Det är ett OK-tecken, inte en vit makt-symbol. Varför måste folk på vänsterkanten vara så efterblivna hela tiden och uppfinner nazism där det inte finns?
Dom är ju efterblivna, helt "normalt" beteende för dom.
Historieförfalskning. Du gör din rörelse en otjänst när du ljuger om saker vi andra minns. Det var aldrig någon som sa att det var "nazistiskt att dricka mjölk", det var ett gäng nazister som började använda en mjölk-emoji. Stor skillnad.
Det har heller aldrig påståtts att all användning av OK-symbolen står för WP men återigen, ett gäng nazister spred gesten vidare ur den amerikanska fängelsemiljön där den i hög grad betyder WP och inte OK.
Symboler har olika innebörd i olika kontexter och en dykare, en fotbollsdomare och en nazistpyssling kan mena OLIKA saker med SAMMA gest och det är nog jättesvårt att förstå om man har grav autism och spelar dum samtidigt.
Fast ni antifamongon som skriker om att detta är nazism har fortfarande inte påvisat ett enda skäl till att tro att detta var ett deklarerade av en nazistisk åskådning.
Även om det någonstans i usa sitter någon i ett fängelse som tycker att ok-tecknet är ett vitmakttecken och det finns många nazister som dricker mjölk o.s.v.
Slutligen så heilade jag varje gång jag skrev bokstaven "e" i detta inlägg så den är nazistisk nu och alla som skriver den framöver gör det för att visa sin kärlek till Hitler.
Så en göra det på plan häromdan, men då var det en neger så ok antar jag?! "Vit makt", vilket jävla märkligt uttryck, och rasistiskt. "Svart makt" är BRA, att tala om "judisk makt" är däremot antisemitiskt, vit makt är såklart alltid jättehemskt särskilt/även i vita länder, gäller att ha koll på kommunisternas godkända ordbok..
Ett tecken kan betyda olika saker beroende på situation och vem som använder det. Att inte förstå det är tyder på att man har en mycket låg förståelse för hur kommunikation fungerar. Inte helt ovanligt i dag tyvärr.
Ja, det vet vi ju att ni kommunister gärna påtalar, om en vit säger något är det jättedåligt, om en svart säger exakt samma sak är det bra. Vilken "tur" vi har er som tolkar åt pöbeln då. Drägg!
Det är skrämmande hur fort folk döms för något av pöbeln numera, inga nyanser eller eftertanke tycks finnas utan det är bara reflexmässigt hat.
Den sk intresseorganisationen mot rasism i fotboll Fare skrev direkt ,
”En global TV-publik borde inte behöva utsättas för högerextrema individer som använder nynazistiska symboler när de förbereder sig för att titta på en match”,
Min fetning.
Alltså innan fifa ens hade utrett saken hade dom pekat ut honom och dömt.
Helt absurt, jag var ute och gick i skogen igår med ryggsäck på och märkte då att jag nästan hela tiden hade högra tummens topp mot pekfingrets topp med övriga fingrar tämligen raka, alltså nästan exakt denna "symbol" som domaren påstås visa.
Det är liksom så handen faller, ska man alltså nu tvingas gå och sträcka ut fingrar och handflata för att inte bli anklagad för att vara nazist?
Ja, det vet vi ju att ni kommunister gärna påtalar, om en vit säger något är det jättedåligt, om en svart säger exakt samma sak är det bra. Vilken "tur" vi har er som tolkar åt pöbeln då. Drägg!
Om det är dåligt får var och en avgöra. Tecknet har i alla fall använts av en rad högerextremister de senaste åren.
Vänsterextremisternas försök att hitta nazism och rasism i allt och förstöra en oskyldig människas liv misslyckades denna gång. Men häxjakten lär fortsätta.
Denna gång vann rättvisan, Shaun Evan ska döma igen i natt och "OK-tecknet" berodde på ticks.
Citerat från BBC
"Fifa issued a short statement to confirm an investigation had been carried out but that the official would face no action.
The 38-year-old Evans went on to explain that video evidence from the VAR room proved that he had made involuntary movements.
"Images taken later during the match showed that I repeated this movement many times while holding a pen between my fingers," he said.
Men vänsterextremisternas häxjakt har satt sina spår. Nu vågar inte äns VAR domarna kolla in kameran när de presenteras, så de inte råkar göra någon ögonrörelse som kan misstolkas.
"There was a noticeable change in approach for pre-match rituals after the Germany-Curacao game.
When the VAR hub was shown in subsequent matches, the officials were already facing the monitors. No longer did we see them looking at the camera, although their names were still displayed."
Häxjakten har dock gått vidare från internet till gatan. ANTIFA har setts läxa upp CP-skadade nazister genom att ge dom en rejäl omgång spö. De CP-skadade nazisterna hade tydligen slängt med OK-tecknet ett flertalet gånger på öppen gata i Stockholm.