2026-08-08, 07:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av snakewatch
Fast kvinnor har aldrig haft nån social förmåga att babbla om. Det är en myt att kvinnor är sociala. Ofta är kvinnor osociala, egoistiska, empatilösa (empatiska bara när det handlar om dem) och narcissistiska numera. Ute i vardagen ser man hur snofsiga och nonchalanta kvinnor är och hur illa ställt det är i hjärnkontoret på många av er. Totala idioter kan man sammanfatta er.

Det var ord och inga visor.

Tror kvinnorna är förnärmade av det faktum att de måste börja få jobba för att få kuken att stå, desto äldre man blir, testosteronet faller och allt det där. När man var ung står den ju för minsta lilla. Haha, de är så bortskämda. Men så länge de kan försörja sig själva.
Citera
2026-08-08, 08:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ffeeeeea777
Det var ord och inga visor.

Tror kvinnorna är förnärmade av det faktum att de måste börja få jobba för att få kuken att stå, desto äldre man blir, testosteronet faller och allt det där. När man var ung står den ju för minsta lilla. Haha, de är så bortskämda. Men så länge de kan försörja sig själva.
Alltid är det samma sak. Man måste sluta behandla kvinnor som några vuxna som ska få saker gratis.

Det finns en psykolog vid namn "John Gottman" som säger att alla människor har en lista med negativa och positiva saker, varesig den är medveten eller omedveten så finns den där i alla ibteraktion i dina relationer. På listan kan det vara "han var snäll igår så därför får han välja av min chokladask först idag", på negativa sidan med en annan person kan det stå "han tappade mitt nya pingisrack i golvet så därför ska jag inte hjälpa honom eller repa hans bil".

Med kvinnor så förbiser män den negativa sidan av listan extremt mycket och skiter nästan i hur hon behandlar honom men samtidigt har män denna lista i skallen när det gäller exakt alla andra relationer. Ganska sjukt hur mycket män gör för att övervärdera kvinnor för sitt begagnade bajshål. Oftast kan kvinnan rakt av vara otrevlig och öppet utnyttjande men mannen går med på hennes ruttna skkitbeteende ändå.

Har hon gett dig en komplimang? Inte? Ge inte henne en komplimang, särskilt inte 2 komplimanger när hon har gett 0.
Tyvärr är många män hundmän med kuken släpandes i backen och tungan alltid utsträckt.
Citera
2026-08-08, 20:19
Medlem
keckoishs avatar
Om seriöst ska förstås som någon som går att få barn med är det klimakteriets intåg som är styrande.
Citera
2026-08-08, 20:54
Avstängd
Bajsmoderatorers avatar
Om seriös nystart och ute efter ett nytt förhållande, hur ser folket på en kvinna på 50 år, inget jobb och en mille i skulder ut i chanserna på marknaden då?

Frågar åt en vän....dock jätte härlig, trevlig och färgstark kvinna ifråga.
Önskar henne allt gott och lycka ska tilläggas från botten av mitt hjärta. Förtjänar någon bra man.
På riktigt!
Citera
2026-08-08, 21:03
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsmoderatorer
Om seriös nystart och ute efter ett nytt förhållande, hur ser folket på en kvinna på 50 år, inget jobb och en mille i skulder ut i chanserna på marknaden då?

Önskar henne allt gott och lycka ska tilläggas från botten av mitt hjärta. Förtjänar någon bra man.
På riktigt!

Tja, det är väl en kaka söker maka situation, finns gott om män i liknande livssituation som väl inte kan gnälla på det. Med det sagt är det min allmänna bild att folk med skulder hos fogden ofta är instabila varelser och att deras möjligheter till stabila förhållanden därför är dåliga.
Citera
2026-08-08, 21:06
Medlem
HubbaBuddas avatar
Citat:

På riktigt!
Låter märkligt, svårtolkat minst sagt..
Men menar du att kvinnan är din vän och hon är ute efter nytt förhållande med någon, under ett pågående förhållande?
Citera
2026-08-08, 21:10
Avstängd
Bajsmoderatorers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Tja, det är väl en kaka söker maka situation, finns gott om män i liknande livssituation som väl inte kan gnälla på det. Med det sagt är det min allmänna bild att folk med skulder hos fogden ofta är instabila varelser och att deras möjligheter till stabila förhållanden därför är dåliga.

Ok. Tack för inputen
Citera
2026-08-08, 21:15
Avstängd
Bajsmoderatorers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HubbaBudda
Låter märkligt, svårtolkat minst sagt..
Men menar du att kvinnan är din vän och hon är ute efter nytt förhållande med någon, under ett pågående förhållande?

Bästa vän förhoppningsvis, nu och för alltid, i brytandet skulle jag säga.
Citera
2026-08-08, 21:24
Medlem
NapoleonLaRues avatar
Citat:

På riktigt!
Du önskar henne allt gott från botten av ditt hjärta men tänk om hon vore en man då. Skulle du vilja stadga dig med en sån? Skulle du vilja betala av hennes skulder till fogden samt försörja henne? Sen hon är 50 år.

Låter mer som att hon söker hjälp än en relation.

Men hon kanske är "ett kap" vad vet jag.
Citera
2026-08-08, 21:26
Medlem
HubbaBuddas avatar
Citat:
Bästa vän förhoppningsvis, nu och för alltid, i brytandet skulle jag säga.
I brytande, aha...och letar annat på språng då alltså. Knepigt beteende.
Är det din vän eller hennes man som vill bryta, skiljas, separera?
Citera
2026-08-08, 21:29
Medlem
Månge lite äldre kvinnor verkar inte vilja bo ihop med en man igen. Nu är de flesta jag känner i den situationen framgångsrika och helt utan ekonomiska eller emotionella motiv som jag förstått. De har tamefan alla yngre män de träffar för att "ha kul", resa och göra saker med men utrycker att de inte vill bo med en man.
Citera
2026-08-08, 21:41
Avstängd
Bajsmoderatorers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HubbaBudda
I brytande, aha...och letar annat på språng då alltså. Knepigt beteende.
Är det din vän eller hennes man som vill bryta, skiljas, separera?

Något åt de hållet... succecivt i'll guess.
Antagligen bägge delarna, fast egentligen inte.. -knepig situation.

Tydligen har glöden sinats, ingen otrohetsgrej eller så, svårt att finna balans tillbaka samt dålig kommunikstion. Skulle säga att de ligger lite problem på dom bägge bakom hela historian, livsmässigt.
Inga gemensamma barn inblandade.

Förlovade sen ett par år tillbaka.
Skulle nog säga att de är menade för varandra men hinder uppkommigt emellan på bägge sidorna.

Bägge bra personligheter o sånt men sitter emellan dessa kan man säga.
Citera
  • 8
  • 9

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in