2026-06-15, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajseluring
Nu är det bara att hoppas att de som köpt in detta får löneavdrag och sparken. (Kommer inte att hända)
Och att övriga fånar i våra kommuner och regioner kanske fattar något.

Vill inte låta som en pessimist men nån kanske blir entledigad med en schysst fallskärm, att övriga fånar skulle fatta tror jag man kan se som uteslutet:

Tidningen Näringslivet: Värsta kommunala slöseriet som bland annat avslöjar att Malmö betalade ca: 485 000 kr för att ta fram en egen ljudidentitet. Typ en melodi så man skulle veta att det är Malmö får man anta. Det tycks inte handla om när Malmö betalade 460 000 kr för att spela in trädens inre ljud.

Skurup betalade ca: 350 000 kr för en ny kommunlogga som invånarna hatade. Vid en folkomröstning som uppskattningsvis kostade 250 000 kr till 500 000 kr beslutade kommunen att återinföra den gamla.
Citera
2026-06-16, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mechila
Vill inte låta som en pessimist men nån kanske blir entledigad med en schysst fallskärm, att övriga fånar skulle fatta tror jag man kan se som uteslutet:

Tidningen Näringslivet: Värsta kommunala slöseriet som bland annat avslöjar att Malmö betalade ca: 485 000 kr för att ta fram en egen ljudidentitet. Typ en melodi så man skulle veta att det är Malmö får man anta. Det tycks inte handla om när Malmö betalade 460 000 kr för att spela in trädens inre ljud.

Skurup betalade ca: 350 000 kr för en ny kommunlogga som invånarna hatade. Vid en folkomröstning som uppskattningsvis kostade 250 000 kr till 500 000 kr beslutade kommunen att återinföra den gamla.
Nu stängs väl den tråden snart då den kanske inte längre följer trådstarten. Men jag tror det är bra att att man även i denna tråd kan spåra ur lite då det är ungefär samma typ av människor som håller på med dessa galenskaper.
Du kan försöka räkna på vad övergången till namnet "Region" kostade skattebetalarna.

Men om vi fortsätter med detta nödvatten.
Vilka kommuner förutom Lidköping som uppenbarligen inte längre ligger vid Europas tredje största sjö har köpt in detta fantastiska vatten?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in