2026-07-05, 19:46
Medlem
Merwinnas avatar
Många skriver om mobiltelefoner, och det stör mig också. Allra värst är om man ska umgås med någon, och den personen hela tiden måste plocka upp mobilen och kolla i den. Jag blir faktiskt irriterad bara för att den är framme, för det visar ju att personen har en beredskap hela tiden att plocka upp den, och - om än digitalt - umgås med någon annan än mig. Då kan det vara helt och hållet i stället, personen kan sitta med sin mobil UTAN MIG...
Citera
2026-07-05, 19:56
Medlem
Merwinnas avatar
En egentligen viktigare sak jag stör mig på, är detta att så många människor bara plockar upp den åsikt som är inne i Sverige för tillfället, och inte tänker själva. Tänk invandring, mångkultur, hemmafruar kontra daghem, homosexualitet, transtrams, olika kända personer t.ex. några olika republikanska presidenter inklusive den nuvarande.

Att ingen tar sig tid att fråga sig t.ex. "är det troligt att en person som är både underbegåvad, psykiskt sjuk och helt omöjlig att umgås med, uppnår ett av världens högsta ämbeten genom allmänna val? Och inte bara en gång utan två?" Men nej, Kalle på internposten och Majsan i receptionen kan med stor självsäkerhet berätta att Trump är dum, för det har stått i båda kvällstidningarna många gånger.

Ett annat exempel är Överste Khadaffi och vad som hände 2011. Han hade redan varit en respekterad statsman i många år, hållit otaliga intelligenta tal och framträtt i intervjuer om viktiga internationella frågor (t.ex. nedrustning, Palestinafrågan, flyktingfrågor, men även livsmedelsförsörjning och klimat - något som nog inte många i Sverige känner till), skrivit debattartiklar (t.ex. i New York Times), varit på otaliga toppmöten, han var känd och respekterad i större delen av världen. När han var på statsbesök i Paris organiserade han själv ett möte på Unesco om flyktingar, o.s.v., när han var i Italien föreläste han om islam.

...så plötsligt blev det en smitta från Tunisen, Egypten och andra arabiska länder ("den arabiska våren"), vissa bråkmakare tog chansen att gå ut och bråka de också. CIA sätter in hela sitt propagandamaskineri för att elda på upproret och skapa inbördeskrig, så att Väst kan gå in och driva Khadaffi till sin död, något de velat göra i 40 år.

Och plötsligt vet Kalle och Majsan, som aldrig har läst en tidning på annat språk än svenska, att Khadaffi hållit 14-åriga flickor och pojkar inlåsta som sexsslavar i sin bunker, han har torterat dem och kissat på dem, och de har fått sådana skador i underlivet att de genast måste opereras efter att han har varit på dem... Han dricker sig även full på whisky, tittar på porr och tar kokain. Han är STÄNDIGT drogad!

Men TÄNK lite själv för Fan! Jag orkar inte med sådana människor längre. Lär er ett till språk, prenumerera på någon tidskrift från utanför Västvärlden, titta på nyhetssändningar från andra länder, bedöm personer själv, tänk tanken "är det här rimligt?"!
Citera
Idag, 13:52
Medlem
Folk som behöver styras för att funka själv. Folk som låter mig få ta det huvudsakliga ansvaret. Folk som ej är teamplayers..
Senast redigerad av Kanonen56 Idag kl. 14:46.
Citera
  • 9
  • 10

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in