2026-06-15, 13:16
Medlem
Shaun Evans (Australien) gör vit makt symbol 👌🏻 i matchen mellan Tyskland och Curaçao.

Klipp finns här:

https://www.reddit.com/r/soccer/comments/1u5s1lc/australian_var_supervisor_shaun_evans_hand/

Fotbolls-VM är ett möte mellan olika länder och deras olikheter, då kan man inte hålla på med sånt här trams, det påverkar hans kredibilitet som rättvis domare.

Vad tycker ni om detta? Visst bör han bli utvisad från turneringen?
Citera
2026-06-15, 13:31
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Det kan inte vara så att domaren bara har sin hand just så?
Man kan få till vilken typ av tecken man vill om man börjar toksöka efter alla olika handrörelser i filmer eller andra bildsändningar.

Ibland blir det bara löjligt skulle jag säga och just en sån här sak.
Citera
2026-06-15, 13:32
Medlem
Tavastehuss avatar
Att symbolen finns som emoji eller vad man ska kalla det, säger inte det någonting tycker du? Som att det kanske betyder detsamma som OK?
Citera
2026-06-15, 13:32
Medlem
.NateHiggers.s avatar
Det är inte vit makt symbolen han gjorde.
Citera
2026-06-15, 13:38
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tavastehus
Att symbolen finns som emoji eller vad man ska kalla det, säger inte det någonting tycker du? Som att det kanske betyder detsamma som OK?

Jag har noll koll på dessa symboler men tydligen betyder det vanliga OK-tecknet något annat om man gör det upp och ner. Så håller man handen ner mot benet och kanske tänker på annat så är det lätt att göra en livsfarlig vitmakt symbol.

Man blir bara så trött på allt sånt här.
Citera
2026-06-15, 13:42
Medlem
Tavastehuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Jag har noll koll på dessa symboler men tydligen betyder det vanliga OK-tecknet något annat om man gör det upp och ner. Så håller man handen ner mot benet och kanske tänker på annat så är det lätt att göra en livsfarlig vitmakt symbol.

Man blir bara så trött på allt sånt här.
Uppochned betyder det pengar. I alla fall i Japan.
Citera
2026-06-15, 13:45
Avstängd
Lacerdas avatar
Vit makt symbol? Aldrig hört talas om det, vad är det för jävla woke fjollerier som någon börjar bjäbba om?
Citera
2026-06-15, 13:47
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Uppochned betyder det pengar. I alla fall i Japan.

Oki, tydligen olika betydelse beroende på vart man är i världen och då är det ännu värre om PK-folket ska leta efter handrörelser som man kan antyda i bild.

Som sagt, allt blir bara löjligt.
Citera
2026-06-15, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Det kan inte vara så att domaren bara har sin hand just så?
Man kan få till vilken typ av tecken man vill om man börjar toksöka efter alla olika handrörelser i filmer eller andra bildsändningar.

Ibland blir det bara löjligt skulle jag säga och just en sån här sak.

Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av .NateHiggers.
Det är inte vit makt symbolen han gjorde.

Citat:
Ursprungligen postat av Lacerda
Vit makt symbol? Aldrig hört talas om det, vad är det för jävla woke fjollerier som någon börjar bjäbba om?

Ni vet inte vad ni pratar om. Expressen skriver:

Fifa utreder domaren Shaun Evans.

Gesten har även uppmärksammats av Fare network, organisationen som arbetar mot rasism inom fotbollen. De menar att domaren bör stoppas från resten av VM i Nordamerika.

”En global tv-publik borde inte utsättas för extrema högerextrema individer som använder nynazistiska symboler när de förbereder sig för att titta på en match. Det är uppenbart att denna domare inte borde ha någon ytterligare roll att spela i detta VM”, har de skrivit i ett uttalande enligt The Athletic.

https://www.expressen.se/sport/fotboll/fifa-utreder-domare-for-vit-makt-gest/

Jag tror han kommer bli hemskickad. Mycket bra isåfall. Fotbollen ska inte ha rasism, och verkligen inte rasism hos domarna. Dom ska vara neutrala och förebilder. För ett rättvist spel.
Citera
2026-06-15, 14:05
Medlem
Eoppoyzs avatar
Det är ett OK-tecken, inte en vit makt-symbol. Varför måste folk på vänsterkanten vara så efterblivna hela tiden och uppfinner nazism där det inte finns?
Citera
2026-06-15, 14:06
Avstängd
Lacerdas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Devalvera
Gesten har även uppmärksammats av Fare network, organisationen som arbetar mot rasism inom fotbollen. De menar att domaren bör stoppas från resten av VM i Nordamerika.
Fy fan så töntigt, om det här nu är en "vit makt" gest så har dom ju lyckats sprida den ut i samhället, snacka om backfire! Jag kände inte till den här symbolen och jag är en sån där reko kille som heilar på balkongen då och då.

Citat:
Ursprungligen postat av Devalvera
Jag tror han kommer bli hemskickad. Mycket bra isåfall. Fotbollen ska inte ha rasism, och verkligen inte rasism hos domarna. Dom ska vara neutrala och förebilder. För ett rättvist spel.
Vilken mesig niggerlover du verkar vara, går du i prideparader också?

Citat:
Ursprungligen postat av Eoppoyz
Det är ett OK-tecken, inte en vit makt-symbol. Varför måste folk på vänsterkanten vara så efterblivna hela tiden och uppfinner nazism där det inte finns?
Exakt, det är tecknet som man använder vid dykning för att signalera att läget är ok till övriga dykare. Så jävla less på woke idioter, när ska dom sluta få uppmärksamhet?
Citera
2026-06-15, 14:12
Medlem
Högerextrema dykare, fy sjutton alltså.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här