2026-06-22, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Vi vet inte om det var utan anledning.

Ser inte att vi har någon direkt anledning att misstro ts och kvinnans agerande tyder på att de är falskt
Citera
2026-06-22, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Putinhater
Ett framtvingat förlåt är inget erkännande hur många gånger du än ljuger om det, att hon konfrontera honom är en tydlig indikation på att han är oskyldig för så skulle aldrig ett riktigt offer göra

Inget i TS:s berättelse tyder på att hans "förlåt" var framtvingat. Ge dig.
I övrigt har du extremt dålig koll på hur offer kan reagera. Ilska är inte ovanligt. Och i ilskan kan det lätt bli en önskan att vilja skälla ut förövaren/konfrontera/ställa mot väggen/försöka få upprättelse. Och här har ju TS ex hans telefonnummer och har alltså en chans att skicka arga sms.
Citera
2026-06-23, 08:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Inget i TS:s berättelse tyder på att hans "förlåt" var framtvingat. Ge dig.
I övrigt har du extremt dålig koll på hur offer kan reagera. Ilska är inte ovanligt. Och i ilskan kan det lätt bli en önskan att vilja skälla ut förövaren/konfrontera/ställa mot väggen/försöka få upprättelse. Och här har ju TS ex hans telefonnummer och har alltså en chans att skicka arga sms.

Skitsnack ett riktigt offer skulle aldrig konfrontera du köper visst vad som helst hur dumt det än låter, jo hon anklagade honom upprepade gånger både muntligt och via sms det är ett sätt att tvinga fram ett falskt förlåt vilket hon lyckades med, allt i syfte att få skadestånd
Citera
2026-06-25, 15:14
Medlem
Wrossmols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Mycket olustig upplevelse! Var ju på sätt och vis bra att hon tillkallade polis, så att du och din vän kunde komma därifrån.
Ja det var surrealistiskt obehagligt. Hon gjorde ju oss en tjänst som ringde polisen. De såg ju att hon var mentalt ostabil och hysterisk. När de anlände.
Citera
2026-06-25, 15:17
Medlem
Wrossmols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IngridBe
Att ni stannade!
Inga problem. Har varit med om värre saker irl. Samt att det inte går att förutspå framtiden. Men visst vi sa att snart drar vi härifrån. Sedan hände allt så extremt plötsligt.
Citera
2026-06-26, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dossan157
Tjena!

Vet inte riktigt hur jag ska börja med detta….

Blivit dömt för våldtäkt och 2år i fängelse,

Träffade mitt ex 2 månader innan denna händelsen.

Vi sitter och dricker vin och röker hasch hemma i soffan som vi brukade göra på helgerna,
efter andra spliffen somnar jag
(då jag inte röker lika ofta som förut)

vaknar mitt i natten av att hon skriker att jag våldtagit henne och att jag ska dra hem, ifrågasätter henne men blir rädd och chockad så tar jag mina saker och drar hem,

Får massa SMS om hur jag kunde våldta henne och behandla henne som skit.

Dum i huvudet som jag är skriver jag förlåt och jag inte förstår vad hon menar osv

(Detta var starkaste beviset
I rättegången)

Slutade med 300k skadestånd
Och att jag blev uthängd på sociala medier
Samt firande av skadeståndet med sin nya snubbe hon skaffat.

Jag är inte den första som blivit anmälda
(TVÅ killar innan mig)
Insett att jag har förlorat och mitt liv och karriären är förstört…..

Min fråga kommer jag hamna på en vanlig anstalt där folk skiter fullständigt i min historia och kommer göra mina år till helvete eller hamnar jag på en avdelning med människor jag avskyr mest av allt
(Sexualbrottslingar & pedofiler)

