Citat:
Ursprungligen postat av
Bremerlyckan
Tänkte köra i gång och göra collage på papper med pappersurklipp ur gamla tidningar och böcker. Kommer inte använda färg.
Vad ska man tänka på i form av materialval som lim och papper? Någon/några som har professionell koll på detta?
Tips som ”det är väl bara att köra med sånt limstift man hade i skolan. Det gör jag och det funkar utmärkt”.
Vill att collagen ska hålla och ge ett proffsigt intryck.
Tack på förhand!
Du bör tänka på att ha kul och lita på processen.
Blanda flera material om du får feeling och vid riktigt pilliga ting kan små tänger vara behjälpligt. Även mini-sax som är spetsig. Undvik att kleta ner med klister, såklart.