2026-06-16, 08:29
  #157
Medlem
Nix-registrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Jag bad dig vara precis. Är det något med det som du inte förstår?

T ex hur långt tillbaka? Var sätter du den godtyckliga startpunkten för vad som utgör den "den nordgermanska stammen"? Hur definierar du "den nordgermanska stammen" Hur mycket DNA får du ha från andra källor? Osv osv

Du är just nu precis lika flummig som det du kritiserade.
Flummigt blir det när du kommer med de här krystade kraven på preciseringar. Vi vet redan vilka som är svenskar. Alla genetiska studier, forskning om gamla folkvandringar med mera är forskning om den grupp vi redan känner till och utgår från.

Du flummar till det genom att hoppa runt mellan den svenska folkgrupp som alltihop utgår från och de studier av den som sedan har gjorts, och kräver preciseringar och detaljkunskaper som ändå inte skulle tillföra något. Utan detta ormiga beteende från din sida uppstår inget flum.
Citera
2026-06-16, 08:29
  #158
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Jag bad dig vara precis. Är det något med det som du inte förstår?

T ex hur långt tillbaka? Var sätter du den godtyckliga startpunkten för vad som utgör den "den nordgermanska stammen"? Hur definmierar du "den nordgermanska stammen" Hur mycket DNA får du ha från andra källor? Osv osv

Du är just nu precis lika flummig som det du kritiserade.

Du kan ha så mycket från andra källor så att du inte uppfattas som främmande för den folkgruppen. Ser man tydligt att du har ett annat ursprung så uppfattas du som främmande och där går gränsen.

Vissa folkgrupper är mycket närmare oss än andra. Dessa uppfattas ofta av oss som närliggande alltså t.ex. tyskar holländare och annat dessa är mycket svårare att se skillnad på än t.ex. afrikaner, kineser och araber som du direkt ser har ett annat ursprung. Närliggande folkgrupper är mer accepterade rent generellt.

Att påstå att detta är lika flummigt som att bedöma någon på hur de beter sig är löjligt. Detta är hur människor genom alla tider har hållit ihop. Man håller sig till sin egen flock. Tribalism.
Citera
2026-06-16, 08:35
  #159
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nix-registret
Flummigt blir det när du kommer med de här krystade kraven på preciseringar. Vi vet redan vilka som är svenskar. Alla genetiska studier, forskning om gamla folkvandringar med mera är forskning om den grupp vi redan känner till och utgår från.

Du flummar till det genom att hoppa runt mellan den svenska folkgrupp som alltihop utgår från och de studier av den som sedan har gjorts, och kräver preciseringar som ändå inte skulle tillföra något. Utan detta ormiga beteende från din sida uppstår inget flum.

Att vi ska låtsas som att denna instinkt inte existerar är fånigt. Vi ser vilka som inte är våra egna. Betyder inte heller att vi måste hata dem eller så, men du kommer aldrig ha samma samhörighet med grupper som för dig upplevs som främmande. På individnivå går det ibland, men inte som större grupper i ett samhälle. Det är därför invandring måste ske i små mängder.

Det är inte ondska att påpeka detta för övrigt. Det är snarare lösningen i den mångkulturella situation Sverige befinner sig i. Dagen vi erkänner att människor är olika är dagen vi kan börja jobba mot lösningar. Fortsätter vi att låtsas att alla är lika så kommer det sluta illa.
Citera
2026-06-16, 08:59
  #160
Medlem
busy-signals avatar
Personligen så anser jag att "målgesterna" i själva verket var två krigshandlingar. Som för att symbolisera att Sverige nu är fullständigt rövpenetrerat av Islam. Fullständigt och oåterkalleligt.

Själv såg jag det illa dolda hånflinet, redan innan fanskapet gick ner på knä första gången, och fattade direkt vad som hände framför mina ögon.

Jag undrar vad belöningen kan tänkas bli, och om vi får se ännu flera jihad-"målgester", från andra spelare i VM? Kanske fenomenet smittar av sig på andra lag också?

Muslimska Brödraskapet saknar gissningsvis inte propagandabudget, så dom lär inte vara främmande för att dela ut nåt litet livsttidsprivilegium till försigkomna jihadmålskyttar i VM?
Citera
2026-06-16, 08:59
  #161
Avstängd
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nix-registret
Flummigt blir det när du kommer med de här krystade kraven på preciseringar.

Preciseringar är flummigt?!?!?!?!?!? Är du utvecklingsstörd?

Jag visste väl att du skulle fly frågeställningen som en liten bitch

PATETISKT

Citat:
Vi vet redan vilka som är svenskar.

Spännande. Så berätta vilka objektiva kriterier du använder för att fastställa vem som är svensk. Du kan ju för fan inte ens säga hur långt bak man måste tillhöra din "nordgermanska stam" eller hur många procent inflöde man får ha från andra stammar, ditt jävla miffo

PATETISKT

Citat:
Alla genetiska studier, forskning om gamla folkvandringar med mera är forskning om den grupp vi redan känner till och utgår från.

Nu försöker du bara fly undan. Berätta dina objektiva kriterier, herr "andra är för flummiga".
Citera
2026-06-16, 09:02
  #162
Avstängd
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finporslinet
Du kan ha så mycket från andra källor så att du inte uppfattas som främmande för den folkgruppen. Ser man tydligt att du har ett annat ursprung så uppfattas du som främmande och där går gränsen.

