Citat:
Ursprungligen postat av
JacquesDuquesne
Missar L spärren kan svensk höger vara rökt för alltid. Det är så illa det är och detta måste vi som önskar högervinst inte bara detta val utan även i framtida val uppdatera oss om.
M/KD/SD kommer aldrig att få egen majoritet utan för detta behövs mittenpartiet L.
Frågor på detta?
Om L missar spärren och åker ut.
De människor som röstar L, tror du då inte att dom kommer rösta på något annat parti nästa val?
Sedan, när Maggan börjar blanda befolkningen, massimporten av babbar fortsätter igen, matvarupriserna går upp och det blir dyrare att leva så kommer givetvis missnöjet med vänster öka och fler kommer då hoppa över till högern. Framförallt vanliga hårt arbetande människor kommer få det sämre när allt blir dyrare och Maggan börjar blanda problem från orten in till ens bakgård.
Ingen gillade kaosåren med rödgröna röran 2014-2022, där kriserna avlöste varandra och Sverige åkte rakt käpprätt åt helvete.
Jag ser inte hur rödgröna röran 2.0 inte kommer leverera kaos igen.
Politik är som pingis.