Citat:
Ursprungligen postat av
tobbeskinhead
Det är ingen hemlighet att Theodor Engström har varit medlem i nazistiska Nordiska motståndsrörelsen, en organisation som har firat nationaldagen med prickskytte på skottavla med bild på Annie Lööf (Som Theodor Engströms också planerade att mörda under Almedalsveckan).
Åklagaren: Lööf (C) var måltavla för dådet i Almedalen
Enligt motståndsrörelsen själva var Engström aldrig med. Varken polis eller säkerhetspolis drog heller de slutsatserna.
Engström förnekade att det rörde sig om någon form av nazistiskt terrordåd. Definitionen av terror är just att begå handlingar för att terrorisera. Att en psykiskt sjuk person av olika anledningar, i detta fall ett skuldbeläggande av den psykiatriska vården för hans illamående, gör inte detta till ett terrordåd mer än den afrikanska pappan som försökte mörda sina barn och kastade ut dem från en balkong pga spöken/röster.
Nu är jag varken höger eller vänsterextremist, men finner det otroligt tröttsamt när någon, i något läger - försöker se saker som inte finns där.
Jag fick släpa mitt digitala arsle till NMRs partimedia för att finna denna artikel. Engström var i övrigt känd på facebook långt innan dess som en dåre, han påstod att han var med i ett flertal olika organisationer, en del religiösa och körde det religiösa spåret ett tag. Det var många som kände igen honom, inte på arrestbilderna, men på hans profil då inte så många heter Theodor och hade en profilbild med långt hår iklädd något slags tagelskjorta.
När han greps i Visby var han en fysisk spillra av sig själv och såg ut som ett benrangel av bilderna att döma. Ser man till NMR så är det inte långt hår och förtvinging utan kort hår, mycket muskler eller iaf muskler och fett. Inte vandrande skelett.
Tilläggas kan att dessa människor ser ju fiender överallt och är paranoida. Att tro att en person som Engström skulle släppas in är väl ungefär lika troligt som att han skulle få jobb på SÄPO.
https://nordfront.se/motstandsrorelsen-om-visbydadet-ingen-koppling-till-organisationen