Så svensk är man alltså om man ser ut som svensk

Är du fem år gammal eller utvecklingsstörd? Herrejävlagud

Citat:
Vissa folkgrupper är mycket närmare oss än andra. Dessa uppfattas ofta av oss som närliggande alltså t.ex. tyskar holländare och annat dessa är mycket svårare att se skillnad på än t.ex. afrikaner, kineser och araber som du direkt ser har ett annat ursprung. Närliggande folkgrupper är mer accepterade rent generellt.

Att påstå att detta är lika flummigt som att bedöma någon på hur de beter sig är löjligt. Detta är hur människor genom alla tider har hållit ihop.

Man håller sig till sin egen flock. Tribalism.

Har du en aning om hur patetisk du framstår när du uttryckligen bara vill omge dig av folk som ser ut ungefär som du?
Citera
2026-06-16, 09:04
  #163
Avstängd
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
En person som håller gudstjänst för sig själv på gräsmattan mitt under en match skall naturligtvis sparkas ut ur turneringen. Om denne muslim ville tacka gud eller satan eller vem han nu tillber hade han kunnat göra det tyst i sitt eget huvud. Han behövde inte genomföra en religiös ceremoni under en fotbollsmatch. Men så funkar denna typ av extrema muslimer. De skall tvinga ner sin religion i halsen på omgivningen till vilket pris som helst. Blågul islam? Nej, bara vanlig islam.

Bitch, please. Skulle tro att majoriteten av alla målskyttar i fotbollen brukar gör gester för att tacka sin gud efter att de gjort mål.

Du är bara butthurt för att det var en annan gud. Patetiskt
Citera
2026-06-16, 09:06
  #164
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MMBM
Precis, det hade då kanske räckt med att göra två mål. Inte tillbedja Allah.

Det var Allah som gjorde hans mål?
Citera
2026-06-16, 09:08
  #165
Medlem
vanartads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MMBM
Räcker mål i vm för att vi svenskar skall gilla islam?

"KOMMENTAR. ”Jag har svårt att se att en aktivt troende muslim kan vara svensk”, sa Jimmie Åkesson till SVT i våras.

Vi har hört de här tongångarna länge. Sverige är ett land där islam ständigt presenteras som ett problem – och vi är på väg in i en valrörelse där en rad partier planerar att elda på hetsen ännu mer.

Därför blir det en så viktig symbol när Yasin Ayari leder Sverige till seger i VM-premiären med två fantastiska mål – och firar genom att falla på knä och sätta tår, handflator och ansikte mot marken i den muslimska böneställning som kallas sajdah.

En blågulare islam är svår att tänka sig. Miljontals morgontrötta svenskar tog den ödmjuke mittfältaren till sitt hjärta denna juninatt – men är han tillräckligt svensk för Åkesson?"

https://www.expressen.se/kultur/joel-halldorf/yasin-ayari-visar-vad-blagul-islam-kan-vara/
Islam ÄR ett problem. Fullständigt sinnessjukt att man säljer bort sitt land för fundamentalister och extremister.


Detta landet är dömt att bli lika fattigt som Sverige en gång var, när alla de som kan flytta från landet kommer flytta.
Jämför t.ex. Sydafrika som var ett blomstrande land tills Mandela fick makten. Nu är SA en enda stor soptipp.
Citera
2026-06-16, 09:10
  #166
Medlem
KonungHonungs avatar
Föredrar truppen 2002 med namn som Hedman, Mjällby, Mellberg, Edman, Linderoth, Alexandersson, Svensson, Ljungberg & Allbäck.
Citera
2026-06-16, 09:22
  #167
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Så svensk är man alltså om man ser ut som svensk

Är du fem år gammal eller utvecklingsstörd? Herrejävlagud



Har du en aning om hur patetisk du framstår när du uttryckligen bara vill omge dig av folk som ser ut ungefär som du?

Ja utseendet är den främsta indikatorn för ursprung. Ska vi fortsätta låtsas som att vi inte förstår detta?

De flesta vill vara omgivna av personer från samma stam. Det är nämligen det naturliga. Eller menar du att det naturliga som svensk är att vara omgiven av afrikaner?

Är andra folkgrupper som vill leva med sina egna också patetiska? Jag skulle gissa att du inte har samma åsikt om dessa uttrycker samma önskan att få leva med sina egna. Eller skulle du säga åt samerna i Sverige att dessa nu inte får leva med sina egna?
Citera
2026-06-16, 09:34
  #168
Avstängd
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finporslinet
Ja utseendet är den främsta indikatorn för ursprung.

Vi pratade inte om indikatorer. Vi pratade om att de facto vara. Förstår du på fullaste allvar inte skillnaden mellan att vara och att se ut? Wow

Citat:
De flesta vill vara omgivna av personer från samma stam.

De flesta rasister, ja.

Citat:
Det är nämligen det naturliga.

Ja, rasism är tyvärr en del av den mänskliga naturen. Det finns dock ganska många saker som är en del av den mänskliga naturen som vi i princip slutat med. Hela grejen med människan är ju att vi i stor mån faktiskt kan resa oss över vår natur. Ja, förutom rasister då så klart.

Citat:
Är andra folkgrupper som vill leva med sina egna också patetiska?

Ja. Världen har förändrats, vad vi än tycker om saken.

Citat:
Jag skulle gissa att du inte har samma åsikt om dessa uttrycker samma önskan att få leva med sina egna.

Jo.

Citat:
Eller skulle du säga åt samerna i Sverige att dessa nu inte får leva med sina egna?

Man FÅR leva med vilka man vill. Det betyder inte att det inte är patetiskt. Förstår du inte skillanden mellan att inte få och att inte vilja? Är du utvecklingsstörd?

Tror du på fullaste allvar att jag förespråkar lagstiftning som säger vilka man MÅSTE bo med? Herrejävlagud
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in