Igår, 09:11
Medlem
MurderOnes avatar
Vad tror ni, kör polisen/carup med rent skitsnack här? Är 221 km/h den högsta hastigheten någonsin som fastnat på bild?
https://carup.se/hogsta-hastigheten-nagonsin-i-en-svensk-fartkamera/

"Det hör till ovanligheterna med riktigt snabba fortkörningar i de svenska fartkamerorna. De flesta bilförare har omdöme nog att bromsa ner när varningsskyltarna förebådar en kamera. Men den tolfte oktober 2024 blixtrade en fartkamera utanför Långbro i Gävle.

Svenska fartkameror är inställda på att fotografera fortkörare från sex kilometer för mycket. De flesta fortkörare som åker dit håller tio till 20 kilometer för mycket. Sedan finns det några vansinnesförare som gasar ännu mer. Den här mannen i sin Mercedes slog rekordet. Han höll hela 221 kilometer i timmen på 80-sträckan."

Bonusfråga: Vad är det för bil han kör? AMG GT?

Står verkligen denna Merca-förare än så länge överst på prispallen vad det gäller SM i fartkameror??

Vilken är er högsta hastighet när kameran blixtrat resp. inte blixtrat?

Jag kan inte minnas att jag haft så mycket som 221 km/h (vilket torde kräva minst 225 på mätaren) när det blixtrat.
Ca 205 km/h på 80-väg är mitt PB då det blixtrat (mätarfart, rakt och god sikt).

Ca 270 på 90 (eller om det är 80) är min högsta noteringen förbi en kamera men den blixtrade inte

EDIT: Saxade in citat från artikeln
Senast redigerad av MurderOne Igår kl. 09:19.
Citera
Igår, 09:19
Medlem
Jordgubbes avatar
Hånflinet förstås relaterat till att han fick löjliga 4 000 kronor i böter och indraget körkort några månader.
Citera
Igår, 09:20
Medlem
VoktorDodkas avatar
Det finns massor med mc-förare som "busar" med fartkameror genom att åka på bakhjul och slå diverse fartrekord, väl över 300 mk/h.
Citera
Igår, 09:23
Medlem
MurderOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jordgubbe
Hånflinet förstås relaterat till att han fick löjliga 4 000 kronor i böter och indraget körkort några månader.
Körkortsindragningen lär bli 8 månader eller mer så jag skulle inte vilja torska i +141 km/h.
Men han skulle kanske vara utomlands i ett år.
Citera
Igår, 09:24
Medlem
MurderOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka
Det finns massor med mc-förare som "busar" med fartkameror genom att åka på bakhjul och slå diverse fartrekord, väl över 300 mk/h.
Frågan är om kameran blixtrat när dom blåst förbi i 300?
Citera
Igår, 09:48
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MurderOne
Frågan är om kameran blixtrat när dom blåst förbi i 300?

Med båge utan regplåtar fram och visir nere så är det inte möjligt att sätta dit dessa.
Citera
Igår, 09:54
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Körkortsindragningen lär bli 8 månader eller mer så jag skulle inte vilja torska i +141 km/h.
Men han skulle kanske vara utomlands i ett år.

Ser ut som en högerstyrd merca eftersom de satt svarta rutan på den sidan så bör inte finnas så många att gissa på om man bara kan få fram modellen.
Då personen blivit stoppad flertal gånger och även fått böter så gissar jag att det handlar om en rik jävla snorunge på 25-30 år eller en babbe med egen pizzeria där det tvättas pengar och han skiter i om det försvinner lite då och då.
Vi borde ha finska straff på dessa böter.
Citera
Igår, 09:55
Medlem
MurderOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Med båge utan regplåtar fram och visir nere så är det inte möjligt att sätta dit dessa.
Självklart inte, men det var heller inte frågan. Artikeln menar att 221 km/h är högsta hastigheten som registrerats någonsin när kameran varit aktiverad.

Du förstår väl att du inte heller kan bli identifierad i din bil med regskylten monterad om du använder skallen.
Citera
Igår, 09:57
Medlem
MurderOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Ser ut som en högerstyrd merca eftersom de satt svarta rutan på den sidan så bör inte finnas så många att gissa på om man bara kan få fram modellen.
Då personen blivit stoppad flertal gånger och även fått böter så gissar jag att det handlar om en rik jävla snorunge på 25-30 år eller en babbe med egen pizzeria där det tvättas pengar och han skiter i om det försvinner lite då och då.
Vi borde ha finska straff på dessa böter.
Bilen är vänsterstyrd, det syns tydligt.
Citera
Igår, 10:14
Medlem
Garfi3lds avatar
https://www.blocket.se/24020005

Borde vara en sån?
Citera
Igår, 10:20
Medlem
Karl.Bracchettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka

Så snabbt?! Vettvillingar. Jag har åkt med och upplevde 70 km/h som hissnande.

Ska kolla på Youtube om det finns ett brett utbud med content av dödsföraktande bikers som far fram på bakhjulen i svindlande hastigheter medan de hånler
Citera
Igår, 10:22
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Bilen är vänsterstyrd, det syns tydligt.

Helt riktigt, såg inte den svartnade rutan över förarens ansikte när jag kollade snabbt utan tänkte bara på den stora rutan där de täckt över passageraren.
Rätt ska vara rätt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in