2026-07-25, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pn222jw
Är det värt det - eller inte? Jag rekommenderar filmen "Grizzlyman" från 2005 om ni inte redan sett den. Han (och hans vänner) uttrycker det som att han hellre ville leva än få mediciner för manodepression.

En berörande film som alla blivande psykologer borde se - om en naturfilmare - https://tinyurl.com/852r3mkm

Inte sett filmen men för mig är det absolut värt det ändå, hade inte levt idag om det inte varit för medicinerna. Men med det sagt kan man ju ändå tvivla ibland och sakna en del. Vet att det finns vissa få som klarar att leva omedicinerat men de är nog inte många som lever så länge..
Citera
2026-07-25, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Nej saknar inget, mina mediciner funkar bra. Men jag har inte ADHD-mediciner längre. Lite synd. Har SSRI och lugnande, och dessa ställer inte till det alls för mig, inga biverkningar konstigt nog. ADHD-medicinerna förändrade mig mest, jag gillade inte alltid det. Men dessa kunde tas efter behov, så jag kunde variera och ha båda världar.

Ah fattar, skönt att SSRI funkar för dig! Det är de medicinerna jag tycker minst om och oftast skulle vilja byta ut. Blir så "flack" känslomässigt, blir inte lika djupt deprimerad men blir inte heller lika glad, känner inte riktigt lika starkt?

Skulle ändå va skönt att kunna variera lite ibland, som du skriver om adhd-medicinen. Skulle jag kunna växla lite och tex släppa fram lite hypomanin ibland, det hade varit perfekt!
Citera
2026-07-25, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zorko
Vet inte vad som har gått snett sen intag av
b å d e adhd-medicin och antidepp, vill knappt göra någonting. Hemmet förfaller, varken diskar eller städar längre, bara ligger och surfar på mobilen..😢

Usch det låter ju inte alls bra du borde prata med din läkare, då funkar inte medicinerna som de ska. Så där ska du inte behöva ha det! ❤️
Citera
2026-07-25, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Har liksom inget. Skulle nog faktiskt vilja ha litet. Typ en daglig dos morfin skulle vara perfa!

För att nu få det. Hade det ju krävts att man fått en diagnos. Det är ju litet. Det vill man inte hemskt gärna bli satt under.

Haha ja problemet är ju att behöver du medicinen för något tillstånd/diagnos är det inte alltid de funkar som på friska! Skulle inte tacka nej till morfin lite då och då heller, men när jag får det mot kronisk smärta är det inte alls så roligt bara lite illamående och mindre ont då 🙃
Citera
2026-07-25, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kastbar
En "normal" kroppsvikt! Brukade vara skitsmal före alla mediciner.
Kämpar dock på som fan nu för att gå ner i vikt, så tror nog det kommer bli bra ändå.

Sen saknar jag mitt enorma fokus och koncentration. Saknar verkligen att kunna läsa böcker som förr.

Relate! Fan va segt det är när man får de där medicinerna som ökar vikt. Hejja dig

Det förstår jag du saknar! Skulle jag också göra. Vad är det för mediciner som gör det svårt att fokusera?
Citera
2026-07-25, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cutepsycho
Nope, ingenting. Jag var fan dum i huvudet och förstörde allt. Kanske saknar jag att inte behöva vara beroende av mediciner, om det räknas.

Gött för dig! Men ja det räknas väl, kan ju va en jävla stress att behöva hålla koll på pillren/komma ihåg att beställa/hämta ut/ta med osv..
Citera
2026-07-25, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Putinhater
Det jag saknar är att sexlivet var mycket bättre innan jag började medicinera

Word! För mig är det den jävla SSRIn som gör det, försöker stå på en lite lägre dos nu för att känna lite mer i allmänhet och mer lust i synnerhet. Håll tummarna för att det funkar. Den biverkningen hade jag verkligen velat slippa
Citera
2026-07-25, 18:52
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av killiankaro
Haha ja problemet är ju att behöver du medicinen för något tillstånd/diagnos är det inte alltid de funkar som på friska! Skulle inte tacka nej till morfin lite då och då heller, men när jag får det mot kronisk smärta är det inte alls så roligt bara lite illamående och mindre ont då 🙃

Men fan då utan restriktioner. Utan den minsta bara göra vad lättare för er! Vad som krävs morfin eller Gud vet vad. Det ska vara öppet för er!
Citera
2026-07-25, 18:59
Medlem
Zaedrewss avatar
Helt plötsligt kan man själv vara nära död. Har undkommit döden/cancer en gång. Tar den en mig gång vet jag inte. Jag är nog död. Men läxa ge liksom aldrig upp.
Citera
2026-07-25, 19:05
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ah fattar, skönt att SSRI funkar för dig! Det är de medicinerna jag tycker minst om och oftast skulle vilja byta ut.

Jag hade kunnat medicinera hårdare med SSRI och fått mindre problem, men eftersom jag har en medicin i bagaget, sertralin, som var avtrubbande, så valde jag att ta minsta möjliga dos av SSRI för att hjälpa det värsta och sedan försöka arbeta bort resten. Dessutom verkar det som fluvoxamin som jag tar är mindre avtrubbande generellt.
Citera
2026-07-26, 16:46
Medlem
Kastbars avatar
Citat:
Relate! Fan va segt det är när man får de där medicinerna som ökar vikt. Hejja dig

Det förstår jag du saknar! Skulle jag också göra. Vad är det för mediciner som gör det svårt att fokusera?

Tack så mycket.

Svårt att pinpointa vilken som gjorde mig ofokuserad, jag har ju haft många olika sorter under åren.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in