Fruktansvärt hur rättssäkerheten inte fungerar i Sverige. Så låg bevisföring. Och MÄ tidigare anmälningar är inget de tar hänsyn till, oftast är de skretessbelagda. I kan dömas utan DNA och teknisk bevisning i Sverige 2026. DU hamnar på anstalt med andra dömda sexualbrottslingar. Där kommer du få höra samma historier som din egen. Där de blivit dömda ord mot ord.
Sjukt hur detta fungerar. Det kommer gå bra på anstalten.
Citera
2026-07-03, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bubbelvatten123
Fruktansvärt hur rättssäkerheten inte fungerar i Sverige. Så låg bevisföring. Och MÄ tidigare anmälningar är inget de tar hänsyn till, oftast är de skretessbelagda. I kan dömas utan DNA och teknisk bevisning i Sverige 2026. DU hamnar på anstalt med andra dömda sexualbrottslingar. Där kommer du få höra samma historier som din egen. Där de blivit dömda ord mot ord.
Sjukt hur detta fungerar. Det kommer gå bra på anstalten.
Ska kika om jag kan få upp en FUP i veckan
Har bara fått domen, vet inte riktigt hur jag tar bort mitt namn då det är något jag gärna håller diskret,
blev 3år men räknar med att man får sitta 2/3.
Citera
2026-07-03, 09:34
Medlem
Citat:
Har bara fått domen, vet inte riktigt hur jag tar bort mitt namn då det är något jag gärna håller diskret,

Jag tror dig att du är oskyldig, kvinnor anmäler ofta falskt i syfte att hämnas eller få skadestånd
Citera
2026-07-04, 13:15
Medlem
Citat:
Skitsnack ett riktigt offer skulle aldrig konfrontera du köper visst vad som helst hur dumt det än låter, jo hon anklagade honom upprepade gånger både muntligt och via sms det är ett sätt att tvinga fram ett falskt förlåt vilket hon lyckades med, allt i syfte att få skadestånd

Håller med dig om att det där är inte ett helt vanligt beteende.
Men trots det, så känns TS historia väldigt tunn minst sagt.

Citat:

Tyvärr så är det där ändrat och numera blir det 3/4 som skall avtjänas. https://www.regeringen.se/contentassets/d213e67e8a2f4904a8f87023f86b562c/skarpta-regler-for-villkorlig-frigivning-prop.-20252634
(Klubbades av Riksdagen och trädde ikraft 1:e januari i år.)
Citera
2026-07-04, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Berra168cm
Håller med dig om att det där är inte ett helt vanligt beteende.
Men trots det, så känns TS historia väldigt tunn minst sagt.

Tyvärr så är det där ändrat och numera blir det 3/4 som skall avtjänas. https://www.regeringen.se/contentassets/d213e67e8a2f4904a8f87023f86b562c/skarpta-regler-for-villkorlig-frigivning-prop.-20252634
(Klubbades av Riksdagen och trädde ikraft 1:e januari i år.)

Nej fängelsestraff under 6 år är det fortfarande 2/3 dels frigivning
Citera
2026-07-06, 17:50
Medlem
Citat:
Nej fängelsestraff under 6 år är det fortfarande 2/3 dels frigivning

Du har rätt, jag ser nu vad jag missat när jag skummade igenom dokumentet.

"När tre fjärdedelar av ett tids
bestämt fängelsestraff som uppgår
till sex år eller mer har avtjänats
ska den dömde friges villkorligt.
Den som avtjänar ett fängelsestraff
som är kortare än sex år ska friges
villkorligt när två tredjedelar av
fängelsestraffet har avtjänats.
"
Citera
2026-07-06, 18:21
Medlem
Den svenska sexualbrottslagstiftningen gör gällande att varken våld, hot eller tvång krävs för att kunna bli dömd för våldtäkt. Därtill krävs ingen teknisk bevisning, allting som krävs är att kvinnan kommer med en trovärdig berättelse. Utöver detta tillkom en lagändring som gjorde att kränkningsersättningarna fördubblades och nu ligger den vägledande nivån (schablonen) som ett offer brukar få vid en våldtäktsdom i dag på runt 200 000 kronor. Det finns således kraftfulla ekonomiska incitament för kvinnor att anmäla män för våldtäkt.

Jag litar inte för ett ögonblick på en lagstiftning som gör män rättslösa genom att ta bort beviskraven och skapa ekonomiska incitament för att anmäla dem för våldtäkt.

Mot bakgrund av detta är min utgångspunkt att mannen alltid är oskyldig tills riktiga bevis presenterats.
Senast redigerad av nightsky26 2026-07-06 kl. 18:24.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in