Igår, 09:35
Medlem
JeffDaviss avatar
Enligt fb måste man vara släkt med Blot-Sven i rakt nedstigande led på båda föräldrarnas sida för att få kallas svensk.
Igår, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nossenos
Det kanske redan nämnts. Laget som blir tvåa i gruppen ställs mot Brasilien i 16-delen om Brassarna vinner sin grupp.

Brasiliens tid är förbi. De är inget lag att vara rädd för.
Igår, 09:37
Medlem
krackelerars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Enligt fb måste man vara släkt med Blot-Sven i rakt nedstigande led på båda föräldrarnas sida för att få kallas svensk.
Kan man koranen utantill så är man svensk
Igår, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis

Korrekt. Inget konstigt med det, det är liksom så genetik fungerar.
Förstår att du vill att postmodern hjärnröta ska få råda, men nu börjar även fårskallarna vakna upp från den transen
Igår, 09:40
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bernael
Korrekt. Inget konstigt med det, det är liksom så genetik fungerar.
Förstår att du vill att postmodern hjärnröta ska få råda, men nu börjar även fårskallarna vakna upp från den transen

Genetik är inte synonymt med statsstater. Även om svenskar till 95% var vita och ljushåriga för 100 år sen så är det inte så längre. Öppna ögonen farfar.
Igår, 09:41
Medlem
Zaedrewss avatar
Men det var kul! En bra start. Sedan får vi se hur bra detta Sverige är mot Holland. De har ju onekligen satt sig i respekt. Även om Tunis kanske var dåliga var de ju ändå ett VM-lag.
Igår, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziracorn
Bojan i SVT är väl hyfsad ändå. Kunnig.

Men det är hans jugge-tonfall som stör mig. Låter alltid aggressiv.
Typexempel på invandrare med mindervärdeskomplex och självhävdelsebehov. Det känns som att han alltid är en millimeter från att slänga ur sig en "din mamma"-kommentar och börja hota någon med våld.

Obehaglig.
Igår, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nightsky26
Så är det. Att förlora med 1-5 mot ett lag som var så värdelösa i VM-kvalet säger mer om hur dåliga Tunisien är, än det gör om hur bra Sverige är.

Jag spår:

Sverige - japan 1-3
Sverige - Nederländerna 1-4
Nu är du nog helt fel ute. Detta var det bästa jag sett sedan 1994 av landslaget. Trollkarlen The Wiz Mr Potter tycker jag att vi kan gudaförklara hädanefter och jag tror att Sverige kan komma väldigt långt i detta VM nu när självförtroendet är på topp hos killarna.
Igår, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .NateHiggers.
Potter är ett geni.

Y'ar a wezerd, Graham!
Igår, 09:45
Medlem
israelisinnocents avatar
Jättekul men i princip en förlust i mina ögon
Igår, 09:49
Medlem
erwynns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KFCnogger
5-1 är 5-1 men hur bra var Tunisien egentligen? Det började direkt med avsparken, skickade ner den till Sverigea hörnflagga utan att någon sprang på den. Sem var det defense som gällde för hela slanten.

Det blir väl mer och mer av en erkänd variant det du nämner ovan? PSG, som vann champions league, använder detta notoriskt för att flytta pressen till motståndarens planhalva direkt. Lite som NFL. Vinna mark och flytta fram laget, istället för tvärt om som normalt en avspark innebär där du direkt blir sittande i höjd med eget straffområde och får pressen mot dig.
Igår, 09:50
Moderator
easy_dans avatar
Fortsatt diskussion om matchen kan tas i (FB) Grupp F (Japan, Nederländerna, Tunisien, Sverige)

/Mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in