Igår, 04:07
Medlem
PyjamasXLs avatar
Öka eller minska befolkninen? Om JA = Öka, med vilket folkslag i så fall?

Ja, ni fattar poängen
Citera
Igår, 06:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PyjamasXL

Ja, ni fattar poängen
Är man misantrop om man önskar en tillbakagång i folkutveckling? Annars är jag en filantrop som önskar mindre folköning, gärna negativ sådan. Hur det nu går ihop...
Citera
Igår, 07:21
Medlem
PyjamasXLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tosstenpoposten
Är man misantrop om man önskar en tillbakagång i folkutveckling? Annars är jag en filantrop som önskar mindre folköning, gärna negativ sådan. Hur det nu går ihop...
Spännande, men med vilket folkslag vill du minska befolkningen, eller kvittar det. Bara att dra en kam över allt och hålla tummarna för att det löser sig?
Citera
Igår, 07:49
Moderator
Siegfrids avatar
Ämnesrubrik ändrad (original 'Som Filantrop vill jag!') Öka eller minska befolkningen? Och med vilket folkslag?
/Mod.
Citera
Igår, 08:03
Medlem
Citat:
Spännande, men med vilket folkslag vill du minska befolkningen, eller kvittar det. Bara att dra en kam över allt och hålla tummarna för att det löser sig?
Alltså man kunde ju börja med 10-15% proportioneligt fördelat, och kolla av verkan. Men sen skruva upp siffran efter behov. Möjligen att det behöver bromsas hårdare lite varstans, men jag är inte där än.

Alla människor behövs ju inte. Alla fyller ingen funktion i det ekologiska systemet, och framför allt mår inte alla bra. Vi får dessutom, undan för undan, töja på det samhället vi knappt hinner bygga för att tillväxten är större än behovet. 12-15 miljarder människor på jorden gagnar ingen.
Citera
Igår, 08:10
Medlem
Citat:

Ja, ni fattar poängen

Självklart minska! Det är inte bara vi i Sverige som det handlar om utan vi har en fauna med att förvalta som redan är känslig nog pga dessa breddgraderna har livet alltid varit lite hårdare att leva i, speciellt om man inte bor i ett uppvärmt hus.
Just nu byggs vårt land bort i en rasande takt för att vi ska få plats med ännu mer folk från ökenländer som behöver boende och socialbidrag.
Det dör 100 000 tals fåglar varje år vid flyttsäsongen till stor del som en följd av ljusförorening som vi har av det faktum att vi är fler människor.
Det ser lika illa ut för ett antal fiskarter också pga föroreningar för att vi blir fler.
Jordbruket försvinner också allt mer för man helt enkelt gillar mest att bebygga åkermark och de som är kvar drivs på i en allt större omfattning för att vi blir fler och det behövs mer mat.
Detta i sin tur leder till att insekter försvinner i rasande takt och inte minst bin som är grunden till att det överhuvudtaget finns viss typ av föda ex. frukt.
En hållbar värld är inte en värld där folk flyttar runt som gräshoppor, där vart de än drar fram så rensas det helt på resurser innan de drar vidare.
Citera
Igår, 08:10
Medlem
Det finns ingen nödvändighet att öka befolkningen. Vad skulle själva syftet vara med att bli flera? Bara för att?

Minska befolkningen genom att kasta ut de +2 miljoner invandrare som inte skall vara här.
Citera
Igår, 08:18
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Jag säger nej, vi bör minska vår befolkning.

Schweiz ska rösta om befolkningstak, borde vi i sverige också göra anser jag men problemet är att vi redan gått genom taket.

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/max-10-miljoner-invanare-schweiz-rostar-om-befolkningstak

De som säger att vi inte klarar oss utan invandring har missat en hel del.
Vi har tagit in över 2 miljoner invandrare, en stor del analfabeter och obildbara och ett gäng som bara är här för att utnyttja landet och dess bidrag och givetvis också skapa kaos.

Detta har medfört att vår vård går på knäna, poliserna inte hinner med, vårt rättssamhälle hinner inte med, fängelserna är överfulla, bostadspriserna har rusat och hyrorna likaså.

Om vi tar bort dessa 2 miljoner så skulle färre jobba inom polis, vård och rättssystem men frågan är, skulle de ens behövas om vi var 2 miljoner färre som inte mördade, sålde droger, lurade systemen, bakade pizza osv?

Vi har helt enkelt skapat ett underskott av folk för att vi tagit in mängder med folk som kräver mer än vi svenskar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in