2026-06-15, 13:21
Medlem
Alltid heter de Barbro, Britt eller något i stil med Gull-Maj. Och de skriver "Grattis sötaste Prins Nicholas" eller "Så vacker klänning du har fantastiska Madeleine"

Vad fan är det för fel på tanterna? Tror de på allvar att kungligheterna läser det de skriver?

Förklaring tack!
Citera
2026-06-15, 13:33
Medlem
Finns ingen förklaring
Citera
2026-06-15, 13:33
Medlem
BiskopBrasks avatar
Hej Florman,
Ja tror det är något som händer när man är kvinna och kommer upp i åren, saknar sina egna barn (om man haft några) och skapar en artificiell familj och delar allt de gör, någon att visa omsorg om, och bara för att det ska hända något i vardagen. Att se fram mot deras födelsedagar, namnsdagar, när de går till skolan och är på kalas? Är det inte lite som när folk lägger ut en bild på kattungar. "Vad söta de är" skriver folk (även de som inte heter Barbro). En slags projektion för en kroppslig känsla som man inte kan värja sig mot?

Jag kan skriva uppskattande om matbilder som andra tillagat. Kanske en projektion det med.

Har du något särskilt bra länk till Barbro-kommentarer att tipsa om?
Citera
2026-06-15, 13:43
Medlem
AI-2000s avatar
Äsch, låt tanterna vara. Allt behöver inte problematiseras. Jag tycker att det är lite gulligt.
Citera
2026-06-15, 13:59
Medlem
kyrkstockens avatar
Om de heter Barbro, Britt eller något i stil med Gull-Maj så är de väl minst i 80-årsålder.

Inte så svårt att förstå varför. Pensionärer, ensamma, svårt att gå...
Citera
2026-06-15, 14:10
Medlem
Belters avatar
Jag tror alltid det är AI genererade kommentarer. Likadant när det är reklam för något. Måste vara AI genererade omdömen.
Citera
2026-06-15, 14:21
Medlem
MissAjDiHiDis avatar
Ingen aning men hoppas att jag inte blir så själv när jag blir tant.
Citera
2026-06-15, 14:40
Medlem
tycker det finns alla åldrar från 10 till 90 år , åhhh estell du bär verkligen up klänningen , söta viktoria skickar dig en sommarkram osv , precis som om dom vore ett skit intresserade o läste smörjan, märkligt är det.
Citera
2026-06-15, 14:54
Medlem
Fakekonton där kungafamiljen själva ligger bakom?..

Å andra sidan är det ungefär samma fenomen som att göra en tråd på Flashback om dessa eventuella royalister..
Citera
2026-06-15, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BiskopBrask
Hej Florman,
Ja tror det är något som händer när man är kvinna och kommer upp i åren, saknar sina egna barn (om man haft några) och skapar en artificiell familj och delar allt de gör, någon att visa omsorg om, och bara för att det ska hända något i vardagen. Att se fram mot deras födelsedagar, namnsdagar, när de går till skolan och är på kalas? Är det inte lite som när folk lägger ut en bild på kattungar. "Vad söta de är" skriver folk (även de som inte heter Barbro). En slags projektion för en kroppslig känsla som man inte kan värja sig mot?

Jag kan skriva uppskattande om matbilder som andra tillagat. Kanske en projektion det med.

ligger nog mycket i det
Citera
2026-06-15, 15:07
Medlem
Lloyd.Christmass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BiskopBrask
Hej Florman,

Tror det ligger en hel del i det du säger. Gillar att du skrev "artificiell familj". Har man ingen familj man kan umgås med så får man fixa det digitalt. Vi lever ju trots allt i en digital tidsålder nu. Kanske det är nåt som man själv kommer skaffa på ålderns höst när man är gammal och ensam - en artificiell familj som man inbillar sig att man är del utav.
Senast redigerad av Lloyd.Christmas 2026-06-15 kl. 15:12.
Citera
2026-06-15, 15:32
Medlem
Bone Collectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Alltid heter de Barbro, Britt eller något i stil med Gull-Maj. Och de skriver "Grattis sötaste Prins Nicholas" eller "Så vacker klänning du har fantastiska Madeleine"

Vad fan är det för fel på tanterna? Tror de på allvar att kungligheterna läser det de skriver?

Förklaring tack!
Farfar brukade alltid gratulera kungen på födelsedagen, men på den tiden via post.

Hovet svarade alltid på dessa brev, och minst en gång så svarade kungen personligen. Farfar fick ett signerat foto av kungen vill jag minnas.

Men visst, hovet (och ännu mindre kungen) lär knappast lusläsa varje inlägg på Facebook, och bemöda sig med att besvara dem alla.
Men jag är helt säker på att ett handskrivet brev fortfarande får svar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in