2026-06-14, 07:51
  #1
Medlem
Blir så jävla irriterad. Införskaffade mig för ett halvår sen en bulldogg rakhyvel med tillhörande blad eftersom jag suger på teknik så är safety razor INGET för mig. Hade hört på recensionerna att ett blad typ höll 1-2 mån. Skitbra tänkte jag. Nu efter en tids användning så håller de max 6 gånger men börjar bli småslöa å jag skär mig efter TRE gånger. Och fyra rakblad kostar 189 kr. Inga småpengar i längden eftersom de slits så fort. Och nej, jag har inte särskilt grov skäggväxt så beror knappast på det…. Trodde Bulldogg hade bättre kvalite på sina grejjor än gillette….
Citera
2026-06-14, 09:13
  #2
Medlem
Tidvinds avatar
Köp billiga rakhyvlar och byt oftare.

Lidl har 5x4 pack för 60 spänn om jag minns rätt.

Så för 180 kr får du 60 rakhyvlar.

Du behöver inte byta varje dag, men du kan i princip göra det.
Citera
2026-06-14, 13:35
  #3
Medlem
53....so whats avatar
Bulldogg...?

Köper alltid beprövade märken, Wilkinson eller Gilette.
En hyvel med 5+1 blad håller 1 år, rakar mig 1-2 ggr i veckan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in