2026-06-15, 20:49
Medlem
Elefantöl. Har för mig det inhandlades på färjan Helsingborg - Helsingör.
Citera
2026-06-15, 20:53
Medlem
Hembränt, Kir och Southern Comfort. Det var ett under att man inte blev nykterist.
Citera
2026-06-15, 21:51
Medlem
Racooons avatar
Kir
Aurora
Beyaz
Tirnave
Diamant
Kirsberry
Mavrodaphne

Detta var gångbart under andra halvan på 70-talet.
Citera
2026-06-15, 23:27
Medlem
Hupats avatar
Xide, snattad folköl, kir, och smuggelvodka var tider det. Blir nog xide och kir nästa fest
Citera
2026-06-16, 01:18
Medlem
YeahLikeWhoas avatar
Elefant öl vart det i ungdomen smakade skit men man blev full!
Citera
2026-06-16, 03:24
Medlem
auto-fellatios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Racooon
Kir
Aurora
Beyaz
Tirnave
Diamant
Kirsberry
Mavrodaphne

Detta var gångbart under andra halvan på 70-talet.

Aurora, vilket minne. Tror dock jag fick nog redan som tonåring. Skulle nog kaskadspy idag.

Vilket sammanhang har den utanför tonårsfylla och alkisar. Tror aldrig jag sett en flaska aurora i ett möblerat rum..

Spendrups folköl hade varit en bra påse för mig att minnas sin ungdoms dagar.
Citera
2026-06-16, 03:38
Medlem
Adolf.Shitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.W.I.M
Jag köper aldrig en "nostalgipåse", men tråden fick mig att vilja göra det!
Frågan är bara om jag skulle överleva innehållet.

From the top of my head:
Kopparbergs päroncider 7,0 är det första jag tänker på, sliskigt värre!
Sofiero för APK:n
Ibland någon likör som tequila rose, men det var fan dyrt som tonåring/tidiga 20
Kanske Spiced gold rum, tillsammans med cola (eller ännu bättre - julmust)

Kopparbergs 7,0% brukade jag i ungdomen köpa 2 st som en startdryck, jag kom hem och slängde dom i frysen en stund och sedan slank dom ned lätt och så var man igång.

Sofiero drack jag väldigt mycket när den kom ut på bolaget men klarar inte av den idag

Tequilla rose vill jsg minnas var väldigt populärt bland tjejerna man drack med i ungdomen

Spiced rom är riktigt fint
Citera
2026-06-16, 03:42
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Mycket äckligt: Massa Sofiero 5,2 och Åbro Original 7,3 i glasflaska och några obligatoriska "finare öl" att börja karatefyllan.
Citera
2026-06-16, 03:54
Medlem
Adolf.Shitlers avatar
Får nog bli att idag eller i morgon bege sig till bolaget efter jobbet och handla inför midsommar och då funderar jag på om jag skulle köpa mig en nostalgipåse.

Öl-det får bli ett sexpack carlsberg hof på flaska då det var den första öl jag började dricka då farsan älskade hofen då han var svag för mellanöl och det fanns alltid en back hof i grovköket.

Sprit-det får bli en kvarting hallands fläder då det har varit min go to nubbe sen den dagen jag kunde handla på bolaget själv för över 20 år sedan.

Cider-kopparbergs 7,0% funderar på att stoppa två cider 7,0% i påsen som startdryck och då blir det en burk äpple och en burk päron för variationen

Kan redan känna nostalgin över ungdomens midsommrar som nu mera är ett minne blott från en svunnen tid och nu för tiden så blir det inga vilda tonårspartyn längre utan det brukar bli att ta med sig frugan och knalla hem till gamla mamma för en sillatallrik under dagen och sedan blir det hem grilla och ta sig en jamare med frugan där hemma men minnena från fornstora dagar finns ännu där och väcks till liv av nostalgipåsen
Citera
2026-06-16, 05:41
Medlem
Mr.Wolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Marinella, Aurora och Kir.

Inte en påse jag skulle vilja ha själv.
Marinella blandat med 50/50 fruktsoda....helt livsfarligt....man blir pappa då☝️
Citera
2026-06-16, 05:54
Medlem
Adolf.Shitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Wolf
Marinella blandat med 50/50 fruktsoda....helt livsfarligt....man blir pappa då☝️

Marninella fick många fjortisar att tappa trosorna
Citera
2026-06-16, 06:41
Medlem
Arneweisskorrvs avatar
Jag brukar inte köpa en nostalgipåse, men om jag hade gjort det så hade den innehållit Newcastle öl och Kir.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in