2026-06-14, 00:05
Medlem
Jag vill egentligen vända mig till er som tänkt rösta på Vänsterpartiet.
Hur tänker ni om hyllningarna mot terrororganisationersom Hamaz?
Håller ni med? Hyllar ni också terrororganisationer?

Men utöver det, vill ni ha kraftig invadring till Sverige och varför? Vad ska det ge landet?
Det är en sak med kavlificerad arbetskraftsinvandring, men vad är nyttan med att ta in analfabeter utan någon kunskap alls som bara lever på bidrag i Sverige? Hur ska det gynna oss?

Och hur tänker ni om kraftig ökade skater för alla som bland annat kommer skrämma bort företag så de flyttar till andra länder? Hur ska det gynna oss?

Företag är inte dumma, de nyttjar så klart skattesatser och likande så är det säg mycket billigare i polen att driva företag så kommer dom flytta dit. Det är inget kanske, det är så det är.

Sen bränslepriser på 30 kr litern, hur försvarar ni det?
Citera
2026-06-14, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnBlund

Men utöver det, vill ni ha kraftig invadring till Sverige och varför? Vad ska det ge landet?
Det är en sak med kavlificerad arbetskraftsinvandring, men vad är nyttan med att ta in analfabeter utan någon kunskap alls som bara lever på bidrag i Sverige? Hur ska det gynna oss?

Och hur tänker ni om kraftig ökade skater för alla som bland annat kommer skrämma bort företag så de flyttar till andra länder? Hur ska det gynna oss?

Företag är inte dumma, de nyttjar så klart skattesatser och likande så är det säg mycket billigare i polen att driva företag så kommer dom flytta dit. Det är inget kanske, det är så det är.

Människor som röstar på V är till stor del kommunister. Dessa ser västvärlden med USA i spetsen som den stora ondskan i världen. Forna kommunistländer, diktaturer och terrorister som försöker störta USA och västvärlden är deras vänner.

Där har du svaret. Det handlar inte om terrorister, V är kända för att alltid ha stöttat terrorister och diktaturer. Det handlar om att störta västvärlden.

Sedan har kommunister alltid haft en förkärlek till Islamister, Islam är en destruktiv kraft och har historiskt alltid varit bra på att förstöra samhällen. Kommunister försöker åka med på detta.

Bensinpriset, skatter, hur det kommer påverka den vanliga människan bryr man sig inte om, det handlar enbart om att få makt.
Senast redigerad av KetaminKajsa 2026-06-14 kl. 00:41.
Citera
2026-06-14, 01:08
Medlem
De får väl stödja eller hylla vilka organisationer de vill, precis som företrädare för M och SD gör med rörelser och aktörer som andra starkt ogillar.

Varför ska EU:s terrorlista avgöra vilka politiska uppfattningar människor får uttrycka? Skaffa en egen ryggrad och argumentera för din ståndpunkt i stället.

Och nej, jag röstar inte ens i närheten av Vänsterpartiet.
Citera
2026-06-14, 01:17
Medlem
Citat:

Det var väl egentligen alliansen med Fredde i spetsen som ökade invandringen något enormt för att de vill lönedumpa.
Så jag tror snarare det blir bättre med vänsterpartiet.

Och företagen som kan flytta utomlands betalar ändå ingen skatt i Sverige. Så stora företag har redan trixat bort skatten.
Citera
2026-06-14, 02:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rostochlok
Det var väl egentligen alliansen med Fredde i spetsen som ökade invandringen något enormt för att de vill lönedumpa.
Så jag tror snarare det blir bättre med vänsterpartiet.

Och företagen som kan flytta utomlands betalar ändå ingen skatt i Sverige. Så stora företag har redan trixat bort skatten.

Fast Vänsterpartiet vill ju även höja fastighetsskatten genom att ta bort taket på hur mycket man som max kan tvingas att betala.
Citera
2026-06-14, 04:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mechila
Fast Vänsterpartiet vill ju även höja fastighetsskatten genom att ta bort taket på hur mycket man som max kan tvingas att betala.
Det är väl fiffigt eftersom fastigheterna knappast lär flytta.
Citera
2026-06-14, 06:41
Medlem
FNLSs avatar
Jag tror att skata i plural blir skator, inte skater. Men jag är mest emot måsarna
Citat:

Citera
2026-06-14, 07:30
Medlem
Praisethesuns avatar
Citat:

"Oj, vi kommer skrämma bort företag så att de flyttar utomlands". Vilket beta-cuck skitsnack.

"Kraftigt ökade skater": Ja alltså hellre det än ett skatteparadis som blir till ett b-land.

Sluta vara så jävla harig!
Citera
2026-06-14, 08:19
Medlem
MarcoStars avatar
Citat:
Jag vill egentligen vända mig till er som tänkt rösta på Vänsterpartiet. Hur tänker ni om hyllningarna mot terrororganisationersom Hamaz? Håller ni med? Hyllar ni också terrororganisationer?

Nej, hyllar varken Hamas eller Israel och tar inte ställning i den typen av konflikter.

Citat:
Men utöver det, vill ni ha kraftig invadring till Sverige och varför? Vad ska det ge landet? Det är en sak med kavlificerad arbetskraftsinvandring, men vad är nyttan med att ta in analfabeter utan någon kunskap alls som bara lever på bidrag i Sverige? Hur ska det gynna oss?

Här noterar jag en kunskapslucka hos dig. Det är EU:s nya asyl- och migrationspakt som kommer avgöra hur stor andel Sverige och de andra medlemsländerna kommer ta emot. Inte Vänsterpartiet. Däremot har oppositionspartierna en bättre politik för integration, vilket hjälper oss att komma till rätta med problemen som invandring medfört och som SD har orsakat genom att motsätta sig all form av integration.

Citat:
Och hur tänker ni om kraftig ökade skater för alla som bland annat kommer skrämma bort företag så de flyttar till andra länder? Hur ska det gynna oss? Företag är inte dumma, de nyttjar så klart skattesatser och likande så är det säg mycket billigare i polen att driva företag så kommer dom flytta dit. Det är inget kanske, det är så det är.

Vänsterpartiet vill sänka skatten för låg- och medelinkomsttagare. Bara höginkomsttagare, förmögna och miljardärer kommer att få bidra mer, vilket är helt rimligt när välfärden behöver mer resurser. De enda företag som kommer skrämmas bort är korrupta sådana och det är lika bra.

Högerregeringen har skrämt bort en hel drös med bolag som stod i kö för att investera i den gröna industrin, vilket har kostat oss tiotusentals jobb. De är välkomna tillbaka när förutsättningarna blir bättre igen efter ett regeringsskifte.

Citat:

Vi försvarar inte desinformation.

Under högerregeringen har fattigdom, arbetslöshet och korruptionen ökat i Sverige, medan rättstatens oberoende och demokratin är i fritt fall. Så kan vi inte ha det. Om Tidö får fyra år till går vi samma mörka öde till möts som Polen gjorde när deras motsvarighet till SD tog makten 2014-2023. Det måste vi förhindra. Därför behöver vi ett regeringsskifte och påbörja arbetet att återigen göra Sverige till världens bästa land att leva i.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in