Vad tror ni, kör polisen/carup med rent skitsnack här? Är 221 km/h den högsta hastigheten någonsin som fastnat på bild?
https://carup.se/hogsta-hastigheten-nagonsin-i-en-svensk-fartkamera/
"Det hör till ovanligheterna med riktigt snabba fortkörningar i de svenska fartkamerorna. De flesta bilförare har omdöme nog att bromsa ner när varningsskyltarna förebådar en kamera. Men den tolfte oktober 2024 blixtrade en fartkamera utanför Långbro i Gävle.
Svenska fartkameror är inställda på att fotografera fortkörare från sex kilometer för mycket. De flesta fortkörare som åker dit håller tio till 20 kilometer för mycket. Sedan finns det några vansinnesförare som gasar ännu mer. Den här mannen i sin Mercedes slog rekordet. Han höll hela 221 kilometer i timmen på 80-sträckan."
Bonusfråga: Vad är det för bil han kör? AMG GT?
Står verkligen denna Merca-förare än så länge överst på prispallen vad det gäller SM i fartkameror??
Vilken är er högsta hastighet när kameran blixtrat resp. inte blixtrat?
Jag kan inte minnas att jag haft så mycket som 221 km/h (vilket torde kräva minst 225 på mätaren) när det blixtrat.
Ca 205 km/h på 80-väg är mitt PB då det blixtrat (mätarfart, rakt och god sikt).
Ca 270 på 90 (eller om det är 80) är min högsta noteringen förbi en kamera men den blixtrade inte
EDIT: Saxade in citat från artikeln