2026-06-15, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av triptyken
För dom som inte vet så gör bromsmediciner att du inte kan smitta. Ett sätt att undvika att bli smittad av HIV av nån som inte är medveten om att dom har det och därför inte tar dom så finns Prep vilket man kan få utskrivet.

Varför det är viktigt vem det var hon hade sex med vet jag inte, men just den detaljen är tydligen kritisk bland trådens incels?

Jo. Men hur påverkar det risken att smitta nån, om man glömmer bromsmedicinen ibland? Alla som äter nån medicin regelbundet vet att man nån gång ibland glömmer ta den.
Och helt ärligt, en del mskor är usla på att komma ihåg sin medicin.
När jag åt p-piller för länge sen minns jag att om man så bara missade ett enda piller, rekommenderades det att man hade extra preventivmedel ett par veckor.
Så om man är en lite halvflummig typ som missar att ta sin bromsmedicin då och då, borde man då inte kunna smitta?
2026-06-15, 10:05
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quandmeme
att hon gör tester för att se om hon har könssjukdomar visar ju att hon är ett oansvarigt korkad luder
Eller ansvarstänkande?
2026-06-15, 10:07
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laternan
Jo. Men hur påverkar det risken att smitta nån, om man glömmer bromsmedicinen ibland? Alla som äter nån medicin regelbundet vet att man nån gång ibland glömmer ta den.
Och helt ärligt, en del mskor är usla på att komma ihåg sin medicin.
När jag åt p-piller för länge sen minns jag att om man så bara missade ett enda piller, rekommenderades det att man hade extra preventivmedel ett par veckor.
Så om man är en lite halvflummig typ som missar att ta sin bromsmedicin då och då, borde man då inte kunna smitta?
Enligt läkarvetenskapen är ett missat medicineringstillfälle ingen fara, men så klart ska medicineringen skötas.

HIV är möjligt att hålla helt ofarligt med moderna mediciner, men så klart krävs det att personen tar sina mediciner.
2026-06-15, 10:10
Medlem
Raktinyllets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intensivtklok
Eller ansvarstänkande?

Tycker inte att man besitter särskilt mycket ansvarstänkande om man knullar runt på tinder utan kondom.
2026-06-15, 10:13
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raktinyllet
Tycker inte att man besitter särskilt mycket ansvarstänkande om man knullar runt på tinder utan kondom.
Det verkar väl som om de var "ihop" om jag inte missuppfattat allt. Att ha sex utan kondom när man är tillsammans är väl inte konstigt, eller?
2026-06-15, 10:19
Medlem
Silltunnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Beror väl ändå på var du knullar också. Risken att få HIV om du knullar bönder i Åsele är försumbar, medan den är större i London.

Bönderna från Åsele blir väl inte mer smittsamma för att du knullar dom i London?
2026-06-15, 10:21
Medlem
PyjamasXLs avatar
Jag skulle nog avstå att ha sex med en hivad kvinna. Även om hon är supersexig så skulle det kännas orent.
2026-06-15, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eurodisco
Nej det vet vi inte då det inte framgår i artikeln om han var vit eller svart eller gul.Du får väll fråga henne. Men jag skulle inte bli förvånad om det är en neger hon legat med

. En av dom högst drabbade länderna inom eu (nära eu) är Ukraina och Lettland. Ukraina är känt för att vara ett HIV land. Alla dom är vita.

Förstår inte människor som ska ligga runt i utlandet oavsett hudfärg hur dom tänker. Man använder väl fan kondom?
2026-06-15, 10:43
Moderator
fredrik686s avatar
1. TS bygger på en facebook-länk utan citat.
2. Diskussionsfrågan "Diskusionsfråga tror ni Tinderdejten var svensk eller importerad?" är inte medicinsk.
3. Tråden genererar otroligt mycket RPs.

Tråd låses för granskning och med tanke på ovanstående är det ej säkert att den öppnas igen.

/Mod
  • 7
  • 8

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in