högg ihjäl Ing-Marie Wieselgren under Almedalsveckan 2022 var tidigare medlem i Nordiska motståndsrörelsen.

Vilka andra terrorklassade rörelser får tillstånd under Almedalsveckan? Ska vi ha Hamas och IS där också?

Vad tycker ni om att NMR beviljats tillstånd?

Hamas är där under vänsterpartiets fanor.
Citera
2026-06-16, 17:53
Medlem
Vad är Nordiska Motståndsrörelsen? Och varför vill dom göra motstånd mot Norden? Själv tycker jag om Norden och nordisk mytologi.
Citera
2026-06-16, 19:05
Medlem
ErnstBrunnslocks avatar
Citat:
Det är ingen hemlighet att Theodor Engström har varit medlem i nazistiska Nordiska motståndsrörelsen, en organisation som har firat nationaldagen med prickskytte på skottavla med bild på Annie Lööf (Som Theodor Engströms också planerade att mörda under Almedalsveckan).

Åklagaren: Lööf (C) var måltavla för dådet i Almedalen

Enligt motståndsrörelsen själva var Engström aldrig med. Varken polis eller säkerhetspolis drog heller de slutsatserna.
Engström förnekade att det rörde sig om någon form av nazistiskt terrordåd. Definitionen av terror är just att begå handlingar för att terrorisera. Att en psykiskt sjuk person av olika anledningar, i detta fall ett skuldbeläggande av den psykiatriska vården för hans illamående, gör inte detta till ett terrordåd mer än den afrikanska pappan som försökte mörda sina barn och kastade ut dem från en balkong pga spöken/röster.

Nu är jag varken höger eller vänsterextremist, men finner det otroligt tröttsamt när någon, i något läger - försöker se saker som inte finns där.

Jag fick släpa mitt digitala arsle till NMRs partimedia för att finna denna artikel. Engström var i övrigt känd på facebook långt innan dess som en dåre, han påstod att han var med i ett flertal olika organisationer, en del religiösa och körde det religiösa spåret ett tag. Det var många som kände igen honom, inte på arrestbilderna, men på hans profil då inte så många heter Theodor och hade en profilbild med långt hår iklädd något slags tagelskjorta.

När han greps i Visby var han en fysisk spillra av sig själv och såg ut som ett benrangel av bilderna att döma. Ser man till NMR så är det inte långt hår och förtvinging utan kort hår, mycket muskler eller iaf muskler och fett. Inte vandrande skelett.

Tilläggas kan att dessa människor ser ju fiender överallt och är paranoida. Att tro att en person som Engström skulle släppas in är väl ungefär lika troligt som att han skulle få jobb på SÄPO.

https://nordfront.se/motstandsrorelsen-om-visbydadet-ingen-koppling-till-organisationen
Citera
2026-06-16, 19:13
Medlem
tobbeskinheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErnstBrunnslock
Enligt motståndsrörelsen själva var Engström aldrig med. Varken polis eller säkerhetspolis drog heller de slutsatserna.
Engström förnekade att det rörde sig om någon form av nazistiskt terrordåd. Definitionen av terror är just att begå handlingar för att terrorisera. Att en psykiskt sjuk person av olika anledningar, i detta fall ett skuldbeläggande av den psykiatriska vården för hans illamående, gör inte detta till ett terrordåd mer än den afrikanska pappan som försökte mörda sina barn och kastade ut dem från en balkong pga spöken/röster.

Nu är jag varken höger eller vänsterextremist, men finner det otroligt tröttsamt när någon, i något läger - försöker se saker som inte finns där.

Jag fick släpa mitt digitala arsle till NMRs partimedia för att finna denna artikel. Engström var i övrigt känd på facebook långt innan dess som en dåre, han påstod att han var med i ett flertal olika organisationer, en del religiösa och körde det religiösa spåret ett tag. Det var många som kände igen honom, inte på arrestbilderna, men på hans profil då inte så många heter Theodor och hade en profilbild med långt hår iklädd något slags tagelskjorta.

När han greps i Visby var han en fysisk spillra av sig själv och såg ut som ett benrangel av bilderna att döma. Ser man till NMR så är det inte långt hår och förtvinging utan kort hår, mycket muskler eller iaf muskler och fett. Inte vandrande skelett.

Tilläggas kan att dessa människor ser ju fiender överallt och är paranoida. Att tro att en person som Engström skulle släppas in är väl ungefär lika troligt som att han skulle få jobb på SÄPO.

https://nordfront.se/motstandsrorelsen-om-visbydadet-ingen-koppling-till-organisationen
Det stämmer att NMR öppet ljög om att Theodor Engström aldrig varit medlem eller stödmedlem i organisationen. Den lögnen blev dock inte långvarig då deras kundregister läckt ut och alla kunde se att Theodor Engström tecknat ett stödmedlemskap i NMR.

Medlemskapet i sig är väl inte så konstigt då Theodor Engström flera gånger demonstrerat med NMR samt även varit gästskribent på Nordfront.se.
Senast redigerad av tobbeskinhead 2026-06-16 kl. 19:17.
Citera
2026-06-16, 20:22
Medlem
EpicUsernames avatar
NMR terrorister kan dra åt skogen, en skamfläck på Sverige. Tack och lov är absolut största majoriteten kritiska mot fascisterna och deras lögner, ger hopp om mänskligheten.

Citat:
Ursprungligen postat av Ellenlivsvilja
Haha din idiot. Inte ens NMR nekar att bombnazisterna var medlemmar. De förnekar bara att bomberna skulle ha varit sanktionerade av ledningen.
Sanningen spelar ingen roll för nazisterna, gynnar det deras agenda så kommer dom fortsätta att försvara lögnerna. Utan lögnerna hade nazismen/högerextremismen knappt existerat.
Senast redigerad av EpicUsername 2026-06-16 kl. 20:24.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in